Marye Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Gikk ned fra 91 til 85-87 da jeg byttet fra litium til cisordinol og følte jeg var på god vei ned. Så fikk jeg tillegg av leponex pga psykose og har gått opp igjen til 89 selv om jeg prøver passe på kosten. Har fått tillegg av topimax og tror det har stoppet videre vektøkning, men vet ikke om jeg klare gå videre ned!! Noe jeg MÅ! Jeg er blitt så feit at ingen bukser på Carlings passet og jeg måtte opp i XL på jegging jane på Cubus. Før brukte jeg M og L. Dette er totalt uakseptabelt for meg som har hatt spiseforstyrrelser. Men leponex er jo i tablettform, ergo kan jeg ikke tvangsmedisineres på den! Vet ikke hva faen jeg skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Man må alltid regne med minst en bivirkning fra den type medisin. Spørsmålet er jo om den er det beste våget. Hvis fordelen ved å være frisk på en medisin som fungerer bra veier mer enn overvekt og eventuelle andre bivirkninger bør man finne seg i det. Nå er det også sånn at det vanligvis er matinntak som er problemet når man legger på seg av den type medisin. Klarer man å være i fysisk aktivitet samtidig som man begrenser inntak av mat vil man ikke gå opp i vekt. Man kan miste metthetsfølelsen og det kan føre til overspising. Da må man få kontroll over det. Ernæringsfysiolog kan for eksempel sette opp en passende mstplan man kan følge, samtidig som man beveger seg. Sunt kosthold og trening kan påvirke psyken veldig mye i positiv retning, så man kan faktisk etterhvert trenge mindre medisin på sikt dersom kroppen er i god form. Du bør uansett diskutere disse tingene med legen din. Jeg synes ikke to kg opp er mye i det hele tatt. Det er null problem å gå ned igjen hvis man ønsker det. Anonymkode: 3f828...db1 2
Marye Skrevet 4. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2020 (endret) Jeg var 45kg på det minste, jeg greide ikke komme under 80 en gang nå. Får ikke snakket med ernæringsfysiolog fordi jeg ikke har alvorlige spiseforstyrrelser Endret 4. april 2020 av Marye
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 La på meg 40 kg jeg. Lynraskt. BOOOM! Anonymkode: 22930...a5e
Marye Skrevet 5. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: La på meg 40 kg jeg. Lynraskt. BOOOM! Anonymkode: 22930...a5e Ja det ville jeg og gjort om jeg ikke hadde fått topimax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå