Gå til innhold

Har jeg hatt korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en tid tilbake hadde jeg influensa, trodde jeg.
Jeg hadde hoste i noen dager, før jeg fikk skikkelige frysebyer og høy feber samt jeg kastet opp en gang.
Ikke tett i nese, men jeg klarte ikke å lukte barnet mitt sine bæsjebleier og mistet smaksansen. Altså hadde null luktesans og smakssans.
Reagerte veldig på dette med at barnet mitt bæsjet om natten, vi våknet, vi samsover, jeg kjente ikke noe lukt eller noe, vi sovnet igjen og hun våknet opp med full bleie og bleieutslett. I løpet av ca 5 dager kunne jeg ikke kjenne lukten av hennes bleier.
I tillegg hadde jeg ingen energi og måtte støtte meg i ting om jeg bar henne for jeg var redd for å falle om. 
I tillegg var jeg tungpustet og hadde smerter i korsryggen. 
Siden da har jeg hatt litt ekstra problemer med lungene, det er som om de er ømme hele tiden. Jeg trodde dette var pga jeg hadde glemt astmasprayen men har vært nøye med den nå i noen uker og de er fremdeles "ømme"

Barnet mitt ble også smittet. Fikk feber, målt på det høyeste til 40,5. Var også veldig tungpustet og jeg var skikkelig bekymret for henne pga pusten. Vi var hos lege og fikk beskjed om at det nok var ett virus og fikk antibiotika pga hennes tungpust. 

2 kollegaer av meg fikk også influensa kort tid etter meg, begge fikk smerter i korsryggen og tørrhoste.

Så kan dette høres ut som korona?
Jeg ble aldri testet for dette da jeg var syk fra 20.02 og jeg hadde ikke vært i utlandet og heller ikke vært med folk som hadde vært i utlandet, men jeg jobber i en bransje der jeg har kundekontakt med en god del mennesker som reiser endel.
Symptommessig tenker jeg det høres ganske koronaaktig ut, tidsmessig så er det jo feil.

Noen som vet når man kan teste seg for antistoffer?

Anonymkode: 53665...177

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble barnet ditt bedre av antibiotikaen?

Anonymkode: 1e166...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som korona ja. Hvor lenge varte disse symptomene?

Anonymkode: 18b85...38b

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble barnet ditt bedre av antibiotikaen?

Anonymkode: 1e166...9b9

Hun ble bedre i dagene som kom, men ikke slik veldig med en gang som man ofte blir av antibiotika, ihvertfall blir jeg det, men har brukt svært lite antibiotika i mitt liv.
Jeg følte vel selv at det egentlig ikke fungerte og at hun ble frisk mer av seg selv. Feberen ble gradvis lavere og hun var feberfri ca 6 dager etter legebesøket. Vi holdt henne hjemme i noen dager ekstra for å vite at hun var hundre prosent frisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det høres ut som korona. Ikke tenk på at det tidsmessig er "feil". Viruset har herjet lengre i Norge enn FHI har vært klar over eller ville innrømme. Husk at FHI estimerte maks 100 bekreftet smittede i Norge innen PÅSKE. Nå er snart påsken her, og vi har allerede godt over fem tusen bekreftet smittede. Så norske myndigheters estimater ang. viruset og når det ankom landet, trenger vi ikke høre på. Nordmenn besøkte tross alt både Kina, Italia og Østerrike i desember og januar også. Og det var kinesiske turister i Norge også i januar. (Virusutbruddet startet i oktober i fjor.) 

Anonymkode: a1fc1...257

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hade akkurat samme symptomer som deg. Har også veldig mild astma, men i et par dager var jeg så tungpustet at jeg lurte på om jeg måtte dra på legevakten. Og jeg smittet ALLE jeg hadde kontakt med, selv en slektning og en kollega som aldri blir syke, og ikke hadde vært forkjølet eller hatt influensa på 30 og 15 år.

Mistenker veldig at det var korona, men dette var rundt 10 februar.

Anonymkode: 93783...dc9

• Opprett ny...