Gå til innhold

Er det andre som ikke omgås noen andre enn husholdningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett og snakket med noen andre enn samboer og hunden de siste tre ukene. Bortsett fra 3 besøk i butikken. Jeg blir litt gal og sliten på en rar måte, men skal jo tåle det, tenker jeg. Psykiske vansker får oppbluss og hadde nok trengt noe annet men jeg tenker at "kom igjen nå skal jeg stå på!" ... 

Men så ser jeg Instagraminnlegg da av de som har dratt hjem til foreldrene der storfamilien møtes. Eller de som bare har besøk av en kompis eller et vennepar for "det må jo gå an å kose seg litt". Og da kjenner jeg at det blir litt vanskeligere å bare se samboer og hunden. Vet jo at noen et helt alene også og sånn sett er jeg heldig. Men det at jeg ser dette får meg til å tenke "er det kanskje ikke så ille?". 

Så synes jeg i tillegg regjeringen er utydelig: er det flate ut kurven, eller er det slå det ned? Er det sånn at vi kan lette opp litt nå, det var jo greit å reise om det var nødvendig. Og på en måte er det nødvendig for psyken å flytte på meg. Er "alle andre" rundt og farter mer enn man skal? 

All denne tvilen gjør isoleringen vanskeligere og vanskeligere og jeg vil vel bare spørre: er det andre som ikke omgås andre enn husholdningen sin? Eller er det jeg som har misforstått hvor mye sosial distansering man skal ha? 

Anonymkode: 4c8ba...514

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov til å dra eller få besøk. Så lenge det ikke er 10 stykker i en trang stue.

Om du føler deg ensom, inviter en venn😊 Bare å følge rådene om hygiene og håndvask. Avstand kan være lurt da. Er fortsatt risiko for å bli smittet, men heller 1 venn enn 10 stykker i stuen.

Anonymkode: b4245...89a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 5 i familien og omgås bare hverandre. De voksne har hjemmekontor. 

Anonymkode: 7470c...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn. Vi har ikke truffet andre fysisk. Har ofte korona-kaffe på FaceTime med venninner. Fungerer flott! 

Anonymkode: fd1a7...62a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne og 3 barn her også. Vi voksne drar en tur på butikken hver iløpet av uka. Eldstebarnet facetimer vennene sine. Mannen min skyper venner og familie, med/uten kamera. Ellers er vi bare hjemme og omgås hverandre, eller holder skriftlig kontakt med folk.

Anonymkode: 50bbc...4e1

• Liker 2
Skrevet

Vi er fire i familien, og omgås kun hverandre. Men vi går turer, og snakker med kjentfolk vi treffer på tur. Handler 3-4 ganger i uken, og snakker med folk på butikken. Det kjenner jeg hjelper for meg som er ganske så sosial.... Eldstedatter på 16 får besøke kjæresten 1-2 ganger i uken, og yngstesønn har fått være med en kamerat 1 gang i løpet av disse ukene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært med kjæresten siden tiltakene startet. Skal tilbringe påsken hos familien, som også har holdt seg i karantene lenge. Har derfor unngått alle venner osv. som åpenbart ikke bryr seg om tiltakene og drar på div. selskap og drikker😊 Nytter ikke om man drar på besøk og du bare er med den ene personen, når han/hun har vært sammen med 10 andre stykk dagen før.

Anonymkode: 5c6d3...f7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sosialisert med noen andre enn folk i husholdningen de siste 3-4 ukene. Det går helt fint, og jeg gleder meg over å endelig kunne dyrke introvertheten min med god samvittighet! Ingen sosiale happenings som må gjennomføres, kun me-time med musikk, Tv-serier/filmer, kunst, Sims 4 og småpusking rundt i huset. Det er i tillegg ganske deilig å ha hjemmekontor og slippe å forholde meg så mye til sjefen.
Gruer meg nesten til samfunnet åpner opp igjen for alvor. Selv om jeg savner venner og resten av familien.

Anonymkode: 34922...1b0

Skrevet

Vi er 4 i huset her. Har hatt ett besøk av ei venninne på disse 3 ukene. Barnet har ikke møtt vennene sine, men hatt litt facetime på mobil. Vil si det har gått overraskende bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme med samboer når jeg ikke er på jobb i butikk. Har gått en tur med en venninne som også er min nabo. En meters avstand. Hun bor alene og jeg syntes det var viktig at hun fikk snakke litt med noen.

Anonymkode: c0447...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et barn og to voksne i husholdningen. Har kun vært oss tre sammen i disse ukene. Vi voksne har hjemmekontor, og barnet har hatt hjemmeskole og har kontakt med venner via nett. Øvrig familie har vi kontakt med via nett, sms og telefon.

Som en skriver over her: det hjelper lite å bare møte en person dersom denne personen har vært i kontakt med 10 andre dagen før.

Anonymkode: b9ac2...f7f

• Liker 1
Skrevet

Bare vært med familien siden 12. Mars. Tre barn og mannen. Har vært mye på ski og truffet folk i løypene, men holdt avstand. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det hjelper litt å vite at det er mange andre også som ikke omgås folk. Jeg begynner vel å kjenne litt på ensomheten og en uro for hvorvidt det bare er at jeg er en loner som ingen vil være med. 

Kanskje greia er at man nettopp ser de som er sosiale fordi de poster det, men man ser ikke alle de som bare holder seg for seg selv? 

TS

Anonymkode: 4c8ba...514

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jobber 100% og treffer 30-40 kollegaer ukentlig.  Møter venner, og drikker vin sammen.  Lever nesten som før.

Anonymkode: b0408...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Samme son deg TS. Men går mye tur, og har kjasa litt med naboene, på sånn 5 meters avstand. 

Anonymkode: 78d2d...388

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er 5 i familien og omgås bare hverandre. De voksne har hjemmekontor. 

Anonymkode: 7470c...db9

Samme her. To stk som er i risikogruppe, så vi holder oss hjemme og for oss selv.

Anonymkode: 0efad...005

AnonymBruker
Skrevet

Vi er bare hjemme og omgås familien som for tiden er 4 stk. 

Anonymkode: a2254...aae

AnonymBruker
Skrevet

Bor alene, så omgås bare meg selv. Venner må enten på jobb eller har familie, så de vil ikke møtes.

Anonymkode: 6e745...c62

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i generasjonsbolig. Så snakker med mamma i tillegg til mannen og ungene. Chatter på nett men det blir ikke det samme. Er drittlei for å være ærlig. Var i matbutikken for første gang på tre uker på fredag og det var helt ufattelig deilig selv om folk er rare rundt om

Anonymkode: 3971e...2ed

AnonymBruker
Skrevet

På gården her bor vi 7 stk, 5 voksne og 2 barn, fordelt på 2 hus. Vi omgåes hverandre som normalt, men omgåes ingen andre. Blir en av oss smittet, blir vi det alle sammen uansett. Ingen i risikogrupper.

Anonymkode: c977d...70f

• Opprett ny...