Gå til innhold

Oppfordring i matbutikken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her går jeg i butikken med min datter uten ett snev av dårlig samvittighet. Jeg er alenemor og ingen kan passe på min datter, og hun har via tv, supernytt, skolen før den stengte og meg blitt veldig oppmersom på at hun ikke må røre noe og det gjør hun heller ikke.

Anonymkode: ff4be...a8e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i matbutikk og synes personlig at det er bedre at to handler de gangene man handler mye. Da kan en legge varene på båndet, mens den andre pakker. På den måten blir vedkommende fortere ferdig på båndet og det trenger ikke å stå mange oppi hverandre og pakke varer. Synes derimot at den andre personen ikke skal være et barn da de som regel ikke klarer å pakke og om de gjør så så gående altfor tregt. Synes heller ikke det skal være flere enn to ved storhandel. Handler man lite så kan man fint dra alene

Anonymkode: d26a4...66e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Disse grunnene er grunnen til at jeg nå oppsøker butikken i perioder hvor jeg vet butikken har mindre kunder. F.eks kl 21-22 på kvelden. Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet, men fordi folk generelt sett gir seg blanke faen og respekterer ikke hverken råd, oppfordringer eller andre folk. Meg-meg-meg-mentaliteten har aldri vært så synlig som nå. 

"Slapp av, jeg er ikke syk"..... Men du kan da fortsatt være en kilde til Coronavirus! Det er faktisk stor sannsynlighet for det! Enten gjennom at du er smittebærer, men ikke har symptomer, eller at du har viruset på dine hender fordi den like respektløse kunden foran deg var fullpakket av coronavirus, og smittet deg fordi du ikke er oppmerksom nok! 

"Men det er jo lov".... Ja, men det å bruke huet er enda mer lov! 

Anonymkode: 2237a...e81

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, Forumhei skrev:

Ingen av oss er syke, ikke kan vi bli det heller da vi har samfunns kritiske jobber. Så slapp av😊😉

Viruset vet ikke hvem som har samfunnskritiske jobber, og sykdom skiller ikke på hvilken jobb du har. 

Det er ikke sånn at mennesker med samfunnskritisk jobb ikke blir smittet med, eller får, sars covid-19.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å komme med grunn... er lov å være flere👍🏻😊

Anonymkode: 92b76...a83

Det er lov til å bruke sunn fornuft også. 😊

Anonymkode: c14d5...f80

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet
3 minutter siden, Lille-pus skrev:

Viruset vet ikke hvem som har samfunnskritiske jobber, og sykdom skiller ikke på hvilken jobb du har. 

Det er ikke sånn at mennesker med samfunnskritisk jobb ikke blir smittet med, eller får, sars covid-19.

Nei, det jeg sa er at vi er ekstra forsiktig, vi kan virkelig ikke bli syke, der har iallfall store konsekvenser.

Gjest Forumhei
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov til å bruke sunn fornuft også. 😊

Anonymkode: c14d5...f80

Si det til de som bor i oslo😂 blir en ny smittet topp rett etter påske tenker jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar på butikken med barna. Vi holder avstand til andre. Vi drar ikke på de mest travle tidene. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ta med barna på butikken. Det er faktisk ganske koselig nå om dagen hvor butikken er ca det eneste stedet som ikke er hjemme. 

Anonymkode: a02e0...698

AnonymBruker
Skrevet

Siden mannen i huset kommer hjem med mange feilvarer, velger jeg heller å være med han på handling.

Anonymkode: 680bc...909

Skrevet
19 minutter siden, Forumhei skrev:

Si det til de som bor i oslo😂 blir en ny smittet topp rett etter påske tenker jeg..

Hvis alle passer på seg selv og sin egen oppførsel i der de selv beveger seg, så er mye gjort. Da kan folk i Oslo passe på sitt nærmiljø og folk i Gamvik passe på sitt. 

At folk i Oslo skal diskutere hva folk i Gryllefjord skal gjør, og hovére over dem blir like dumt som at folk utenfor Oslo skal sitte og spekulere over hva som kan skje i Oslo.

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ser mest, som irriterer meg en smule, er at det er flere enn en som drar på butikken. Og aller verst er det når barna er med også. 

Her om dagen så jeg en 16-17 åring som snufset, hostet og snørret, som gikk et par skritt bak det jeg antar var moren. Hvorfor han ikke kunne sitte igjen i bilen vet jeg ikke, og det kan selvfølgelig være grunner til det (han MÅTTE få velge den sjokoladen han ikke klarte å bestemme seg for på forhånd eller noe slikt).

En annen dag møtte jeg en familie på fire, med to barn i seks-syv års alderen. De løp rundt inne på butikken som om det var en slags lekeplass, mens foreldrene gikk rundt og plukket varer sammen, samtidig som de småpratet og brukte lang tid.

Helt unødvendig!!

Anonymkode: 07aaf...f77

Jeg er alene med ungene når jeg har de. De er 5 og 8. Her er det strenge regler. De holder vottene på, gå bak meg og ikke rør verken disk eller varer. Jeg spriter hendene og jeg er den som plukker varer. Dette er de veldig flinke til. 

• Liker 2
Gjest Forumhei
Skrevet
6 minutter siden, Lille-pus skrev:

Hvis alle passer på seg selv og sin egen oppførsel i der de selv beveger seg, så er mye gjort. Da kan folk i Oslo passe på sitt nærmiljø og folk i Gamvik passe på sitt. 

At folk i Oslo skal diskutere hva folk i Gryllefjord skal gjør, og hovére over dem blir like dumt som at folk utenfor Oslo skal sitte og spekulere over hva som kan skje i Oslo.

Dette er et globalt problem, så ja jeg bryr meg😊😉

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er alene med barnet og har ikke bil. Vi går alltid to. Han hjelper meg med å bære varene hjem. 

Anonymkode: a5863...419

Er også alene, men jeg bruker sekk (og poser om nødvendig) til å bære ting med meg. Barnet får ikke være med i butikken i disse dager. 

Til vanlig er jeg veldig for at barn skal være med på dagligdagse gjøremål, de skal jo tross alt lære. 😊

Anonymkode: 47192...256

Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og latterliggjøring, og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er også alene, men jeg bruker sekk (og poser om nødvendig) til å bære ting med meg. Barnet får ikke være med i butikken i disse dager. 

Til vanlig er jeg veldig for at barn skal være med på dagligdagse gjøremål, de skal jo tross alt lære. 😊

Anonymkode: 47192...256

Jeg bruker også sekk. Vi har en relativt lang vei å gå . Så velger heller å gå en tur i uka og være to,enn to ganger i uka.

Han er såpass stor at han vet at han ikke skal røre på noe som helst. 

I tilegg har han godt av gåturen. Har vært hjemme alene i 3 uker nå,  og har ikke møtt noen andre .

Anonymkode: a5863...419

• Opprett ny...