AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 "VIRUS FRA VILLE DYR BLIR TIL NYE OG FARLIGERE VIRUS I MØTE MED DYRENE I KJØTTINDUSTRIEN" I tiden vi er inne i, er det viktig å løfte frem at industrielt husdyrhold hvor tusenvis av dyr lever under uverdige forhold, er blant de største risiko-faktorene for pandemier. NOAHs veterinær Siri Martinsen skriver om dette i Aftenposten: "Dette problemet handler ikke bare om Kina. Det handler ikke bare om flaggermus og pangoliner. Det handler om kjøttkonsum og om massiv oppdrett av dyr i miljøer de aldri skulle ha levd i. Hvor mye skal vi egentlig ofre for kjøttindustrien? https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/b5vz73/hvor-mye-skal-vi-egentlig-ofre-for-kjoettindustrien-siri-martinsen?fbclid=IwAR0Ni5YcwLQn56V_Jsq4rw_pA_RU1SAoZFfm8y4u7vYr59s_h8EK1oqZ-ds Anonymkode: ad2bd...ae9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Så lenge vi spiser kjøtt og behandler dyr som produkter så kommer slike pandemier til å skje igjen og igjen og igjen Men hva vet jeg? Jeg er jo ingenting annet enn en sint og dum veganer. Anonymkode: f2f9e...d7b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Når ser jo dette viruset ut til å ha hoppet fra en levende pangolin til et menneske da, og handler ikke om konsum. Sånn sett er det vel nærkontakt med ville dyr i det hele tatt man bør unngå. Å spise norsk landbrukskjøtt er overhodet ikke sammenlignbart. Anonymkode: 7bf6a...44f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 🙄 Noah skyr ingen midler når det kommer til å frelse andre med sin sak tydeligvis. Jeg er for dyrevelferd, men NOAH er et selskap jeg aldri vil stille meg bak. Der er du ikke bra nok om du ikke er veganer og dusjer maks 2 ganger i mnd for å spare miljøet og du må verve minst 10 stk til saken i halvåret for å være bra nok. Håper de blir anmeldt for skremselspropaganda og løgn, på lik linje som disse helsekost-sidene som påstår deres sukkerpiller kurerer corona. Covid-19 har ingenting med kjøttindustrien å gjøre. Anonymkode: 3ad0b...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge vi spiser kjøtt og behandler dyr som produkter så kommer slike pandemier til å skje igjen og igjen og igjen Men hva vet jeg? Jeg er jo ingenting annet enn en sint og dum veganer. Anonymkode: f2f9e...d7b Du fremstår som mer passiv-aggressiv enn sint. Anonymkode: dcc29...558
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #7 Skrevet 4. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Covid-19 har ingenting med kjøttindustrien å gjøre. Anonymkode: 3ad0b...bc8 Annet enn at det viser hvor bra norsk kjøttindustri er mtp antibiotikabruk. Spis norsk! Anonymkode: 7bf6a...44f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Noah skyr ingen midler når det kommer til å frelse andre med sin sak tydeligvis. Jeg er for dyrevelferd, men NOAH er et selskap jeg aldri vil stille meg bak. Der er du ikke bra nok om du ikke er veganer og dusjer maks 2 ganger i mnd for å spare miljøet og du må verve minst 10 stk til saken i halvåret for å være bra nok. Håper de blir anmeldt for skremselspropaganda og løgn, på lik linje som disse helsekost-sidene som påstår deres sukkerpiller kurerer corona. Covid-19 har ingenting med kjøttindustrien å gjøre. Anonymkode: 3ad0b...bc8 https://www.google.no/amp/s/amp.usatoday.com/amp/5073094002 Winters also told USA TODAY: “Again, not all zoonotic diseases are created because we exploit animals, however it is undeniable that the exploitation of animals creates environments where the likelihood of spillovers occurring is significantly increased, and if we weren’t using animals for food we wouldn’t have created situations where many of these diseases, including the latest coronavirus, were passed to humans.” https://www.google.no/amp/s/www.euronews.com/amp/2020/04/01/the-best-way-prevent-future-pandemics-like-coronavirus-stop-eating-meat-and-go-vegan-view Men for all del, vær blinde fremdeles. Kanskje menneskeheten en dag blir utryddet. Anonymkode: f2f9e...d7b
Anbefalte innlegg