Gå til innhold

Nabo barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes TS er fornuftig, men mange foreldre mangler dessverre folkeskikk, og dermed lærer heller ikke ungene seg det. 

Her har vi flere ganger opplevd at eldre barn har kommet for å «leke» med mitt barn. Mitt barn er så fornøyd med å ha fått seg en ny venn eller to! Men når de er lei av å sparke fotball eller hoppe på trampoline i hagen vår, sier de «vil ikke leke med deg mer» eller sier og gjør mindre fine ting, og stikker. 

Anonymkode: 538f0...3a2

Dessverre så tror de fleste folk at det er greit at barna dis går rundt og «vandrer og tigger» i andres hager og lærer dem ikke heller, der barn krangler seg til med voksne for og få leke i hagen eller få mat synes jeg blir for mye.   

jeg vil aldri ha latt mitt barn gå rundt og gjør slike ting er viktig og lære barn folkeskikk.

Anonymkode: 09a05...f36

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naboungene står og roper så fort de ser oss, hei og hvem vi er og hva vi skal, får aldri fred. Jævla plagsomt. Foreldrene sier ikke fra, heller. Syns det er uhøflig. 

På 17.mai satt vi og skulle grille og midt i maten står de der og roper og rister i gjerdet vårt, bare en meter unna. 

Syns mange er dårlig oppdratt.

Anonymkode: 54699...570

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboungene står og roper så fort de ser oss, hei og hvem vi er og hva vi skal, får aldri fred. Jævla plagsomt. Foreldrene sier ikke fra, heller. Syns det er uhøflig. 

På 17.mai satt vi og skulle grille og midt i maten står de der og roper og rister i gjerdet vårt, bare en meter unna. 

Syns mange er dårlig oppdratt.

Anonymkode: 54699...570

sånn er det her og, foreldrene sier ingenting til ungene. Og forventer at ungene skal få mat eller får lov å komme inn i hagen. Jeg har ikke økonomi for og fore ungene hele sommeren, Men en gang du gir barn mat eller lar de leke i hagen.. Så blir du ikke kvitt dem. Jeg kjøpte ikke inn leker til hagen   til alle nabo ungene men til mitt barn, Om barna vil leke i sandkasser eller leke stativ, så har de offentlige lekeplasser til det eller om de vil leke i trampoline og basseng. Så har de foreldrene sine til og kjøpe det. 

mange små barn som tror at de har fått venner men så er det bare siden de vil leke med lekene, veldig trist egnt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden bærer helt klart preg av at det er mest 20-åringer på kk. Har hatt flere 20-ish-åringer som ansatt. Ingen klagde mer enn dem, spurte hvor mange sykedager (egenmelding) de hadde krav på , og hadde høyest sykefravær for litt forkjørelse =må ta vare på meg selv. 

for oss som ikke er 20 lenger, er det veldig tydelig at 90-generasjonen er vant til å ivareta egne behov på en helt annen måte enn forrige generasjon. De har blitt oppdratt til å tro at de er i fokus, og ungene deres blir oppdratt på samme måte. Da resulterer det i at ikke hvem som helst får leke med vårt barn, helt innenfor å kjøpe store flotte uteleker uten å lære barnet at det hadde vært hyggelig for andre barn å få prøve, helt greit å gi barnet vårt mat/is mens andre barn må se på etc. 

Jeg synes det er bekymringsfullt når man nå ser resultatet av bomulls-generasjonen. Og jeg vet mange som er enige. Men de tørr ikke skrive det her, for da vil 26-ish-foreldrene kaste seg over som ulver. Det er en annen ting med den generasjonen- de svarer skikkelig tilbake- uavhengig av om de snakker med besteforeldre eller rektor. 

Anonymkode: ba4b6...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Wait for IT....👇

AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Hvordan håndterer dere nabo barna? Jenta mi er 2 år og nabobarna som lever rundt omkring er 6-8 alderen VELDIG stor alders forskjell, mange av barna som lever omkring meg pleier og henge omkring i hverandres hager eller spør omkring der de ser at det er trampoliner og basseng.  

Jeg har jo en sandkasse, rutsjebane og trampoline i hagen og setter ut basseng når det er sommer ute. Og da ser jeg ofte at barna står og glor,

har ikke en stor hekk heller, Men har hatt en del foreldre i døra som har spurt om barna kan leke i hagen min. Det er bare disse gangene naboene snakker til meg.  Dessverre så  er det et alltid et nei fra meg, siden hagen min er ikke en lekeplass for alle barn. Pluss de store barna kommer bare for å leke med tingene som er i hagen siden datteren min er for liten. Jeg er ikke en fan av og ha en hel haug med skrikete unger i hagen utenom om jenta mi hadde vert venner med noen av de. 
har noen sånne nabo barn?

