Gå til innhold

Tenk om dette varer i månedsvis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om dette varer i måneder? Faen jeg klikker.. Savner kolleger, venner, familiemiddager, livet og ikke bare rema1000 shopping. Fy søren for en situasjon vi er i. Mine gamle foreldre som skal leve et begrenset liv pga kineserne som burer dyr/kjæledyr som ikke skal bures sammen, for deretter å flå dem og ete dem. Og ikke nok med det måtte de da også prøve å ete flaggermus. Ikke nok kjøtt i sortimentet tydeligvis. 

Jeg sutrer ja, og jeg skammer meg ikke. Snart går økonomien min i dass også 🤬

Anonymkode: ec0c4...0d7

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tenk det du. Sånn et det bare. Du får skaffe deg en hobby.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er frisk og ikke er avhengig av behandling fra det norske helsevesen eller private behandlere, så har du ikke så veldig mye å klage over. Tenk på alle de som er kronisk syke /skadet som er avhengig av trening eller livsviktig behandling hver uke, for å klare å holde seg i live. 

Anonymkode: 293ba...82c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt surrealistisk at samfunnet stenger for å redde noen få gamlinger og syke folk som stort sett har kun seg selv å skylde for helseproblemene sine. 

Anonymkode: 958ab...39b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, KDNO skrev:

Ja tenk det du. Sånn et det bare. Du får skaffe deg en hobby.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er frisk og ikke er avhengig av behandling fra det norske helsevesen eller private behandlere, så har du ikke så veldig mye å klage over. Tenk på alle de som er kronisk syke /skadet som er avhengig av trening eller livsviktig behandling hver uke, for å klare å holde seg i live. 

Ærlig talt. La TS få klage i fred uten en moralpreken! Jeg er helt enig! Dette er noe dritt.. Det er alltid noen som har det værre enn oss selv, vi trenger ikke alltid ta stilling til det. 

Anonymkode: b7968...d62

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

De har forespeilet minst 2 år med dette, så er bare å venne seg til det.

Anonymkode: b8ab7...826

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Tenk om"? Myndighetene har allerede sagt at tiltakene minimum varer i 18 måneder. Vaksinen er her først om 18 mnd, i beste fall. Flere norske eksperter har også sagt at de forventer strengere tiltak etter påske. Portforbud er sannsynlig. 

Til sammenligning: SARS herjet i 2003, og 17 år senere har man ennå ikke klart å utvikle en vaksine mot det. Så det spørs om man klarer å lage en vaksine mot SARS-CoV2, altså viruset som forårsaker covid-19. 

Anonymkode: 0fe8d...13e

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt surrealistisk at samfunnet stenger for å redde noen få gamlinger og syke folk som stort sett har kun seg selv å skylde for helseproblemene sine

Jeg er heller ikke superhappy for tiltakene, men dette var drøyt å si. Og heller ikke sant. Om du får en alvorlig kronisk lidelse en gang så får du huske på disse ordene...

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. La TS få klage i fred uten en moralpreken! Jeg er helt enig! Dette er noe dritt.. Det er alltid noen som har det værre enn oss selv, vi trenger ikke alltid ta stilling til det. 

Anonymkode: b7968...d62

Det er ikke en moralpreken men det er reelle fakta. Det viktigste man har her i livet er helse,har man ikke helse klarer man ikke å jobbe for å tjene penger eller fungere i samfunnet. Dette tenker man ikke så mye over når man er frisk, er i full jobb, har familie, barn, sosialt liv & venner, drar på ferie til utlandet... altså lever et normalt liv. 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt surrealistisk at samfunnet stenger for å redde noen få gamlinger og syke folk som stort sett har kun seg selv å skylde for helseproblemene sine. 

Troll. Ingen oppegående mennesker lirer av seg noe sånt. Med mindre man er født bak en dass og har 70 i iq da. Eller er 14.år gammel.

Nei det er masse sykdommer i risikogruppen som ikke er selvforskyldte, men den setningen ble kanskje for vanskelig å forstå 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du forklare for meg, for det er litt vanskelig for meg å forstå at gamle folk har seg selv å skylde for at de er gamle? Ikke alle mennesker som har diabetes, astma, høyt blodtrykk eller kreft har seg selv å skylde for disse sykdommene. For det er det du mente, ikke sant? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om dette varer i måneder? Faen jeg klikker.. Savner kolleger, venner, familiemiddager, livet og ikke bare rema1000 shopping. Fy søren for en situasjon vi er i. Mine gamle foreldre som skal leve et begrenset liv pga kineserne som burer dyr/kjæledyr som ikke skal bures sammen, for deretter å flå dem og ete dem. Og ikke nok med det måtte de da også prøve å ete flaggermus. Ikke nok kjøtt i sortimentet tydeligvis. 

