Gå til innhold

Hva i alle dager gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har abs ikke vært blant de hysteriske rundt koronanen, men når det nå kommer ut idag at konsekvensene også kan være hjerneforstyrrelser og jeg er gravid i uke 19 blir jeg redd!

Min svigermor som er over 60 (og er selv lege) har invt oss alle på middag til påsken. Altså meg, samboer og vår sønn på 8.. jeg sa kansje det er best om jeg ikke ble med, men de kunne dra hvis de ikke klemte og slikt.

Så sier svigermoren min nå at det ikke er noe problem og noe å frykte hun er frisk og søsteren til samboer kommer også(som vist er frisk) pluss hennes kjæreste. Så sier hun at hennes kjæreste har vist hatt corona og er derfor nå immun så ingenting å bekymre seg for..!

Altså hvis han har hatt corona, kan det godt hende han har smittet sin kjæreste(min samboers søster) som kansje har det nå? De er unge, så merker vel ikke så mye.. dessuten vet man vel ikke om man blir immun?  Og hvordan vet jeg at han er helt frisk?

Skal jeg la samboer og sønnen min dra? Er det smittefare her synes dere?

Jeg vil ikke være kjip eller hysterisk heller og svigermor er jo lege selv og sier det går bra..

Anonymkode: 7f51c...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at hun som er lege selv ikke følger rådene fra myndighetene. Jeg hadde ikke reist, og det hadde ikke mann og barn fått lov til heller. Det kan ta opptil to uker før man får symptomer, om man er smittet. 

Anonymkode: 03363...8ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd: Følg magefølelsen din! 

Anonymkode: 49a24...1ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke reis! Venninne ble syk for 4 uker siden og mannen hennes testet positivt igår. Dette henger i lenge! Bli hjemme!

Anonymkode: 6fae5...05d

Skrevet

Det at en er lege betyr ikke at en bestandig gjør det rette. Stol på magefølelsen din du, da vil du iallefall få det mye bedre

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke reist. Men heller forklart deres versjon vedr smittefare. Det skal for å være helt ærlig ikke vanskelig for folk å forstå i disse dager.. en lege burde vært enig her da men men.. 

Anonymkode: b8d27...556

AnonymBruker
Skrevet

Hjerneforstyrrelser er ikke noe unikt for korona altså. Det er en mulig komplikasjon til mange av de virusene som omgir oss til daglig og som du aldri ville ha skjenket en tanke til vanlig. 

Anonymkode: 9a677...54d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså å høre på leger når det gjelder smittevern har jeg sluttet å gjøre for mange år siden, med unntak av de som faktisk jobber direkte med smittevern og tilsvarende.

Anonymkode: 5c58f...748

• Opprett ny...