For en kjip nabo du er. Er det ikke koselig å bli bedre kjent med barn og voksne litt da? Spesielt i denne litt kjipe tiden. Hvordan reagerer du når jevnaldrende spør om å leke med henne når hun blitt større, for du vet at det blir større trykk på å være hos andre/ ha barn over når hun blir 4-5?

Anonymkode: 7a3a5...3d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en kjip nabo du er. Er det ikke koselig å bli bedre kjent med barn og voksne litt da? Spesielt i denne litt kjipe tiden. Hvordan reagerer du når jevnaldrende spør om å leke med henne når hun blitt større, for du vet at det blir større trykk på å være hos andre/ ha barn over når hun blir 4-5?

Får jeg bare være den kjipe naboen da. Men jeg vil ikke at barnet mitt skal bli brukt av større barn pga leker. 
I denne tiden er det viktig og holde barna litt i avstand pga smitte, Om hun har venner i den alderen er det annerledes, Hun er bare en liten baby/barn som blir fort redd av høylytte barn. 

Og nei jeg ønsker ikke og ha barna hjemme hos meg og bli kjent. 🤷‍♀️ Spesielt ikke når de ikke er ser for og værme mitt barn men ute etter snop og leker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får jeg bare være den kjipe naboen da. Men jeg vil ikke at barnet mitt skal bli brukt av større barn pga leker. 
I denne tiden er det viktig og holde barna litt i avstand pga smitte, Om hun har venner i den alderen er det annerledes, Hun er bare en liten baby/barn som blir fort redd av høylytte barn. 

Og nei jeg ønsker ikke og ha barna hjemme hos meg og bli kjent. 🤷‍♀️ Spesielt ikke når de ikke er ser for og værme mitt barn men ute etter snop og leker.

pluss de voksne kommer bare over når barna vil leke i hagen vår ellers driter de heilt i så nei, Pluss jeg har venninner med barn på samme alder så det går så fint, Man må ikke være venner med naboene🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden bærer helt klart preg av at det er mest 20-åringer på kk. Har hatt flere 20-ish-åringer som ansatt. Ingen klagde mer enn dem, spurte hvor mange sykedager (egenmelding) de hadde krav på , og hadde høyest sykefravær for litt forkjørelse =må ta vare på meg selv. 

for oss som ikke er 20 lenger, er det veldig tydelig at 90-generasjonen er vant til å ivareta egne behov på en helt annen måte enn forrige generasjon. De har blitt oppdratt til å tro at de er i fokus, og ungene deres blir oppdratt på samme måte. Da resulterer det i at ikke hvem som helst får leke med vårt barn, helt innenfor å kjøpe store flotte uteleker uten å lære barnet at det hadde vært hyggelig for andre barn å få prøve, helt greit å gi barnet vårt mat/is mens andre barn må se på etc. 

Jeg synes det er bekymringsfullt når man nå ser resultatet av bomulls-generasjonen. Og jeg vet mange som er enige. Men de tørr ikke skrive det her, for da vil 26-ish-foreldrene kaste seg over som ulver. Det er en annen ting med den generasjonen- de svarer skikkelig tilbake- uavhengig av om de snakker med besteforeldre eller rektor. 

Haha. Jeg er 20 år eldre enn det. Er vel mer folk som deg som mener dele er det samme som å forsyne seg av andres ting. 

Anonymkode: e0477...a31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig merkelig oppførsel av barn og fir ett nabolag dere bor i, jeg vokste opp i hus med hage, husker, lekestativ og trampoline. Vi opplevde aldri at noen spurte om å få leke i hagen, med mindre de var venner av meg eller lillesøstera mi. Nå har både jeg og søstera mi flyttet ut, men lekestativ, husker er der enda. Mine foreldre har enda til gode å oppleve at unger spør om å leke der. De hadde helt sikkert bare syntes det var veldig hyggelig. 

men uansett. Det går fint an å si nei på en grei måte, si at det ikke passer nå. Ferdig med saken...

Anonymkode: d7a33...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig merkelig oppførsel av barn og fir ett nabolag dere bor i, jeg vokste opp i hus med hage, husker, lekestativ og trampoline. Vi opplevde aldri at noen spurte om å få leke i hagen, med mindre de var venner av meg eller lillesøstera mi. Nå har både jeg og søstera mi flyttet ut, men lekestativ, husker er der enda. Mine foreldre har enda til gode å oppleve at unger spør om å leke der. De hadde helt sikkert bare syntes det var veldig hyggelig. 

men uansett. Det går fint an å si nei på en grei måte, si at det ikke passer nå. Ferdig med saken...

