AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Skulle egentlig besøke en venninne forrige søndag, men i siste liten sa hun at hun ikke fikk "lov" av moren sin til å få besøk av meg (vi er i starten av 20 årene og hun er nå hjemme fra studiet). Dette selv om jeg har jobbet hjemmefra siden 13. mars og kun vært et par ganger på butikken helt siden 13. mars. Ellers har jeg bare vært hjemme med familien, de er også bare hjemme med unntak av noen få butikkturer der vi følger rådene om å ha avstand til andre. Jeg har skjønt det sånn at man kan ha besøk så lenge det er få av gangen og ikke mange forskjellige personer. Men kanskje jeg tar feil? Hadde gledet meg til å se noen andre enn familien, men ser ut til at det blir lenge til ja... Anonymkode: 94366...e17
detvardet Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Er ikke noe forbud mot det, men man anbefales å ikke gjøre det. Kan dere ikke gå en tur sammen i stedet? Uten å klemme selvfølgelig 😊 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Jeg var på besøk hos foreldrene mine å ser ikke noe galt i det,jeg må ha stueforandring så jeg ikke går på veggene. Har også besøk av en venn ac meg en gang i uken. Å i påsken skal vi på middag til søsteren min sammen med foreldrene mine også. Blir kjekt for sønnen min å ha kusinen å leke med,han har ikke leket med noen etter skolen stengte stakkar. Anonymkode: f9d39...69f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 Hun har forresten selv vært i karantene i over 14 dager og foreldrene har hjemmekontor. Jeg og foreldrene mine har også hjemmekontor og søsknene mine er hjemme fra skolen. Kan ikke se problemet med at venninnen min og jeg hadde besøkt hverandre (og kun hverandre) i ny og ne i disse tider, begynner å bli ganske lei av å være alene og føler meg faktisk ensom på ordentlig. Skjønner selvsagt at det ikke er meg det er synd i her da det er mange som har mistet jobbene sine og noen til og med livene sine, men synes det må være lov å føle seg nedfor og "klage" litt faktisk, dette er jo kjipt for alle på ulike måter og i ulik grad... TS Anonymkode: 94366...e17
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir kjekt for sønnen min å ha kusinen å leke med,han har ikke leket med noen etter skolen stengte stakkar. Eh, seriøst? Er det EN ting man bør unngå nå er det at unger treffes og deler smitte. Anonymkode: d1408...087 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh, seriøst? Er det EN ting man bør unngå nå er det at unger treffes og deler smitte. Anonymkode: d1408...087 Les deg opp på temaet før du driter deg ut da! FHI sier at det er helt greit med en eller to faste lekevenner. Da blir kusinen en av hans faste lekevenner fremover. Anonymkode: f9d39...69f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Les deg opp på temaet før du driter deg ut da! FHI sier at det er helt greit med en eller to faste lekevenner. Da blir kusinen en av hans faste lekevenner fremover. Anonymkode: f9d39...69f Gratulerer. Du har med din oppfordring bidratt til å ta liv. Anonymkode: d1408...087 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på besøk hos foreldrene mine å ser ikke noe galt i det,jeg må ha stueforandring så jeg ikke går på veggene. Har også besøk av en venn ac meg en gang i uken. Å i påsken skal vi på middag til søsteren min sammen med foreldrene mine også. Blir kjekt for sønnen min å ha kusinen å leke med,han har ikke leket med noen etter skolen stengte stakkar. Anonymkode: f9d39...69f Det der er utenfor anbefalingene, du. Både søster med barn og dere, samt besteforeldre i samme hus spise middag sammen. Anonymkode: 09374...469 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer. Du har med din oppfordring bidratt til å ta liv. Anonymkode: d1408...087 Fy faen. Skjerp deg. Anonymkode: d883d...d43 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Gratulerer. Du har med din oppfordring bidratt til å ta liv. Anonymkode: d1408...087 Hva er det du surrer med? Myndighetene og FHI har vært veldig tydelige på at barn kan ha en elker to faste venner de er sammen med. Helst skal de treffes ute, og holde den anbefalte avstanden, men utover det er det uproblematisk at de treffes. Det er helt merkelig at folk skal insistere på helt ekstreme tiltak som ikke er hva myndighetene sier, for så å beskylde folk for å forårsake dødsfall når man forholder seg til anbefalningene. Anonymkode: c0f7b...195
Anbefalte innlegg