Jeg sutrer ja, og jeg skammer meg ikke. Snart går økonomien min i dass også 🤬

Anonymkode: ec0c4...0d7

Da er Norge konkurs, og du kan si takk og farvel til mye mer enn det du savner nå.

Anonymkode: 6881c...79f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på disse stakkars barna, det er tydeligvis veldig få som bryr seg om dem :( 

– Vi har funnet grupper hvor det diskuteres hvordan de misbruker barn som er hjemme fordi skolen er stengt, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ76ol/slaar-alarm-har-sett-overgrepsnettsteder-krasje-paa-grunn-av-for-stor-paagang

Når skal folk begynne å bry seg om disse barna?! 

Anonymkode: 0da4a...d87

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på disse stakkars barna, det er tydeligvis veldig få som bryr seg om dem :( 

– Vi har funnet grupper hvor det diskuteres hvordan de misbruker barn som er hjemme fordi skolen er stengt, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ76ol/slaar-alarm-har-sett-overgrepsnettsteder-krasje-paa-grunn-av-for-stor-paagang

Herregud, fikk så vondt inni meg av å lese dette. Det er grusomt. Bare at dette skjer i det hele tatt, corona eller ikke - hvorfor blir ikke disse nettsidene lagt ned?? Hvorfor blir det ikke stoppet?

Anonymkode: de2db...fb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, fikk så vondt inni meg av å lese dette. Det er grusomt. Bare at dette skjer i det hele tatt, corona eller ikke - hvorfor blir ikke disse nettsidene lagt ned?? Hvorfor blir det ikke stoppet?

Anonymkode: de2db...fb1

Jeg er enig med deg. Det er grusomt uansett. Men ekstra jævlig å lese at dette skjer mye mye mer pga corona. Problemet er vel at det er for mange overgripere, og nå som alt er stengt så er det færre folk som har mulighet til å oppdage og melde fra om slike ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om! I fantasien vår er det ingen grenser for hvor ille det kan bli. Men virkeligheten har grenser.

Veldig mange mennesker jobber nå på spreng med forskjellige løsninger. En eller flere av disse vil kanskje hjelpe oss på måter vi ikke kan forutse akkurat nå.

Man behøver ikke være en naiv optimist, men man kan fokusere på det som er her og nå. Vi har veldig lite å tjene på å se for oss og grue oss for verste mulige scenario.

Anonymkode: fc0a4...1ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke slik i mange måneder, smittetallet er blitt lavt nok nå til å åpne opp. 

Så blomstrer det opp igjen, og så må ulike tiltak på plass igjen. Det vil være  fremtiden. 

Ikke så omfattende som nå, men hyppigere, gjerne lokale tiltak. Men livet mellom oppblussingene blir heller ikke normalt. 

Anonymkode: 41193...7c8

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"10 % av alle barn har blitt utsatt for vold eller overgrep i en eller annen form. I gjennomsnitt er det to i hver klasse". 
Stinesofiestiftelsen. 

Dette er forferdelige triste nyheter. Jeg jobber i psykiatrien med barn og vet at mange barn lever utrygt hjemme hos mamma og pappa. 

Staten har med disse tiltakene valgt å redde enkelte mennesker i Norge mens de har ofret mange, og barn mener jeg er de største taperne i denne krisen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De klarte 5 år i ekte krig. Bomber og granater. Bomberom og flyaalarm. Fedre ble hentet fra sine hjem og ble satt i fengsel. Matrasjonering og blendegardiner. 5 år levde de slik. Vi må VIRKELIG slutte å syte. Jeg blir kvalm over tråder som dette og botoxmangel, sliten av sine barn og den egoistiske holdningen den oppvoksende generasjonen har fått. 

Anonymkode: 1448b...b13

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De klarte 5 år i ekte krig. Bomber og granater. Bomberom og flyaalarm. Fedre ble hentet fra sine hjem og ble satt i fengsel. Matrasjonering og blendegardiner. 5 år levde de slik. Vi må VIRKELIG slutte å syte. Jeg blir kvalm over tråder som dette og botoxmangel, sliten av sine barn og den egoistiske holdningen den oppvoksende generasjonen har fått. 

Anonymkode: 1448b...b13

Har du lest kommentarene i tråden og ikke bare overskriften? 

• Liker 5
  • Opprett ny...