Agurk Skrevet 18. juni 2005 #1 Skrevet 18. juni 2005 Jeg skal gifte meg neste sommer men vil ikke ha et sånt kjempe stort tradisjonelt bryllup. Tror vi skal gifte oss i kirken og jeg skal ha vanlig brudekjole, men festen etterpå, det er den jeg lurer på. Noen som har noen forslag til hva vi kan gjøre uten at det blir en masse taler, brudevals og sånn. Vi blir jo en del gjester allikevel da, rudt 30-35 tenker jeg. Vurderte å ta med hele gjengen på restaurant, men kanskje ikke så lett når man blir såpass mange. Tenkte også på å leie en båt, men da er man jo så avhengig av fint vær. Noe forslag? Please...
TeddyToria Skrevet 18. juni 2005 #2 Skrevet 18. juni 2005 Hva med telt i hagen, ha skikkelig tapas under telt og lage en fin sommerfest ut av det med de aller nærmeste?
Annie Skrevet 18. juni 2005 #3 Skrevet 18. juni 2005 Hva med å leie inn telt og ha hageselskap? Da kan dere være inne i dem om det blir regnvær. Grillmat eller rømmegrøt og spekemat gjør susen i et sånt bryllup! Lykke til!
Gjest også snart brud Skrevet 18. juni 2005 #4 Skrevet 18. juni 2005 Vi skal ha grillfest på et grendehus i sommer ( tilfelle regn). Tror det blir litt taler og slikt, men ellers skal det være et ledig og enkelt bryllup. Mer lik svensk midtsommerfest.....
Agurk Skrevet 19. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2005 Telt i hagen og grillfest høres absolutt ikke dumt ut, men kom gjerne med flere forslag
Gjest Svimle Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Hei! Vi skal også ha et lite, uformelt bryllup. Vi skal leie partytelt og sette opp i hagen, og ha koldtbord. Vi har ingen planlagte taler, men det er sikkert et par stykker som ønsker "å si noen ord", og det synes vi er bare koselig. Vi skal heller ikke ha noen sanger eller selskapsleker. Vi blir 30-40 stk og skal bare spise og kose oss sammen, og nyte dagen og kvelden med våre nærmeste. Jeg tror man kan gi en viss pekepinne hvordan bryllupet skal være ved å se på ordlyden i invitasjonen. Vi kommer nok til å invitere til "en koselig bryllupsfest" og kommer ikke til å ha antrekkskode. Hilsen Anette
Agurk Skrevet 19. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2005 Hei! Vi skal også ha et lite, uformelt bryllup. Vi skal leie partytelt og sette opp i hagen, og ha koldtbord. Vi har ingen planlagte taler, men det er sikkert et par stykker som ønsker "å si noen ord", og det synes vi er bare koselig. Vi skal heller ikke ha noen sanger eller selskapsleker. Vi blir 30-40 stk og skal bare spise og kose oss sammen, og nyte dagen og kvelden med våre nærmeste. Jeg tror man kan gi en viss pekepinne hvordan bryllupet skal være ved å se på ordlyden i invitasjonen. Vi kommer nok til å invitere til "en koselig bryllupsfest" og kommer ikke til å ha antrekkskode. Hilsen Anette Noe sånt kunne jeg tenke meg også. Når skal dere gifte dere? Skal dere gifte dere i kirken?
Gjest Svimle Skrevet 19. juni 2005 #8 Skrevet 19. juni 2005 Noe sånt kunne jeg tenke meg også. Når skal dere gifte dere? Skal dere gifte dere i kirken? Vi skal gifte oss 22. juli neste år. Vi skal ikke gifte oss i kirken, vi skal vies av Human-Etisk Forbund, og seremonien finner sted på samme sted som festen. Men om vi hadde giftet oss i kirken hadde vi uansett valgt å holde samme fest etterpå.
Jannibrud Skrevet 20. juni 2005 #9 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal også ha et kirkebryllup, med bare våre nærmeste. Etterpå spiser vi middag i et lite lokale -med påfølgende fest. Alle har fått beskjed om at det ikke er noen taleplikt, og at vi vil ha et enkelt og avslappende bryllup. Tror det skal bli fint, alle gleder seg:-)
sensommer brud Skrevet 20. juni 2005 #10 Skrevet 20. juni 2005 Var i et bryllup hvor de hadde leid et ungdomsherberg som alle bodde på. Veldig koselig for da var alle samlet både før og etter bryllupet. Dagen før var det en koselig samlig og på dagen før festen var det lek og moro for store og små. I et annet bryllup jeg var i hadde de leid en liten resturant, det var 4 korte taler og en som spillte piano under middagen. Veldig koselig. Hadde værte i Norge vært bedre ville jeg selv ha valgt en stor familie fest ute i en hage eller lignende, med barn og voksne og en litt enkel brudekjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå