Gå til innhold

Nabo barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer dere nabo barna? Jenta mi er 2 år og nabobarna som lever rundt omkring er 6-8 alderen VELDIG stor alders forskjell, mange av barna som lever omkring meg pleier og henge omkring i hverandres hager eller spør omkring der de ser at det er trampoliner og basseng.  

Jeg har jo en sandkasse, rutsjebane og trampoline i hagen og setter ut basseng når det er sommer ute. Og da ser jeg ofte at barna står og glor,

har ikke en stor hekk heller, Men har hatt en del foreldre i døra som har spurt om barna kan leke i hagen min. Det er bare disse gangene naboene snakker til meg.  Dessverre så  er det et alltid et nei fra meg, siden hagen min er ikke en lekeplass for alle barn. Pluss de store barna kommer bare for å leke med tingene som er i hagen siden datteren min er for liten. Jeg er ikke en fan av og ha en hel haug med skrikete unger i hagen utenom om jenta mi hadde vert venner med noen av de. 
har noen sånne nabo barn?

Anonymkode: 09a05...f36

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får forsette å være den kjipe naboen. Ser du barna i din hage, jager du dem ut og forteller det til foreldrene. Bor du i en rekkehus eller i en leilighet kan du spørre om dere kan bygge en lekeplass på fellesområdet. 

Trampoline i mitt hode er barnemagnet. Du må neste forvente at barn i nærheten spør om de kan leke på den. 

Anonymkode: b70cf...173

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei så lenge det ikke er barn som kommer for å leke med ditt barn. Som forelder hadde jeg virkelig ikke forventet at mine unger skulle inn i andres hager bare fordi det er en trampoline eller leker der de er interessert i. Det er jo helt fjernt. Andres hager er ikke vår hage. 

Anonymkode: 93b30...ca1

• Liker 35
Skrevet

Hvorfor skal unger som ikke er med ens egen unge komme å leke ens hage? 

Jeg hadde sagt nei. Mine barn hadde ikke fått tillatelse av meg til å gå å "snylte" på naboen. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Så frekt å spørre når de ellers aldri snakker med deg og det er tydelig at deres barn ikke skal leke med ditt barn.

Anonymkode: 477cf...b09

• Liker 16
Skrevet

Si nei!

Vi har "omvendt" problem nå, har ingen leker ute lenger fordi yngste er 14, men plenen vår kan tydeligvis brukes både som fotballbane og gjennomfartsåre av alle feltets yngre barn. Sier fra til dem når jeg tar dem på fersken. Vi lærte barna å aldri vært på andres eiendom med mindre de var på besøk der. Det gjør tydeligvis ikke folk lenger.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi sa ja til noen men måtte trekke det da vi plutselig hadde hagen full til langt på natt. Nå har vi satt opp gjerde siden vi har basseng om sommeren og da er ansvarlig hvis naboens barn går inn og drukner om natta... 

Anonymkode: a6bdf...f2e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om de spør om de kan leke i hagen eller hos dere kan du svare overstrømmende og se de rett i øynene og si "så hyggelig at dere vil leke med dattera mi på 2 år!! Hun synes det er kjempegøy å leke med dere som er så mye større!!"

Anonymkode: 86cb5...566

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får forsette å være den kjipe naboen. Ser du barna i din hage, jager du dem ut og forteller det til foreldrene. Bor du i en rekkehus eller i en leilighet kan du spørre om dere kan bygge en lekeplass på fellesområdet. 

Trampoline i mitt hode er barnemagnet. Du må neste forvente at barn i nærheten spør om de kan leke på den. 

Anonymkode: b70cf...173

Synes ikke man er kjip fordi man ikke ønsker en haug med lekende barn i hagen, som attpåtil er for store til å leke med ens eget barn.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som du har spesielle naboer! Det er ikke normalt å leke i andres hager med mindre barna er venner og leker sammen 

Anonymkode: 4210b...4f0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Så frekt å spørre når de ellers aldri snakker med deg og det er tydelig at deres barn ikke skal leke med ditt barn.

Anonymkode: 477cf...b09

Dette

Anonymkode: 19214...887

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan håndterer dere nabo barna? Jenta mi er 2 år og nabobarna som lever rundt omkring er 6-8 alderen VELDIG stor alders forskjell, mange av barna som lever omkring meg pleier og henge omkring i hverandres hager eller spør omkring der de ser at det er trampoliner og basseng.  

Jeg har jo en sandkasse, rutsjebane og trampoline i hagen og setter ut basseng når det er sommer ute. Og da ser jeg ofte at barna står og glor,

har ikke en stor hekk heller, Men har hatt en del foreldre i døra som har spurt om barna kan leke i hagen min. Det er bare disse gangene naboene snakker til meg.  Dessverre så  er det et alltid et nei fra meg, siden hagen min er ikke en lekeplass for alle barn. Pluss de store barna kommer bare for å leke med tingene som er i hagen siden datteren min er for liten. Jeg er ikke en fan av og ha en hel haug med skrikete unger i hagen utenom om jenta mi hadde vert venner med noen av de. 
har noen sånne nabo barn?

