AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Rådet for psykisk helse kritiserer NRKs grusomme beskrivelser, og frykter at en massiv og detaljert korona-dekning, går utover folks psykiske helse. Er dere enige ? https://www.nettavisen.no/nyheter/slar-alarm-frykter-at-korona-dekningen-er-skadelig-for-folkehelsa/3423949213.html Anonymkode: f8126...33f 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Det jeg ikke skjønner er alt fokuset på skremmende overskrifter som viser seg å gjelde andre land. I tillegg var det bildet med flere endeløse rekker av brune kister, som var under en overskrift om korona. Det viste seg at det var et flere år gammelt bilde som overhode ikke gjaldt korona. Hvorfor holder media på slik??? Rein skremselspropaganda som ikke er bra! Anonymkode: cc315...33f 10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Er jo bare å lese innleggene i koronatrådene på KG, så ser man det Anonymkode: 268fb...82c 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 Veldig, veldig enig. Det tar helt av hos enkelte, og mange slenger seg på. Det er rimelig tydelig når man ser på dekningen og oppmerksomheten en god nyhet får, kontra nok en skrekkhistorie. Statistikk og fakta blir satt til side, med mindre det er i "skrekkens favør". Anonymkode: 98f2e...4a1 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 Det er helt vanvittig. Møtte ei venninne i dag (litt nervøs/engstelig type) og hun krisemaksimerer helt, og tror verden aldri kommer seg etter dette og at spiralen av nedturer ned mot dommedag begynner nå...... Jeg tror ikke det altså, men det er veldig mange mennesker med svakere psyke. Vet om et ektepar i USA (bekjente av venner) som tok selvmord sammen fordi de taklet ikke stresset denne krisen påførte dem Anonymkode: 5f105...d1d 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg ikke skjønner er alt fokuset på skremmende overskrifter som viser seg å gjelde andre land. I tillegg var det bildet med flere endeløse rekker av brune kister, som var under en overskrift om korona. Det viste seg at det var et flere år gammelt bilde som overhode ikke gjaldt korona. Hvorfor holder media på slik??? Rein skremselspropaganda som ikke er bra! Anonymkode: cc315...33f Det kalles arkivfotoer og er helt vanlig å bruke i alle typer saker selv om bildet ikke nødvendigvis er fra akkurat saken som diskuteres. Bildet er kun for å illustrere saken og overskriften. Anonymkode: 950a7...a22
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #7 Skrevet 4. april 2020 Det er heller tvert imot for meg. Jeg leser utenlandske medier, ser youtube nyheter, og der får jeg faktisk info om hva som foregår. Selv om det ser ut sm om at norske medier dekker mye av Korona pandemien, så er det underrapportering her til lands sammenlignet med utenlanske medier. Og DET gjør at jeg blir mye mer stresset enn jeg ville blitt av å få faktiske reelle hendelser servert sakkurat slik det er. Mediene i Norge serverer nyhetene som snille pusekatter. Kun VG kommer med enkelte innblikk, som feks den saken som viser døde mennesker som ligger i hjem og gater i spanske og italienske byer etter 4 dager fordi de ikke har folk nok til å hente de døde. Jeg har også stilt endel viktige spørsmål inne på chaten til flere ulike aviser her i landet. Jeg har ikke fått svar på en eneste av spørsmålene som gjelder bla hvordan vi naboer skal forholde oss om vi merker lukt eller tror det ligger døde i nabohusene. Anonymkode: 197a0...b33 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 Helt enig, det tenderer mot massehysteri. Greit at korona er nytt og ille, men hysteriet er mye verre/farligere enn korona. Anonymkode: 23179...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #9 Skrevet 4. april 2020 Hva skjer når alle slår alarm? Hva skjer med mennesker når "alarmen" går fem ganger om dagen i flere måneder? Anonymkode: 160ee...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #10 Skrevet 4. april 2020 Jeg syns folk skal få se brutaliteten av hva som skjer. At folk dør en smerte- og angstfull død av dette viruset. Samme gjelder viltmarkedet i Kina og hundefestivalen i Yulin. Jeg syns alle har godt av å se at hunder og katter blir brutalt mishandlet, drept og solgt i stykker slik at kineserne får opprettholdt tradisjonene sine og spist dem. Jeg syns ikke folk, men politikerne våre skulle sett videoen av jentene som ble "halshugd" i Marokka. Jeg mener at de skulle sett hvordan disse islamistene nøt hvert sekund av å drepe disse stakkars jentene med en sløv kjøkkenkniv sakte, og at de fortsatt snakket mens de druknet i sitt eget blod. FOLK KAN IKKE STIKKE HODET I SANDEN SOM STRUTSER!! Våkne opp, og se hvor ekstrem og brutal den verdene vi lever er i. Anonymkode: c1bcb...29b 1
Anbefalte innlegg