Gå til innhold

Kan jeg få fjernet eksamensmappa mi fra internett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg googler meg selv, kommer hele eksamensmappa mi opp fra fem år tilbake i tid. Alle oppgavene og tekstene i sin helhet, ligger der. Hvorfor er det slik og kan jeg få det fjernet?

Anonymkode: 4dc5a...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør med slettmeg.no

Er det mulig for deg å ta kontakt med de som eier siden og høre om det kan slettes? Noe annet , er at du kan sende en forespørsel til google (jeg har gjort det) med ønske om å fjerne nettsøk som dukker opp på navnet ditt. Du må legge til legitimiasjon for at det er deg (det kan være vitnemål, pass, etc).

Jeg sendte en forespørsel til google om å fjerne et treff som dukker opp på mitt navn og det er nå borte! :)

Sjekk her (du er nødt til å ha en google konto til det):

https://slettmeg.no/veiledninger/hvordan-slette-noe-fra-google

Anonymkode: 71aa7...97f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg googler meg selv, kommer hele eksamensmappa mi opp fra fem år tilbake i tid. Alle oppgavene og tekstene i sin helhet, ligger der. Hvorfor er det slik og kan jeg få det fjernet?

Vanskelig å si noe om når vi ikke vet hvor du studerer. Jeg har aldri hørt om at slikt blir publisert?

Anonymkode: 83118...fef

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si noe om når vi ikke vet hvor du studerer. Jeg har aldri hørt om at slikt blir publisert?

Det er fem år siden, på en høyskole. Spiller vel ingen rolle hvilken. Jeg har heller aldri hørt om det

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fem år siden, på en høyskole. Spiller vel ingen rolle hvilken. Jeg har heller aldri hørt om det

Du kan jo kontakte høyskolen, da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med slettmeg.no

Er det mulig for deg å ta kontakt med de som eier siden og høre om det kan slettes? Noe annet , er at du kan sende en forespørsel til google (jeg har gjort det) med ønske om å fjerne nettsøk som dukker opp på navnet ditt. Du må legge til legitimiasjon for at det er deg (det kan være vitnemål, pass, etc).

Jeg sendte en forespørsel til google om å fjerne et treff som dukker opp på mitt navn og det er nå borte! :)

Sjekk her (du er nødt til å ha en google konto til det):

https://slettmeg.no/veiledninger/hvordan-slette-noe-fra-google

Anonymkode: 71aa7...97f

Tusen takk for tips👍😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ligger på høyskolens nettsider kontakter du en studiekonsulent der.

Anonymkode: c64c9...7ea

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo kontakte høyskolen, da?

Ja, kan sikkert det. Men før jeg gjør det, lurte jeg også på om det er vanlig praksis, liksom...og dermed spesielt å be om å få fjernet. For så vidt fornøyd med oppgaven, men synes likevel det er litt kleint å ha der😊

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ligger på høyskolens nettsider kontakter du en studiekonsulent der.

Anonymkode: c64c9...7ea

Takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...