Hei! Vet du hva jeg forstår deg innmari godt. Du er ikke en kjip nabo, og konsekvensene vil mest sannsynlig bli slik :

Jenta di på to er ute og leker fredelig i sin egen hage, plutselig kommer det noen store barn og leker i hagen hennes, hun blir redd..

De store barna begynner å krangle med hverandre, eller faller og slår seg, foreldrene kommer og blir sur på deg fordi du ikke holdt øye med dem.. Du blir ufrivillig barnevakt for andres unger, og jenta di vil kanskje ikke leke i hagen sin lenger. 

Hadde du hatt en vanligere relasjon til naboene at de ikke bare kom når de ville ha noe, kunne du jo heller sagt at barna fint kan leke i hagen, men da må foreldrene selv passe på osv for du ikke har mulighet :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For et frekt spørsmål! Si nei!

Anonymkode: d625c...4d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme problemet her. Vi har både trampoline, huskestativ og sklie. Naboene har droppa å kjøpe huskestativ for barna kan da bare gå hit å leke 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 97382...5e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Fuglemor skrev:

Hei! Vet du hva jeg forstår deg innmari godt. Du er ikke en kjip nabo, og konsekvensene vil mest sannsynlig bli slik :

Jenta di på to er ute og leker fredelig i sin egen hage, plutselig kommer det noen store barn og leker i hagen hennes, hun blir redd..

De store barna begynner å krangle med hverandre, eller faller og slår seg, foreldrene kommer og blir sur på deg fordi du ikke holdt øye med dem.. Du blir ufrivillig barnevakt for andres unger, og jenta di vil kanskje ikke leke i hagen sin lenger. 

Hadde du hatt en vanligere relasjon til naboene at de ikke bare kom når de ville ha noe, kunne du jo heller sagt at barna fint kan leke i hagen, men da må foreldrene selv passe på osv for du ikke har mulighet :)

Ja man blir på en måte ufrivillig barnevakt for andres barn, jeg vil jo ikke være ansvarlig heller for at andre barn slår seg, drukner osv..

Mangen folk som ikke kjøper leker, stativer osv  i hagen siden de ser at naboene har det så da antar de at det er greit at ungene des vandrer rundt i andres hager. Min hage er liksom ikke dis hage. Og ja heilt sant det du sier at min 2 åring vill nokk bli litt redd for de store barna.

Jeg hadde aldri latt barnet mitt gått rundt og vandret i andres hager

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja man blir på en måte ufrivillig barnevakt for andres barn, jeg vil jo ikke være ansvarlig heller for at andre barn slår seg, drukner osv..

Mangen folk som ikke kjøper leker, stativer osv  i hagen siden de ser at naboene har det så da antar de at det er greit at ungene des vandrer rundt i andres hager. Min hage er liksom ikke dis hage. Og ja heilt sant det du sier at min 2 åring vill nokk bli litt redd for de store barna.

Jada, vi har fått med oss at du er perfekt som har så flott lekeplass i hagen din. Du er nok ikke eneste småbarnsmor i Norge som har investert i trampoline og lekeplass i hagen. 

Du får gå på døren til naboene dine og si rett ut at dette ikke er akseptabel oppførsel av nabobarna. Gå heller og klag til naboene enn å syte her på KG. 

Anonymkode: 62371...078

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jada, vi har fått med oss at du er perfekt som har så flott lekeplass i hagen din. Du er nok ikke eneste småbarnsmor i Norge som har investert i trampoline og lekeplass i hagen. 

Du får gå på døren til naboene dine og si rett ut at dette ikke er akseptabel oppførsel av nabobarna. Gå heller og klag til naboene enn å syte her på KG. 

Hvorfor så spydig?

Anonymkode: ddf6f...5c2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

om du ikke liker tråden så bla videre er jo en grunn det finnes slike forumer for og lufte det ut. Og høre om slike erfaringer

• Liker 9
Skrevet
På 5.4.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Nettop, det er bare å si nei til barna med mindre de vil genuint leke med barnet ditt.. De er kanskje såpass store at de ikke argumenterer mot deg? Da er det ofte lettere synes jeg. 

Men er det barn som ikke hører, skjønner jeg godt at det blir slitsomt. 

Bare si nei med god samvittighet. Foreldrene får heller gjøre det litt mer attraktivt å være i egen hage 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Fuglemor skrev:

Nettop, det er bare å si nei til barna med mindre de vil genuint leke med barnet ditt.. De er kanskje såpass store at de ikke argumenterer mot deg? Da er det ofte lettere synes jeg. 

Men er det barn som ikke hører, skjønner jeg godt at det blir slitsomt. 

Bare si nei med god samvittighet. Foreldrene får heller gjøre det litt mer attraktivt å være i egen hage 😊

Det er 2 barn som skal nesten krangle seg til som jeg synes er ganske slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...