Gå til innhold

føler meg ikke komfortabel med kroppen min etter å være gravid..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg veide 59kg før graviteten  og nå veier jeg 70-71kg.. Nå er det 1 år og 3 måneder siden jeg fikk mitt første barn. Men når jeg ser meg selv i speilet ser jeg bare den feite mamma magen min stikker ut.. som er ut som jeg er 5-6 måneder på vei.. og hvor rundt ansiktet mitt har blitt.. og hvor feite lårene mine og armene mine har blitt.. jeg er ung så det er litt vanskelig for meg når kroppen forandrer seg så mye i fort tid.

uansett om jeg prøver og spise sunt, trene.. så går jeg ikke ned.. jeg sitter på en måte fast på 70-71 kg hele tiden nå i 5 måneder. Som irriterer meg noe sykt! jeg er bare ikke komfortabel med og vise kroppen min, så jeg bruker store hettegensere..  har prøvd noen forskjellige piller, tabletter uten noe effekt. Har bare så lyst å få selvtilliten min tilbake.. Der jeg føler meg fin igjen og fornøyd. 

Har dere noen gode tips? en trening dere hadde som funket og hvor mange ganger om dagen? eller noen tabletter? 

Anonymkode: cdb5b...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler sånn med deg... har det akkurat likt selv. Er bare 5kg det er snakk om. Men det ser mer ut...  føler meg stygg på alle mulige måter. Føler meg slapp og ekkel. Jeg er i midten av 20-åra... føler meg ikke ung i det hele tatt når jeg ser kroppen min. 

Samboer sier jeg fortsatt er fin, han sier magen bare ser litt oppblåst ut av og til og at det er mere former. 

I dag har jeg hatt en dag hvor jeg har følt meg ekstra stygg. Og det hele ble toppa med en kommentar "herregud er du gravid igjenn eller?? Du har jo lagt på deg mye!" (Noe jeg ikke har gjort siden fødsel) 

kan ikke spise mindre enn jeg allerede gjør. Går turer nesten hver dag. Redd jeg aldri skal føle meg fin igjenn.. 

ønsker også tips. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å trene på riktig måte.. ikke har jeg mulighet til å trene uten baby heller

Anonymkode: 8358f...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Ammer du enda? Mine kilo satt som spikret til ammeslutt begge gangene. 

Anonymkode: 06225...115

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ned i vekt og det ikke fungerer å "justere" så må du nok gå over på å telle kalorier, f.eks. i Myfitnesspal. Dersom du veier og logger mat religiøst i tillegg til å bevege deg mer, ser du nok vekten bevege seg. 

Noen kroppsforandringer etter barn må man regne med, men du trenger være 10-12 kg mer permanent (med mindre du var undervektig før). 

Det som antakeligvis er tilfelle for flere som har fått barn unge er at de ikke har telt kalorier eller tenkt mye på vekt før de fikk barn fordi det gikk av seg selv, så de har ikke samme forholdet til å "holde vekten". Mens de som ikke har fått barn i tyveårene erfarer uansett at de må følge mer med etter de bikker 25, så de har "lært" det før de fikk barn. 

Anonymkode: 2a6eb...c9a

AnonymBruker
Skrevet

Mine rant av når jeg begynte å jobbe igjen. Da ble det mer bevegelse hele dagen og mindre tid til å kose meg med mat stadig vekk. Jobber i butikk og sjauer endel varer. Gikk ned rundt 7 kg på 3 mnd da uten å gjøre noe spesielt med kosten.
Jeg har tro på at man må bevege seg mer, gå turer, vaske huset, leke med barnet i aktivitet osv. Det blir fort mye sitting og stille leking med barn i starten :)

Anonymkode: 9011c...c50

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler sånn med deg... har det akkurat likt selv. Er bare 5kg det er snakk om. Men det ser mer ut...  føler meg stygg på alle mulige måter. Føler meg slapp og ekkel. Jeg er i midten av 20-åra... føler meg ikke ung i det hele tatt når jeg ser kroppen min. 

Samboer sier jeg fortsatt er fin, han sier magen bare ser litt oppblåst ut av og til og at det er mere former. 

