Gå til innhold

CDC anbefaler munnbind.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har altså endelig CDC i USA anbefalt munnbind for befolkningen.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

Kan WHO og FHI nå endelig ta seg sammen og innse at dette er et effektivt tiltak for å hindre smitte?

Og nei det er ikke noe vits i å komme her med den gamle utslitte "det sprer mer smitte fordi du tar på munnbindet". Nei det gjør ikke det. For det første så er munnbindet et fysisk hinder for å ta seg til munn eller nese, og også en påminnelse om å ikke gjøre det. For det andre skal du uansett vaske hendene etter at du tar av deg munnbindet. Og for det tredje så gjelder vel samme logikken for klærne dine i så fall... Man tar jo på de også...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ForumBrukeren skrev:

Så har altså endelig CDC i USA anbefalt munnbind for befolkningen.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

Kan WHO og FHI nå endelig ta seg sammen og innse at dette er et effektivt tiltak for å hindre smitte?

Og nei det er ikke noe vits i å komme her med den gamle utslitte "det sprer mer smitte fordi du tar på munnbindet". Nei det gjør ikke det. For det første så er munnbindet et fysisk hinder for å ta seg til munn eller nese, og også en påminnelse om å ikke gjøre det. For det andre skal du uansett vaske hendene etter at du tar av deg munnbindet. Og for det tredje så gjelder vel samme logikken for klærne dine i så fall... Man tar jo på de også...

Hvordan i alle dager har du tenkt at det skal gå for seg, når det ikke er nok munnbind til å denne behovet i helsevesenet en gang?

Anonymkode: 14095...6e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager har du tenkt at det skal gå for seg, når det ikke er nok munnbind til å denne behovet i helsevesenet en gang?

Jeg forstår det slik at vanlige folk ikke trenger sterile engangs-munnbind som man kjøper. Man kan lage det selv med litt tøy og en strikk

Anonymkode: 48d69...911

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les linken. Det kan lages hjemme, og vaskes for gjennbruk.

Også kan det vel tenkes at diverse firmaer i Norge kan begynne å produsere slike også. F.eks Janus som ikke tilfredsstilte kravene til helsemyndighetene for tetthet kan da produsere for befolkningen istedenfor. For selv hjemmelagde munnbind er ganske effektive på å hindre at dråper kommer ut fra en smittet person som har på munnbindet, selv om den smittede ikke vet at h*n er smittet. Og for friske personer så vil det ihvertfall sørge for en mindre "startdose" hvis man blir smittet og dermed sørge for et mildere og kortere sykdomsforløp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At Norge ikke anbefaler munnbind tipper jeg har mye med at det ikke finnes nok av det i landet. 

Anonymkode: 5b616...4b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så man må ha symaskin, kunne å bruke symaskin og ha riktig stoff...  Jeg stryker på alle tre punkter. 

Jeg har noen slike støvmasker man kjøper på byggvareforretninger. Noen som vet om de har noe effekt? 

Jeg har  også en gassmaske i snekkerboden, til bruk ved lakkering. Den burde jo være svært sikker, men det ser jo sabla drastisk ut å gå rundt med gassmaske på butikken da. 

Anonymkode: 5e395...b0b

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man må ha symaskin, kunne å bruke symaskin og ha riktig stoff...  Jeg stryker på alle tre punkter. 

Jeg har noen slike støvmasker man kjøper på byggvareforretninger. Noen som vet om de har noe effekt? 

Jeg har  også en gassmaske i snekkerboden, til bruk ved lakkering. Den burde jo være svært sikker, men det ser jo sabla drastisk ut å gå rundt med gassmaske på butikken da. 

Anonymkode: 5e395...b0b

http://blog.japanesecreations.com/no-sew-face-mask-with-handkerchief-and-hair-tie?fbclid=IwAR2IVjoVAjnOv51KaJq-SXv3xx63UomOrKGDMVwCogcF_xvzF91FQjZduyc

Alt stoff er i alle fall en barriere. Her er en fremgangsmåte på hjemmelaget munnbind uten behov for å sy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2020 at 10:18 PM, C8H10N4O2 said:

http://blog.japanesecreations.com/no-sew-face-mask-with-handkerchief-and-hair-tie?fbclid=IwAR2IVjoVAjnOv51KaJq-SXv3xx63UomOrKGDMVwCogcF_xvzF91FQjZduyc

Alt stoff er i alle fall en barriere. Her er en fremgangsmåte på hjemmelaget munnbind uten behov for å sy.

^Det der var jo genialt!

Håper flere folk kan begynne å bruke masker, SPESIELT hvis de har vært i nærheten av noen som er syk, eller hvis de føler de er snufsete eller sliten, eller har andre svake symptomer de ikke er sikre på hva kan være.

Masker handler jo om å beskytte de rundt deg for eventuell smitte du kan spre, ikke nødvendigvis om å beskytte seg selv. Hvis alle brukte masker, hadde jo alle vært beskyttet fra alle. :vetikke: 

Anonymkode: c4e9c...e75

AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 20.36, AnonymBruker skrev:

At Norge ikke anbefaler munnbind tipper jeg har mye med at det ikke finnes nok av det i landet. 

Anonymkode: 5b616...4b0

Dette. 

Her i Italia er det nå ikke lov å gå inn i matbutikker uten munnbind. Det er levert munnbind i postkassa/på døra til alle husstander i min region (kan nevne at det bor 60.000.000 i Italia, og at landet har en langt mer sårbar/skral økonomi enn Norge) 

Kanskje noen av munnbindene ikke holder ALL smitte ute/inne. Men jeg nekter å tro at det ikke i det minste vil holde noe smitte unna. 

Tipper at rådene i Norge om å ikke bruke munnbind er så enkelt at det ikke finnes nok munnbind. Jeg nekter å tro at nordmenn generelt er dummere i hodet enn resten av verden (ref. at folk ikke skjønner hvordan munnbindene skal brukes....) 

Anonymkode: d1120...181

• Liker 2
  • Opprett ny...