AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Altså, sånn type topp man bruker før de starter med ordentlig bh. Noe lignende sportstopper. Har ei jente som straks blir 9 år. Hun mente at et par av venninnene brukte det. Men, ingen av de er i nærheten av å ha noe som ligner pupper. Anonymkode: 84e94...160
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Her blir det tidligst når hun får synlige bryster, eller på ungdomsskolen. Anonymkode: 6cd94...d6f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Har du sett jentene uten klær? Da vet du nok ikke med hundre prosent sikkerhet at de har begynt å få pupper eller ikke. Personlig begynte jeg med slike topper når jeg var rundt 9/10 år, og med vanlig bh når jeg var 11/12 år. Jeg fikk ganske fort pupper. Anonymkode: cc47b...27b 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 Mi begynte da hun fikk vondt i "knuppene" som hun kalte dem. Når det enda ikke er blitt pupper,men du ser kuler under /(bak?) brystvortene. Både som støtdemping for at det gjorde vondt å kom borti noe,og fordi det var flaut når de var synlig. Da var hun 9 år. Anonymkode: 96c3a...f38 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #7 Skrevet 4. april 2020 Her kom det spørsmål om det da hun var 7, fordi andre jenter i klassen hadde det. Jeg hadde tenkt tidligere at hun ikke fikk før hun trengte, men så snudde jeg mening. Fordi hun spurte og snakket så åpent om dette her til meg og da slo det meg at hvis jeg var negativ så kanskje hun ikke ville dele disse tankene med meg senere. Så vi dro til byen og kjøpte, og de ble brukt ca 3 ganger. Ikke vært spesielt interessert siden og nå er hun snart 9. Anonymkode: 11ddd...0e3 19
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 Rett før hun ble 10 år. Ingen spesiell grunn, men hun hadde veldig lyst på. Så hvorfor ikke. Bruker det hver dag, har vel 4 stk tror jeg. Anonymkode: 6c97d...c78
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #9 Skrevet 4. april 2020 Ærlig talt, vil hun ha en slik, kjøp ett par topper da, så kan hun ha i skuffen og bruke dem hvis hun vil. Det er da ingen aldersgrenser eller prinsippsak. Hvorfor bryr du deg om hva de andre har og om de har behov(!) for det? Jeg har jenter, og de har hatt undertrøyer alltid, og etterhvert blir trøyene mer ensfargede, og etterhvert mer singlet/bryterrygg, så har det ligget slike topper nederst i den skuffen i to år kanskje, så begynte min eldste å bruke dem i ti årsalderen. Nå, som 12-åring trenger hun dem. Din vil jo trenge det til slutt, så bare kjøp en litt stor. Hva er det du er redd for, det er topp? Anonymkode: 43f77...03d 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #10 Skrevet 4. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her blir det tidligst når hun får synlige bryster, eller på ungdomsskolen. Anonymkode: 6cd94...d6f Hvorfor? Hvis hun ønsker det? Bestemmer du utseende på underbukser og trøyer og strømpebukser og sokker? Hvorfor? Mange sjetteklassinger har litt pupper. Men de som ikke har, får altså ikke lov til å gå med slike topper fordi? Anonymkode: 43f77...03d 7
~umulia~ Skrevet 4. april 2020 #11 Skrevet 4. april 2020 Her har datteren min på 9 en sånn topp. Hun brukte den litt i begynnelsen de første 2 ukene. Hun ønsket seg det veldig Fordi hun mente at de andre jentene i klassen brukte sånne.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #12 Skrevet 4. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, vil hun ha en slik, kjøp ett par topper da, så kan hun ha i skuffen og bruke dem hvis hun vil. Det er da ingen aldersgrenser eller prinsippsak. Hvorfor bryr du deg om hva de andre har og om de har behov(!) for det? Jeg har jenter, og de har hatt undertrøyer alltid, og etterhvert blir trøyene mer ensfargede, og etterhvert mer singlet/bryterrygg, så har det ligget slike topper nederst i den skuffen i to år kanskje, så begynte min eldste å bruke dem i ti årsalderen. Nå, som 12-åring trenger hun dem. Din vil jo trenge det til slutt, så bare kjøp en litt stor. Hva er det du er redd for, det er topp? Anonymkode: 43f77...03d Har du for vane å snakke til folk på den måten? Hun vil ikke ha slike topper. Det har jeg da heller ikke sagt noe om? Bare lurte litt da hun sa at venninnene på 8-9 år brukte det, og lurte derfor på om det var vanlig å starte med det så tidlig. Ren nysgjerrighet i grunn. Anonymkode: 84e94...160 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #13 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du for vane å snakke til folk på den måten? Hun vil ikke ha slike topper. Det har jeg da heller ikke sagt noe om? Bare lurte litt da hun sa at venninnene på 8-9 år brukte det, og lurte derfor på om det var vanlig å starte med det så tidlig. Ren nysgjerrighet i grunn. Anonymkode: 84e94...160 Ok, unnskyld, svaret er at mine har hatt slike i skuffen fra 8-9- alderen, og eldstemann har brukt dem sporadisk fra 10, og hver dag nå som 11-åring. Anonymkode: 43f77...03d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #14 Skrevet 4. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, vil hun ha en slik, kjøp ett par topper da, så kan hun ha i skuffen og bruke dem hvis hun vil. Det er da ingen aldersgrenser eller prinsippsak. Hvorfor bryr du deg om hva de andre har og om de har behov(!) for det? Jeg har jenter, og de har hatt undertrøyer alltid, og etterhvert blir trøyene mer ensfargede, og etterhvert mer singlet/bryterrygg, så har det ligget slike topper nederst i den skuffen i to år kanskje, så begynte min eldste å bruke dem i ti årsalderen. Nå, som 12-åring trenger hun dem. Din vil jo trenge det til slutt, så bare kjøp en litt stor. Hva er det du er redd for, det er topp? Anonymkode: 43f77...03d Trenge det til slutt? Man trenger strengt talt hverken bh eller topper, det er ikke slik at man MÅ gå med topper og bh! Men siden samfunnet (*host* menn) seksualiserer brystvorter og pupper så til de grader så blir vi kvinner nærmest påtvunget å dekke oss til. Om ei jente i tidlig tenåra ikke vil bruke bh så skal det være like greit som å ville bruke bh. Anonymkode: cc47b...27b 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #15 Skrevet 4. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenge det til slutt? Man trenger strengt talt hverken bh eller topper, det er ikke slik at man MÅ gå med topper og bh! Men siden samfunnet (*host* menn) seksualiserer brystvorter og pupper så til de grader så blir vi kvinner nærmest påtvunget å dekke oss til. Om ei jente i tidlig tenåra ikke vil bruke bh så skal det være like greit som å ville bruke bh. Anonymkode: cc47b...27b Jeg trodde det var snakk om en niåring som ønsket seg en slik, men uansett i ditt scenario ville det verste som kunne skje være at denne jenta hadde en topp liggende som aldri ble brukt, da. Anonymkode: 43f77...03d
MarianneE Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Her er ungen 12 og har vel brukt slike i ca 2 år? Det er stas med dem og de brukes daglig
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Hmm... Jeg mener å huske at hun var 9-10 år når hun begynte! De blir så såre på brystet av genserne i puberten innimellom, så det var jeg som spurte siden hun klaget over sårhet. Etter disse toppene så klaget hun ikke mer, og oppgraderte til BH når hun fikk større. Anonymkode: 5d6fe...3e5 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Herregud så mye rart noen trenger å spørre andre om..... Usikker much? Anonymkode: 652c3...461
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her kom det spørsmål om det da hun var 7, fordi andre jenter i klassen hadde det. Jeg hadde tenkt tidligere at hun ikke fikk før hun trengte, men så snudde jeg mening. Fordi hun spurte og snakket så åpent om dette her til meg og da slo det meg at hvis jeg var negativ så kanskje hun ikke ville dele disse tankene med meg senere. Så vi dro til byen og kjøpte, og de ble brukt ca 3 ganger. Ikke vært spesielt interessert siden og nå er hun snart 9. Anonymkode: 11ddd...0e3 👏 Anonymkode: b1f4e...b21 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, sånn type topp man bruker før de starter med ordentlig bh. Noe lignende sportstopper. Har ei jente som straks blir 9 år. Hun mente at et par av venninnene brukte det. Men, ingen av de er i nærheten av å ha noe som ligner pupper. Anonymkode: 84e94...160 Jenten min begynte når hun var 9år. Hadde da begynt å vokse og så det gjennom klær.Greit å gå med topper da syns hun selv og. Syns ikkr det er farlig om de går med topper.Om de er begynt å utvikle seg eller ikke. Det er barnetopper. Så det går fint Anonymkode: a1363...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå