Gå til innhold

Nabo barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har satt opp lekestativ og trampoline nå. To av naboungene har nå begynt å rope til oss, vil komme og leke. De er mye eldre enn min yngste. De får ikke komme og leke, hun var ikke interessant for dem før vi satte det opp, da kan de klare seg uten nå også. 

Anonymkode: e0477...a31

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Hvordan håndterer dere nabo barna? Jenta mi er 2 år og nabobarna som lever rundt omkring er 6-8 alderen VELDIG stor alders forskjell, mange av barna som lever omkring meg pleier og henge omkring i hverandres hager eller spør omkring der de ser at det er trampoliner og basseng.  

Jeg har jo en sandkasse, rutsjebane og trampoline i hagen og setter ut basseng når det er sommer ute. Og da ser jeg ofte at barna står og glor,

har ikke en stor hekk heller, Men har hatt en del foreldre i døra som har spurt om barna kan leke i hagen min. Det er bare disse gangene naboene snakker til meg.  Dessverre så  er det et alltid et nei fra meg, siden hagen min er ikke en lekeplass for alle barn. Pluss de store barna kommer bare for å leke med tingene som er i hagen siden datteren min er for liten. Jeg er ikke en fan av og ha en hel haug med skrikete unger i hagen utenom om jenta mi hadde vert venner med noen av de. 
har noen sånne nabo barn?

Anonymkode: 09a05...f36

Tenker det blir annerledes når ditt eget barn er 5-6. Plutselig er det ute og leker og ringer på en dør. 

ta dem inn på besøk av og til. Du kan jo si at da kan de ikke hoppe høyt fordi barnet ditt er lite. Det blir sikkert veldig gøy for ditt barn også, pluss at hun opplever dere foreldre som inkluderende. 

Anonymkode: ba4b6...a6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har satt opp lekestativ og trampoline nå. To av naboungene har nå begynt å rope til oss, vil komme og leke. De er mye eldre enn min yngste. De får ikke komme og leke, hun var ikke interessant for dem før vi satte det opp, da kan de klare seg uten nå også. 

Hva er det med dagens mentalitet? Ingen skal få komme på besøk? Hva med verdien av å kjenne barna i nabolaget?

hva er vitsen med å sitte der med et fint slott, om ingen kommer på besøk? Bare spør...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hage, vi leier, syns det er helt topp at naboen lar min 3 åring få lov å lomme å hoppe på trampolinen😊

Anonymkode: 5a297...d53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn, ass 😆

Anonymkode: 0b8f5...956

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dagens mentalitet? Ingen skal få komme på besøk? Hva med verdien av å kjenne barna i nabolaget?

hva er vitsen med å sitte der med et fint slott, om ingen kommer på besøk? Bare spør...

Haha. Vi har hatt dem som naboer i mange år,men de har aldri giddet å snakke til ungene før lekestativet kom opp. 

Vi har andre naboer vi har god kontakt med,slapp helt av.

Akkurat nå i disse korona-tider er det ikke ønskelig med besøk av noen heller. ;)

Hva er det med din mentalitet spør heller jeg. Hvorfor snylte på andre? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det blir annerledes når ditt eget barn er 5-6. Plutselig er det ute og leker og ringer på en dør. 

ta dem inn på besøk av og til. Du kan jo si at da kan de ikke hoppe høyt fordi barnet ditt er lite. Det blir sikkert veldig gøy for ditt barn også, pluss at hun opplever dere foreldre som inkluderende. 

Så du mener at alle skal bare la tilfeldige nabobarn komme i hagene og inn i huset? Pluss disse barna er mye større en mitt barn så det er helt anderledes, vi tenker desverre ikke på same måte. Plus barn kan fort bli veldig innpåslitne

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med foreldrene.

Anonymkode: c2243...b71

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Vi har hatt dem som naboer i mange år,men de har aldri giddet å snakke til ungene før lekestativet kom opp. 

Akkurat nå i disse korona-tider er det ikke ønskelig med besøk av noen heller. ;)

enig isteden for og snylte på andre kan foreldrene skaffe barna sine samme leker ute i hagen. Om de andre barna river i stykker lekene da? f.eks min hage er ikke andres hage og mitt barns ute leker er ikke andres barn ute leker.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når man plutselig lar mange andre barn i hagen så mister man for kontroll og noen skader seg osv og jeg vill ikke ha ansvar for slike ting så det er et nei i fra meg. Plus her tok heller ikke nabobarna interesse før trampoline, sandkasse og andre ting ble satt ut i hagen, så det er disse tingene de er ute etter

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaller du det å snylte? Når barn ser morsomme ting?😨

klart barn vil hoppe, klatre, etc. Barn er ikke «snyltere,» det er en voksen betegnelse. Barn er bare barn, og har ingen flere motiver enn det. 

hører bare meg og mine, meg og mine, meg og mine. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fremtidens nabolag, i lys av denne tråden:

nabo 1: stor trampoline, egen sandkasse, sklie og stort klatrestativ. Et barn på 1,5år. Leker alene med foreldrene 

nabo 2: stor trampoline, klatrestativ, ett barn på 3 år. Leker kun alene med foreldrene. 

nabo 3: trampoline, huske , to barn på 6 og 8. Leker kun alene med foreldrene. 

Er det slik barndom dere vil at barna skal ha? Hvert hus må ha sin egen leke-hage, fordi det er både frekt og snyltete å leke med naboens barn? 

vokste opp i et nabolag med 15 barn. Vi løp fra hus til hus, ute og inne. Alle delte med alle, stor som liten. Det var fantastisk! men nå? Snylte, frekk osv ...

😱

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

klart barn vil hoppe, klatre, etc. Barn er ikke «snyltere,» det er en voksen betegnelse. Barn er bare barn, og har ingen flere motiver enn det. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nabo 1: stor trampoline, egen sandkasse, sklie og stort klatrestativ. Et barn på 1,5år. Leker alene med foreldrene 

nabo 2: stor trampoline, klatrestativ, ett barn på 3 år. Leker kun alene med foreldrene. 

Er det slik barndom dere vil at barna skal ha? Hvert hus må ha sin egen leke-hage, fordi det er både frekt og snyltete å leke med naboens barn? 

vokste opp i et nabolag med 15 barn. Vi løp fra hus til hus, ute og inne. Alle delte med alle, stor som liten. Det var fantastisk! men nå? Snylte, frekk osv ...

😱

Kansje mange synes det er slitsomt og ha masse barn i hagen som ikke er engang barnets dis venner? Hva skal f.eks en 1 åring med barn på 5-8 alder oppover og hva skal liksom et barn på 3 gjøre med barn f.eks på 6-8 alderen? mange små barn blir brukt av andre større barn pga trampoline, bassenger og andre ute leker. 

Alle foreldre er fritt for og kjøpe inn de samme lekene til dis barn.  Mange små barn blir redde for store og høylytte barn.

barn er barn ja men det finnes grenser på ting, f.eks et barn kan ikke gå rundt og ringe til dører og dører eller ringe flere ganger om dagen eller om de ser at folk griller så tigger de på mat, foreldrene burde lære barna kanskje litt om disse tingene. Litt dramatisk her men hva om en nabo ikke er så vennelig og gir barn noe annet en mat f.eks gift elsn.. man bør alltid passe på uansett hva.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kansje mange synes det er slitsomt og ha masse barn i hagen som ikke er engang barnets dis venner? Hva skal f.eks en 1 åring med barn på 5-8 alder oppover og hva skal liksom et barn på 3 gjøre med barn f.eks på 6-8 alderen? mange små barn blir brukt av andre større barn pga trampoline, bassenger og andre ute leker. 

Alle foreldre er fritt for og kjøpe inn de samme lekene til dis barn.  Mange små barn blir redde for store og høylytte barn.

barn er barn ja men det finnes grenser på ting, f.eks et barn kan ikke gå rundt og ringe til dører og dører eller ringe flere ganger om dagen eller om de ser at folk griller så tigger de på mat, foreldrene burde lære barna kanskje litt om disse tingene. Litt dramatisk her men hva om en nabo ikke er så vennelig og gir barn noe annet en mat f.eks gift elsn.. man bør alltid passe på uansett hva.

Og der barn plutselig går inn i feil hus.. da mener jeg (pedofilske folk) hvem vet? er en grunn til at di sier til barna at de ikke skal snakke med fremmede. Utenom vis de kjenner disse naboene veldig godt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som du tolker. Som jeg skriver over her, dette er barn som aldri har snakket til mine barn noen gang tidligere. 
Nå vil de komme, hvorfor det? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😱

Jeg skriver ut i fra hvordan det er i vårt nabolag. Hva skjer med alle fornærma tolkninger her? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes TS er fornuftig, men mange foreldre mangler dessverre folkeskikk, og dermed lærer heller ikke ungene seg det. 

Her har vi flere ganger opplevd at eldre barn har kommet for å «leke» med mitt barn. Mitt barn er så fornøyd med å ha fått seg en ny venn eller to! Men når de er lei av å sparke fotball eller hoppe på trampoline i hagen vår, sier de «vil ikke leke med deg mer» eller sier og gjør mindre fine ting, og stikker. 

Anonymkode: 538f0...3a2

• Liker 5
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er glad i nabolaget mitt 😊

.. og sjeleglad for at jeg ikke bor i ditt, hvor man er redd for at naboen skal forgifte barnet! 😱

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Black and Pink skrev:

Kjenner jeg er glad i nabolaget mitt 😊

.. og sjeleglad for at jeg ikke bor i ditt, hvor man er redd for at naboen skal forgifte barnet! 😱

Det bor mange narko folk her og barn😅

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes TS er fornuftig, men mange foreldre mangler dessverre folkeskikk, og dermed lærer heller ikke ungene seg det. 

Her har vi flere ganger opplevd at eldre barn har kommet for å «leke» med mitt barn. Mitt barn er så fornøyd med å ha fått seg en ny venn eller to! Men når de er lei av å sparke fotball eller hoppe på trampoline i hagen vår, sier de «vil ikke leke med deg mer» eller sier og gjør mindre fine ting, og stikker. 

Anonymkode: 538f0...3a2

Dette er faktisk også noe som kan være nyttig å lære seg og kjenne litt på. Det gjør barna mer robuste og klare for å håndtere en verden der alt ikke er tilrettelagt for dem. For virkeligheten vil de etterhvert møte, uansett om vi foreldre ønsker å skåne barna aldri så mye.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...