I dag har jeg hatt en dag hvor jeg har følt meg ekstra stygg. Og det hele ble toppa med en kommentar "herregud er du gravid igjenn eller?? Du har jo lagt på deg mye!" (Noe jeg ikke har gjort siden fødsel) 

kan ikke spise mindre enn jeg allerede gjør. Går turer nesten hver dag. Redd jeg aldri skal føle meg fin igjenn.. 

ønsker også tips. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å trene på riktig måte.. ikke har jeg mulighet til å trene uten baby heller

off.. nej er ikke lett når man har baby å passe på så får jeg heller så vidt trent, 10 kg er heller ikke mye men føles som jeg har gått opp trippel så mye av den opplåste magen. Jeg ser noen som går ned veldig fort etter fødsel! Eller måneder etter fødsel, Er redd jeg aldri blir kvitt fettet jeg har og at det blir mer og mer. Jeg hadde veldig fort forbrennelse før graviteten men nå er den vekke.. Har spist lite i dagene og men 0 effekt. Der jeg begynner og vurdere kirurgi.. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ammer du enda? Mine kilo satt som spikret til ammeslutt begge gangene. 

Anonymkode: 06225...115

ammer ikke men for bitte bitte litt melk ut enda

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat på samme måte her, barnet er snart 2 år og jeg veier 73 kg og bmi viser overvekt. Veide 62 kg før svangerskapet og sliter utrolig mye med å gå ned i vekt, har flere barn og gikk greit å gå ned på de andre. 

Anonymkode: 881b6...f42

AnonymBruker
Skrevet

Hei❤️ forstår godt hvordan du har det, det med at kroppen blir annerledes.. De siste 4 kg er der fortsatt med mindre jeg går inn for å sulte meg.. Orker ikke.. Også har jeg fått enda mindre pupper 🙂.. Jeg ser ut som en tolvåring på overkroppen med slitent gammelt ansikt 🙂  

Anonymkode: b4339...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Kalorier inn vs kalorier ut. 

Skriv ned alt du spiser, om det så bare er et blåbær. 

Av treningsprogram vil jeg anbefale Kayla Itsines. Sjekk ut hennes instagram. Supergod motivasjon 🙌

Anonymkode: 6c1aa...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

off.. nej er ikke lett når man har baby å passe på så får jeg heller så vidt trent, 10 kg er heller ikke mye men føles som jeg har gått opp trippel så mye av den opplåste magen. Jeg ser noen som går ned veldig fort etter fødsel! Eller måneder etter fødsel, Er redd jeg aldri blir kvitt fettet jeg har og at det blir mer og mer. Jeg hadde veldig fort forbrennelse før graviteten men nå er den vekke.. Har spist lite i dagene og men 0 effekt. Der jeg begynner og vurdere kirurgi.. 

Ikke sant.. jeg og har hatt super forbrenning tidligere. Aldri brydd meg om hva eller hvor mye jeg har spist. Til og med prøvd i flere år å gå opp i vekt men aldri klart det. (Klarte jo det til slutt....🙈)  Nå sitter de site kiloene  skikkelig. Er teit av meg, men er for demotivert til å trene også. Redd jeg aldri blir fornøyd igjenn.. føler alt med meg har forfalt 🙈 Jeg ble veldig negativ her ser jeg.. men på en måte godt å få det ut til noen som vet hvordan det føles. Samboer sier bare at jeg er fin og må slutte å tulle. Eller at vist det plager meg så må jeg bare sette i gang.. er jo sant, men det er tungt 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg veide 59kg før graviteten  og nå veier jeg 70-71kg.. Nå er det 1 år og 3 måneder siden jeg fikk mitt første barn. Men når jeg ser meg selv i speilet ser jeg bare den feite mamma magen min stikker ut.. som er ut som jeg er 5-6 måneder på vei.. og hvor rundt ansiktet mitt har blitt.. og hvor feite lårene mine og armene mine har blitt.. jeg er ung så det er litt vanskelig for meg når kroppen forandrer seg så mye i fort tid.

uansett om jeg prøver og spise sunt, trene.. så går jeg ikke ned.. jeg sitter på en måte fast på 70-71 kg hele tiden nå i 5 måneder. Som irriterer meg noe sykt! jeg er bare ikke komfortabel med og vise kroppen min, så jeg bruker store hettegensere..  har prøvd noen forskjellige piller, tabletter uten noe effekt. Har bare så lyst å få selvtilliten min tilbake.. Der jeg føler meg fin igjen og fornøyd. 

