Gå til innhold

Gutt 2 1/2 år, forkjølet med feber... :(

Anbefalte innlegg

Gjest Vinga
Skrevet

Guttungen min er straks 2 1/2 og forkjølet som bare det. Målte temperaturen hans nettopp, 39,2. (Måler i endetarmen)

Han er slapp, rød i ansiktet og veldig "edgy", tåler ingenting før han syter, det er jo normalt. Snørret hans er gult (hva betyr det, er det virus- el. bakterieinfeksjon?)

Men dette er første gang han er forkjølet om sommeren, og jeg lurer på: Er det noe spesielt jeg bør huske på?

Gir ham mye drikke, holder ham inne (borte fra sola, som jo gjør ham enda varmere), lufter mye og passer på at det ikke er noe støy i huset (musikk blir jo gjerne også slitsomt støy når man er syk). Han får spise så mye frukt og grønt han orker (som vanlig), noe mer enn det får jeg egentlig ikke i ham i dag.

Kanskje jeg kunne prøve med en ispinne?...

Han går rundt i bleie, t-skjorte og en piratbukse i tynn bomull. Ingen sokker på bena, burde han hatt det? Merker at han er litt kald på bena, men det er jo så varmt i dag?

Noen tips fra mer erfarne mødre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det går helt fint. Bare gi han mye og drikke og gjerne is. La han spise det han ønsker dersom han har liten matlyst. Gi han paracet når feberen er over 39.

Om han har sokker eller ikke spiller neppe noen rolle. La han bestemme selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...