Gå til innhold

Oppfordring i matbutikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi må alle ha matvarer og mange må ha medisiner, og jeg og mange med meg, hadde satt stor pris på å slippe smitte på disse stedene. (Andre typer butikker bryr jeg meg ikke om, da disse ikke er så viktige nå og de som har lyst får oppsøke de, vi andre lar være. Men matbutikker og apotek MÅ vi i.)

Kan ikke alle være så snille å ta hensyn til andre i matbutikken og på apoteket?

- det holder at EN i husstanden drar, de aller fleste, t o m barnefamilier, klarer å dra bare EN på butikken, med litt planlegging. Det er ikke tiden for å bruke butikker og kjøpesentre til familieutflukt nå. Ungå for all del å ta med unger, med mindre de sitter fast i vogn under besøket. 

- IKKE pell på ting du ikke skal ha! Jo, noen få må sjekke varedeklarasjonen, men det er ikke så mange. Og det går kanskje an å velge varer du kjenner fra før i denne perioden? Ikke klå på ting bare for gøy eller fordi du er nysgjerrig og ikke grav langt bak i hylla for å få et urørt produkt, da tar du jo på mange produkter!

- vær effektiv! Ikke bruk butikken som sosialisering eller rekreasjon, kjøp det du skal ha kjapt og effekt og kom deg ut av butikken.

- respekter avstand til andre mennesker, selv om du driter i smitten for din egen del. Hold avstand, ikke press deg forbi noen, ikke len deg over/inntil/foran noen og IKKE TA PÅ NOEN, ei heller de ansatte, for å få kontakt 

Anonymkode: ef252...984

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør,hør!

Anonymkode: acd51...547

Gjest Forumhei
Skrevet

Enig i mye, men vi går alltid 2. Dritt kjedelig å handle alene! Og bruker den tiden vi trenger skal jo handle for 8-9 dagers tid som jeg alltid gjør😅

Var å handlet i stad, folk er kjempe flinke !!😊👊. Holder avstand og viser respekt, kjempe bra!!

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ser mest, som irriterer meg en smule, er at det er flere enn en som drar på butikken. Og aller verst er det når barna er med også. 

Her om dagen så jeg en 16-17 åring som snufset, hostet og snørret, som gikk et par skritt bak det jeg antar var moren. Hvorfor han ikke kunne sitte igjen i bilen vet jeg ikke, og det kan selvfølgelig være grunner til det (han MÅTTE få velge den sjokoladen han ikke klarte å bestemme seg for på forhånd eller noe slikt).

En annen dag møtte jeg en familie på fire, med to barn i seks-syv års alderen. De løp rundt inne på butikken som om det var en slags lekeplass, mens foreldrene gikk rundt og plukket varer sammen, samtidig som de småpratet og brukte lang tid.

Helt unødvendig!!

Anonymkode: 07aaf...f77

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er alene med barnet og har ikke bil. Vi går alltid to. Han hjelper meg med å bære varene hjem. 

Anonymkode: a5863...419

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Forumhei skrev:

Enig i mye, men vi går alltid 2. Dritt kjedelig å handle alene! Og bruker den tiden vi trenger skal jo handle for 8-9 dagers tid som jeg alltid gjør😅

Var å handlet i stad, folk er kjempe flinke !!😊👊. Holder avstand og viser respekt, kjempe bra!!

Kjedelig å handle alene er ikke god nok grunn, synes jeg.

• Liker 18
Gjest Forumhei
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig å handle alene er ikke god nok grunn, synes jeg.

Ingen av oss er syke, ikke kan vi bli det heller da vi har samfunns kritiske jobber. Så slapp av😊😉

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alene med barnet og har ikke bil. Vi går alltid to. Han hjelper meg med å bære varene hjem. 

Anonymkode: a5863...419

Du trenger ikke å komme med grunn... er lov å være flere👍🏻😊

Anonymkode: 92b76...a83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lov ja, nødvendig og smart nei. Man vet ikke om man selv bærer med seg smitte, derfor tull å oppsøke offentlige steder utenat det er helt nødvendig. 

Men selvsagt, noen unntak finnes,  er man en foreldre og et barn som ikke kan være alene hjemme, må selvsagt begge dra i butikken. Men veldig mange trenger ikke å dra alle i husstanden, det holder at EN drar i butikken, så kan man heller gjøre ting sammen på andre arenaer uten at man er tett på andre og sprer smitte unødig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er så feil med oss nordmenn; vi sliter med å ta eget ansvar så lenge noe er «lov»

Anonymkode: 3502b...7a6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Forumhei skrev:

Ingen av oss er syke, ikke kan vi bli det heller da vi har samfunns kritiske jobber. Så slapp av😊😉

Da burde dere være ekstra forsiktige.

• Liker 8
Gjest Forumhei
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lov ja, nødvendig og smart nei. Man vet ikke om man selv bærer med seg smitte, derfor tull å oppsøke offentlige steder utenat det er helt nødvendig. 

Men selvsagt, noen unntak finnes,  er man en foreldre og et barn som ikke kan være alene hjemme, må selvsagt begge dra i butikken. Men veldig mange trenger ikke å dra alle i husstanden, det holder at EN drar i butikken, så kan man heller gjøre ting sammen på andre arenaer uten at man er tett på andre og sprer smitte unødig.

Bra mange går 1 men vi må være 2. Vi er surrete og alltid noe som blir glemt om kun 1 går. Da må vi ta flere turer som øker sjanse vår for å bli smittet. Så vi går begge 2 og handler ( 15 min ) på lørdag.

Gjest Forumhei
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde dere være ekstra forsiktige.

Vi blir aldri syke , er ekstremt renslige.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Forumhei skrev:

Bra mange går 1 men vi må være 2. Vi er surrete og alltid noe som blir glemt om kun 1 går. Da må vi ta flere turer som øker sjanse vår for å bli smittet. Så vi går begge 2 og handler ( 15 min ) på lørdag.

Skriv handleliste 

• Liker 6
Gjest Forumhei
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skriv handleliste 

Tro meg det hjelper ikke😂

Skrevet
2 minutter siden, Forumhei skrev:

Tro meg det hjelper ikke😂

Da ville jeg jobbet med det, et voksent menneske bør absolutt klare å handle uten assistanse. 

• Liker 10
Gjest Forumhei
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Da ville jeg jobbet med det, et voksent menneske bør absolutt klare å handle uten assistanse. 

Skal si det til kona jeg😊👌, hadde vært deilig å slippe.

Skrevet
5 minutter siden, Forumhei skrev:

Skal si det til kona jeg😊👌, hadde vært deilig å slippe.

Kan du ikke ta ansvar selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også anbefale å gruppere matvarene på handlelisten, gjerne etter hvordan du vet butikken din er lagt opp :) Samle alt grønt og frukt i starten, så melkeprodukter osv. Da slipper du gå masse frem og tilbake og er mye mer effektivt :) Er ikke alltid det blir perfekt, men har generelt spart meg mye tid på butikken de siste årene.

Anonymkode: e50f3...1c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Noen må selvsagt ta med barna av praktiske grunner, men dette er absolutt tiden for å finne andre løsninger. Datteren min blir plassert i bilen med en ekstra tlf så hun kan spille og ringe meg. For å handle for en hel uke tar jo litt tid. Hadde aldri tenkt på å sette henne i bilen før dette her, men det er et bedre alternativ enn at jeg skal mase på henne om avstand og å ikke røre noe den tiden det tar i butikken.  

Prøver å dra så sent som mulig, da er det ikke så mange der.

Anonymkode: 9dfd8...447

• Liker 2
  • Opprett ny...