Har dere noen gode tips? en trening dere hadde som funket og hvor mange ganger om dagen? eller noen tabletter? 

TS, du er ikke alene. Jeg er i akkurat samme situasjon med samme vekt 😅 Jeg prøver å være bevisst på det jeg spiser og være så aktiv jeg får til, men jammen ikke lett. Krysser fingrene for at det endrer seg når jeg slutter å amme 🤞 Ellers vet jeg ikke hva jeg gjør. Eier jo ikke viljestyrke, så ev festing går dårlig 😝

Anonymkode: 64522...a71

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS, du er ikke alene. Jeg er i akkurat samme situasjon med samme vekt 😅 Jeg prøver å være bevisst på det jeg spiser og være så aktiv jeg får til, men jammen ikke lett. Krysser fingrene for at det endrer seg når jeg slutter å amme 🤞 Ellers vet jeg ikke hva jeg gjør. Eier jo ikke viljestyrke, så ev festing går dårlig 😝

Meg igjen! Ikke festing, men fasting 😬

AnonymBruker
Skrevet

Nå som treningssentre er stengt så bruker jeg videoer på YouTube. Hvis du søker funkygine så kommer det flere videoer opp. Gå tur kan du bare skippe for treningen sin del. Du må gå fort og lenge for å få samme resultat med en halvtimes styrketrening! 😁 Jeg liker å trene hjemme på morgenen for da har ungene mine mest tålmodighet. 

Å trene er en vane som alle har tid til, det handler bare om prioriteringer. 

Anonymkode: aa905...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene!!!

Mine tips (som jeg jobber med):

Kalorier: få hjelp av en norsk side som forholder seg til norske matvarer/matvaner, f.eks Grete roede eller vektklubb. Spiser man for lite går man saktere ned, varierte kosthold med nok og riktige kalorier. Det med riktige kalorier er spes viktig fordi du både skal orke å ta vare på barnet og barnet kan spise det samme. Det gjør det lettere i hverdagen når man ikke må lage forskjellig mat.

Trening: trilleturer om barnet takler vogn eller ta det i sele. Legg opp samme «program» som uten, f.eks langkjøring og intervaller (finn deg en bakke å gi på). Finn styrkeøvelser spesielt for rygg du kan gjøre med kun strikk eller annet enkelt utstyr. Supler med push ups (mot benk) dips og knebøy/utfall (gjerne med barnet)

Mage: er du sikker på magemusklene har lukket seg?! Ekstremt viktig før du begynner å trene. Sjekk ut appen mammamage/mumtummy. Google også hypopressiv trening, er en dame på Skøyen/oslo som også tilbyr timer over nett, en skikkelig øyeåpner for hvordan man skal «samle» kjernen og underlivet igjen!

Tenk hvordan du skal legge inn treningen i hverdagen etterhvert; kan du stå opp 30 min før, kan dere gå en omvei hjem fra bhg, kan du sykle til jobb, hva får du til hjemme i stua etter legging?

Lykke til!!

Anonymkode: 3add8...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg gikk opp fra 65 til 100 kg etter graviditeten. Det er nå 10 år siden og jeg står fast på rett over 80 kg... Virkelig hater kroppen min...😭

Anonymkode: 295e2...a78

Skrevet

Teller du kalorier da?

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du færre kalorier enn du forbrenner så går du ned i vekt.  Jeg hadde stor nytte av å skrive ned absolutt alt jeg puttet i munnen. (Det er nemlig kalorier i det du bare smaker på, det du bare spiser litt av, det som er sunt, det du drikker utenom kaffe/te og vann, osv ;))  Sjekk kalorinivå på alt, jeg har fått bakoversveis et par ganger når jeg har sett hvor mye kalorier enkelte supersunne ting inneholder. Det kan være lurt å veie maten, spesielt dersom du aldri har trengt å tenke på hvor mye du spiste før. For noen er det lettere dersom man er flere, så kanskje et Grethe Rohde-kurs er tingen? En kollega av meg gikk på det for å få av seg de siste kiloene.  Hvis du virkelig vil så får du det til :) 

Anonymkode: 5d450...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...