Anonymkode: d7a33...af5

Ikke jeg heller jeg gikk ikke rundt i hager og hus av de andre naboene utenom bestevennina mi (moren min og besteveninna mi sin mor har  kjent hverandre siden små) Men vi ble selvfølgelig   lært at vi ikke skulle gå rundt og vandre i hverandres hager eller tigge etter mat utenom om jeg eller bestevenninna mi var på besøk hos hverandre :) så vi var veldig lært i dette, Moren min lærte meg og ikke snakke med fremmede eller ta i mot noe fra fremmede (mat osv), Hun sa om jeg var sulten måtte jeg komme hjem og spise, så det gjorde jeg.  jeg var mye på lekeplass og basseng jeg hadde i hagen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaller du det å snylte? Når barn ser morsomme ting?😨

klart barn vil hoppe, klatre, etc. Barn er ikke «snyltere,» det er en voksen betegnelse. Barn er bare barn, og har ingen flere motiver enn det. 

hører bare meg og mine, meg og mine, meg og mine. 

selvfølgelig vil barn klatre, hoppe og være barn men samtidig burde foreldrene til disse barna lære de at de kan ikke bare mase på naboene om å få leke i hagen og viktigste (folkeskikk) Det hadde vært kjempe slitsom og hatt flere barn om dagen og hele dagen ute i hagen. Pluss barn kan rive i stykker leker og ting. «Meg og mine» Jepp det er min hage og barnets mitt sine leker.

Barn kan ikke få viljen sin hele tiden når det handler om andres hager og utstyr. Sånn er det bare

• Liker 4
Skrevet
På 4.4.2020 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Men har hatt en del foreldre i døra som har spurt om barna kan leke i hagen min. Det er bare disse gangene naboene snakker til meg.

Det er en grunn til at barn blir egoistiske og ufordragelige når de har slike foreldre...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, poli10 skrev:

Det er en grunn til at barn blir egoistiske og ufordragelige når de har slike foreldre...

Egentlig ikke🤔 siden jeg har venninner med barn på samme alder som leker sammen når de er på besøk men det er noe annet enn når barn på 6-8 år kommer bare for lekene, pluss barnet mitt er redd for store barn og gjemmer seg bak meg.. Tror heller at 6-8 åringer vil bare leke med lekene en, en 1,9 år gammelt barn😅 pluss man må få lovt til å få fred i hagen også da!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke🤔 siden jeg har venninner med barn på samme alder som leker sammen når de er på besøk men det er noe annet enn når barn på 6-8 år kommer bare for lekene, pluss barnet mitt er redd for store barn og gjemmer seg bak meg.. Tror heller at 6-8 åringer vil bare leke med lekene en, en 1,9 år gammelt barn😅 pluss man må få lovt til å få fred i hagen også da!

Er ikke norsk morsmålet ditt? Jeg kritiserte nemlig ikke deg, jeg kritiserte jo de foreldrene som kommer og banker på for å spørre om barna deres kan leke i hagen din...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, poli10 skrev:

Er ikke norsk morsmålet ditt? Jeg kritiserte nemlig ikke deg, jeg kritiserte jo de foreldrene som kommer og banker på for å spørre om barna deres kan leke i hagen din...

neh men så feil 😂

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

neh men så feil 😂

?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Black and Pink skrev:

Kjenner jeg er glad i nabolaget mitt 😊

.. og sjeleglad for at jeg ikke bor i ditt, hvor man er redd for at naboen skal forgifte barnet! 😱

Sitter med samme følelse etter å ha lest denne tråden. Elsker naboene mine enda litt mer ❤️

Anonymkode: 0b8f5...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, den er grei, med da går nok ryktene fort når hun blir større også og trenger lekekamerater som kanskje er søsken til disse barna? Utrolig hvor fokuserte mange av dagens foreldre er på sitt eget barn, og ikke andre barn. Tror ikke man får empatiske barn på denne måten. Mitt, mitt mitt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro om de stakkars foreldrene som ringte på, leser denne tråden? Helt sikkert at ingen blir å leke med denne 2 åringen fremover 😅

Selvfølgelig kan de litt større barna leke med hun på 2. Hva tror du skjer i en familie med flere barn da? Men ja, det krever at du som voksen følger litt ekstra med. 

Anonymkode: f955c...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...