Gå til innhold

Helsepersonell utenfor sykehus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hva helsepersonell som ikke jobber på sykehus gjør for tiden - noen som kan opplyse meg? Jobber de med det samme som før, bare i mindre grad, eller har de begynt med annet arbeid? Jeg har selv småbarn som skulle (og virkelig burde, synes jeg, pga mulige smerter og språkforsinkelse) blitt fulgt opp en del fremover av både helsestasjon (m. barnelege), ØNH-spesialist og på sykehus. Alt utsatt på ubestemt tid/til høsten. Protesterer ikke altså, selv om jeg synes det er synd og håper h*n ikke vil slite med smerter, men bare lurer litt på hva som egentlig foregår hos helsestasjon og spesialister for tiden. 

Anonymkode: 5f8d8...b3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen jobber ræva av seg i kommunen

Anonymkode: 8c5c4...29e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på hva helsepersonell som ikke jobber på sykehus gjør for tiden - noen som kan opplyse meg? Jobber de med det samme som før, bare i mindre grad, eller har de begynt med annet arbeid? Jeg har selv småbarn som skulle (og virkelig burde, synes jeg, pga mulige smerter og språkforsinkelse) blitt fulgt opp en del fremover av både helsestasjon (m. barnelege), ØNH-spesialist og på sykehus. Alt utsatt på ubestemt tid/til høsten. Protesterer ikke altså, selv om jeg synes det er synd og håper h*n ikke vil slite med smerter, men bare lurer litt på hva som egentlig foregår hos helsestasjon og spesialister for tiden. 

Anonymkode: 5f8d8...b3a

På helsestasjonen er det sjelden barneleger, det er fastleger som har bistilling der (se feks side 15, hvor Trondheim kommune sier noe om rekruttering https://www.trondheim.kommune.no › ...PDF
Nettresultater
Temaplan for legetjenester Trondheim kommune 2019-2023). 

ØNH er veldig utsatt for koronasmitte, så det er logisk at de har stengt ned. Barneavdelinger tar inn det som haster og som ikke kan vente akkurat nå som alle andre deler av helsetjenesten, og de private har vel samme problemer som alle andre med å opprettholde smittevern og få tak i utstyr. 

Anonymkode: 47b21...818

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i førstelinjetjenesten i kommunen. Vi har ikke fri for å si det slik. Mange har vært syke og i karantene slik at det har og er mindre bemanning på jobb. Det har derfor blitt svært travelt for oss som ikke har vært syk. Var syk selv noen dager også. Alle tilbud som ikke er nødvendig helsehjelp er også blitt kansellert. Mange av våre tjenestemottaker går på dagsenter og andre aktiviteter. Alt dette er stengt ned inn til videre slik at mange sliter psykisk siden de har mistet sitt sosiale nett. Vi lider også av mangel på utstyr som masker, hansker og sprit. Det gjør at vi må rasjonere, og det skaper igjen dårlig stemning blant ansatte og ledelse. Vi må også være klar til å steppe inn dersom det blir for stort mannefall andre steder i kommunen dersom vi har nok folk på jobb. 

Anonymkode: 28c06...152

• Liker 2
  • Opprett ny...