Gjest Tora :) Skrevet 18. juni 2005 #1 Skrevet 18. juni 2005 Hei hei :-) Jeg er nå kommet opp i en moden alder. Det som opptar meg litt for tiden er denne overgangsalderen. Jeg lurte på om det er noen her inne som har vært oppi den, eller er midt i den. Noen som vil skrive litt om hvordan de har det og hvordan de opplever den. Hva jeg kan forvente meg og hva jeg kan gjøre for å minske plagene. 8) Tora
Gjest Mor har Skrevet 18. juni 2005 #2 Skrevet 18. juni 2005 Jeg er litt for ung til det ennå, men mor gumlet nattlysoljetabletter og merket knapt noe til hele overgangsalderen. Hun sverger på at det må ha vært pga nattlysoljen, men det er jo litt vanskelig å si på bakgrunn av ett tilfelle...
Gjest 1gjest Skrevet 18. juni 2005 #3 Skrevet 18. juni 2005 har jobbet mange år i helsekost, og har "deltatt" i mange erfaringer. noen merker knapt nokk noe, mens andre har ekstreme symptomer. må feks bytte sengetøy flere ganger om natta pga svette og hete tokter. mange får hjelp av planteøstrogener, noen blir kvitt alle symptomer, andre kjenner at de blir svakere, noen får god hjelp i noen måneder, så kommer symptomene tilbake. det er et tegn på ubalanse i forholdet mellom østrogen og progesteron. da hjepler som regel progesteron (best å ta den som en krem) noen bruker også bare progesteronkrem uten å prøve noe annet, mens noen kombinerer. noen får også hjelp av et pollen produkt. for mange er det fremdeles en syklus, så symptomene varierer litt gjennom måneden. har du lite plager kan man "forebygge" med å legge om kostholdet, og spise mere naturlig planteøstrogen, feks soya. har hu såpass symptomer at du velger å prøve behandling, vil jeg anbefale deg å prøve først et produkt/virkestoff om gangen. (så vet du hva som virker) husk at doseringen vil variere fra person til person, en vandlig huskeregel er å ta dobbel dose i brgynnelsen. håper du ble litt klokere på saken. ha en fin overgangsalder!
flowerpower Skrevet 18. juni 2005 #4 Skrevet 18. juni 2005 Jeg holder på ut og inn av overgangsalderen, men har minimalt med plager Eksperter mener jo nå at mye av plagene kommer av at vi "forventer" at det skal bli ille. Jeg vet ikke om det stemmer, men det har funket for meg ihvertfall. Jeg er motstander av østrogen, så det hadde uansett ikke vært noe valg. Soya tåler jeg ikke så det er også utelukket. Lykke til, det går sikkert bra for deg også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå