Gå til innhold

Kommer dette til å vare i 2 år? Må vi utsette graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man gjøre det med å f.eks stifte familie?

Jeg og samboer skulle vært ferdig med studier om 1 år, og så tenkte vi å prøve å få barn etter det... Men vi må vel vente og se hvordan situasjonen med corona blir først?

Begynner å bli gammel så skulle gjerne sluppet å utsette det mer enn 1 år...

Men nå har myndighetene tydeligvis sagt at det vil vare i minst to år?

Anonymkode: 6dae2...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De har ikke sagt dette. 

Anonymkode: 4d662...4b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, jeg leste dessverre i nyhetene istad at dette ble sagt :( Minst 1 år til slik vi lever nå stod det. 

Anonymkode: 6beb3...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dem sier det i denne tråden, at myndighetene har sagt det vil vare i minst 2 år. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg leste dessverre i nyhetene istad at dette ble sagt :( Minst 1 år til slik vi lever nå stod det. 

Ja, og tidligst 18 måneder til det kommer vaksine. HVIS vi finner vaksine. SARS var i 2003 og 17 år senere, fremdeles ingen vaksine. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dem sier det i denne tråden, at myndighetene har sagt det vil vare i minst 2 år. 

Bare fordi noen skriver det på KG, betyr ikke at det stemmer.

Det var en eller annen ekspert som sa vi må forvente enkelte tiltak til å vare inn i 2021. "Myndighetene" har ikke sagt noe offisielt. Myndighetene kommer ikke ut med noe før neste pressekonferanse (mandag?), og så vidt meg bekjent er det fremdeles snakk om man skal åpne skoler og barnehager gradvis etter påske. Det kommer i alle fall ikke til å være slike strenge tiltak som nå i månedsvis. Det takler ikke samfunnet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og tidligst 18 måneder til det kommer vaksine. HVIS vi finner vaksine. SARS var i 2003 og 17 år senere, fremdeles ingen vaksine. 

Ser for meg selvmordsstatistikken vil øke om det blir sånn.. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er mmange som må belage seg på et liv uten barn inntil en evt vaksine kommer. Kan dere ikke adoptere? Slår prognoser til vil det være mange barn som mister foreldrene sine.

Anonymkode: 2a906...ec7

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mmange som må belage seg på et liv uten barn inntil en evt vaksine kommer. Kan dere ikke adoptere? Slår prognoser til vil det være mange barn som mister foreldrene sine.

Anonymkode: 2a906...ec7

Er det lov å adoptere i disse tider? Og hvor skal vi få pengene fra?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å adoptere i disse tider? Og hvor skal vi få pengene fra?

da har dere ikke råd til å få en baby på vanlig måte heller! Er dyrt å ha barn!

Anonymkode: f0466...b0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da har dere ikke råd til å få en baby på vanlig måte heller! Er dyrt å ha barn!

Anonymkode: f0466...b0d

Det er dyrere å adoptere. Vi har råd til egne barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å i det hele tatt vurdere å sette unger til verden nå er galskap. Ta ansvar! Vent i 2 år!!!

Anonymkode: 73c99...df5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på hva "dem" sier i tråden. Fakta er det beste.

Anonymkode: b5f41...4d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke hør på hva "dem" sier i tråden. Fakta er det beste.

Anonymkode: b5f41...4d6

Link gjerne til dine "fakta".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link gjerne til dine "fakta".

Link gjerne til "fakta" der myndighetene har sagt at alle tiltakene vil vare i 2 år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å i det hele tatt vurdere å sette unger til verden nå er galskap. Ta ansvar! Vent i 2 år!!!

Hold kjeft

Anonymkode: 1ef31...08d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hold kjeft

Anonymkode: 1ef31...08d

Nei, det skjer ikke. Men du argumenterer bra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hatt is istedenfor baby i magen nå🙃

Jeg gikk selv gravid under svineinfluensaen, var jo veldig bekymret hele tiden. Nå tror ikke jeg dette tar en evighet heller, men akkurat nå ville jeg ikke blitt gravid.

Anonymkode: 8ef2a...f42

• Liker 1
Skrevet

Men altså, dere er jo ikke ferdige med studiene før om ett år, ingen vet hva det neste året bringer, så skjønner ikke helt hvorfor du har begynt å tenke på utsettelse osv. allerede nå. Er selv gravid nå, fant det ut rett etter alle tiltakene ble satt i gang, kommer ikke til å ta abort selv om det er tidlig og jeg fortsatt har den muligheten. 

• Liker 9
Skrevet

Hvor gamle er dere ts? Hvis dere er under 30 ville jeg ventet, er derimot du nærmere 35 eller over så hopp i det for en dag er det for seint.

Når det er sagt så er jeg gravid selv i disse corona tider. Ble gravid i januar og hadde ingen anelse om hvordan nåværende situasjon rundt korona skulle bli på daværende tidspunkt. Midt opp i dette her så er oppfølgingen for gravide mangelfull. Nå er det ikke så farlig for meg enda da jeg bare er 12, uker, men gravide i tredje trimester rapporterer inn om at timer og kontrollerer blir utsatt/kansellert, og at blandt annet blodtrykk ikke blir sjekket/fulgt opp. I tillegg kan ikke far være med på barsel etter fødsel slik det er nå, og har han et minste symptom på forkjølelse så får han ikke lov å være med på fødsel i det hele tatt. Ved keisersnitt kan heller ikke far være med. 

Du må være forberedt på at det kan hende du både må gå på ultralyd og ha fødsel alene. De fleste klinikker tillater kun at kvinnen selv er tilstede og ikke far i disse tider pga restriksjoner når det gjelder ultralyd. Dette med fødsel nevner jeg i forrige avsnitt.

Nå vet man jo ikke hvordan disse tiltakene blir i fremtiden. Om de blir enda strengere eller om de løses litt opp etterhvert/,blir borte, men å være gravid uten å få den oppfølgingen man trenger skaper en del uro og bekymringer, så tenk deg om.

• Liker 3
  • Opprett ny...