Marie1987 Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Jeg prøver å lage meg en handleliste, men jeg er så matlei.. Hva skal dere ha til middag i påsken? Tar gjerne imot tips til hverdagsmiddag og kosemat 😊
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Vi skal i alle fall ha taco en dag har jeg fått beskjed om 😄 Ellers har vi ikke noen spesielle mat-tradisjoner i påsken så det blir vel litt på sparket, vi har mye forskjellig i fryseren og tilgang til åpen grønnsaksbutikk alle dager Anonymkode: 58f06...4c0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 - Skjærtorsdag: Improvisert tagine av lammeskanker, ras-el-hanout, aprikoser, småløk, safran... , med tabbouleh til. - Langfredag: Fisk, antakelig en slags salat med røkelaks (pluss kokte egg og div. grønt). Jeg pleier å kjøpe inn fersk fisk til å vakumere til denne dagen i påsken, men det var bortimot umulig å få tak i noe da jeg handlet i går (og den faste fiskebutikken vår er stengt). Så da går vi for røkelaks i stedet. - Påskeaften: Bacalao. - 1. påskedag: Hjortefilet med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og rødvinssaus. Mandag-onsdag i påskeuken har jeg tenkt å lage litt vegetarisk, dvs vegetarpasta en dag (tomat, aubergine, squash) og kikert- og rødbetburgere m/tilbehør en annen dag. Vi har også endel smårester av bakst/kake i fryseren som blir desserter - feks browines, pærekake osv, og en boks hjemmelaget mangosorbet. Pluss litt sjokolade og marsipanegg som er kjøpt inn, og appelsiner. Det blir definitivt påske i år også! Anonymkode: 10dce...b2c 1
Prague Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Vi skal ha: Hjemmelaget pizza Ovnsbakt ørret Grille et par dager, har kjøpt svinefilet, oksefilet og pølser til dette. Lager ovnsbakte poteter og noe salat/grønnsaker til. Lammesteik med fløtegratinerte poteter og ovnsbakte rotgrønnsaker "Tapas-aktig" mat en dag med kjøttboller, focaccia, fylte egg, varmrøkt laks + noe mer jeg ikke gar bestemt ennå:) I tillegg tenkte jeg lage en formkake med appelsin, og kanskje bake litt eltefrie rundstykker og vafler. 🐥
Gjest Forumhei Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Er vanlig dag her i huset, så noe random mat tenker jeg. Har ikke sjekket hvilken dag det er på, men blir som alltid godteri på lørdag.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Vi skal ha: hjemmelaget pizza, lammecarré med ovnsbakte småpoteter, rødvinsaus og aspargesbønner sopp. Pinnekjøtt med tradisjonelt tilbehør. Og bacalao. Anonymkode: 20a63...154
C-girl Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Svinefilet med fløtegratinerte poteter, biff med pommes frites og salat, stekte nudler med kylling, wok med scampi
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 Feirer ikke påske så blir vanlig mat og vanlig helgemat som take-away pizza og sushi. Jobber og kommer ikke til å stå på kjøkkenet hjemme mer enn jeg må. Anonymkode: 1878c...f55
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Her blir det appelsinfylt kalkun, klassisk lammelår, elg på bål, kebab og fransk løksuppe, også kokt på bål. Anonymkode: 40b66...344 1
Simlus Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Vi har akkurat handlet inn til dette: Klassisk lammelår med gratinerte poteter, sjysaus og ovnsbakte rotgrønnsaker Pasta carbonara Ovnsbakt torsk med soyasmør, potetmos og salat Kylling- og Chorizogryte med salat og godt brød Fiskepakker på grillen m/ laks, torsk, fennikel, gulrøtter eller lignende (tømmer grønnsaksskuffen...) Andebryst med pastinakkpure, ovnsbakte poteter og stekte epler Bao buns med rester av and og tilbehør Så får vi se om vi holder oss til planen😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 Ons - Taco Tors - Bacalao Fre - Andebryst Lør - Lammelår Søn - Pinnekjøtt Man - Laks Anonymkode: e853b...6a2 1
Inwe Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 Torsdag: asiatisk salat med tofu og peanøttdressing Fredag: vegetarburgere med søtpotetfries Lørdag: nøttestek med spicy appelsinsaus Søndag: rester fra lørdag Mandag: tacogryte Og pannekaker til frokost, i tillegg baker jeg en gulrotkake også tenkte vi grille i skogen til lunsj en dag. 1
Sola de Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 Skal ha ovnstekt laks med agurksalat, potet og rømme i morgen. Juleribbe med tilbehør på påskeaften. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Torsdag: vegansk quiche med spinat og sopp Fredag: vegansk shepherds pie Lørdag: sopp og walnøtt wellington med ekstra rosmarin og vegansk fløtesaus Søndag: Restegryte med ingrediensene fra de andre dagenen Mandag: Blir nok take away sushi Anonymkode: 86fdc...7a7
Zienna Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Idag torsdag: lettsaltet torsk med poteter, tomat og oliven (fant oppskrift på godt,no, ligner bacalao) Fredag: elgkarbonader med syltet rødløk og potetsalat. Har ferdig stekte elgkarbonader i fryseren og syltet rødløk i kjøleskapet. Potetsalaten skal lages med syrlig eple, og ellers med dressing av lettrømme, litt majones og sitron. Lørdag: løksuppe og rundstykker til familielunsj. Steker vaffelkaker til dessert. Tenker mannen min og jeg lager oss italiensk bruschetta om kvelden - med Stranda skinke og fetaost. Søndag: langtidsstekt lammelår med fløtegratinert poteter og bakte rotgrønnsaker. Til dessert skal vi ha "Islandsk kjempe", som jeg må steke bunnen til i morgen (fredag). Familien kommer til middag. Mandag: må bli fisk etter så mye kjøttmiddager! Har ørretfilet og forvellet broccoli i fryseren. Tenker det passer oss godt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 I dag hadde vi kjøttkaker i brun saus mer etter og hvitløkspotetmos. Er flere år siden jeg lagde kjøttkaker, og det ble så godt. Blir ikke flere år til neste gang. Fredag: svinekoteletter med ovnsbakte grønnsaker og rødvinssaus Lørdag: Grillmat, har kjøpt inn masse Jacobspølser med diverse tilbehør Søndag: Burgere med salat. Skal lage litt forskjellige salater. Mandag: Mac and cheese Ikke så mye fancy mat på oss, vi vil bare ha noe enkelt og godt denne påsken 😂 Anonymkode: 090d7...bf6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 Elgkarbonader i dag, taco i morgen, ut å spise på lørdag. Sønd, mand vet jeg ikke. Handle på lørdag. Anonymkode: 1878c...f55
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 Fiskesuppe med hvitvin og blåskjell. I morgen blir det hjemmelaget pizza med mozarella Anonymkode: 8f45e...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå