Gjest Dævendøtte Skrevet 7. april 2020 #21 Skrevet 7. april 2020 På 4.4.2020 den 19.58, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Vi har FN 2 åring og da kommer vi oss ikke «langt» Men vi fokuserer på turgleden. Vi tenner ofte bål, og har med brød for å mate endene i fjæra, jeg tenker at det handler om å skape gleden tidlig. Anonymkode: 53e10...a2a Ikke for å være hu kjipe, men ender skal helst ikke ha brød Kopiert tekst fra en nettside som skriver dette fra endenes side: «Takk for at du ikke mater oss brød. Brød gjør oss syke, det inneholder ikke de riktige næringsstoffene eller kaloriene som vi trenger for å holde oss varme om vinteren. Myglet brød forurenser vannet vårt og lager en ekkel overflate med alger, det dreper fisken vår og gjør oss syke. I tillegg gjør det at vannet lukter dårlig. Vi liker: Druer delt i to - uten stein, kokt ris, fuglemat (enhver blanding), erter, mais, havre, og salat»
Maude Skrevet 7. april 2020 #22 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, Dævendøtte said: Ikke for å være hu kjipe, men ender skal helst ikke ha brød Kopiert tekst fra en nettside som skriver dette fra endenes side: «Takk for at du ikke mater oss brød. Brød gjør oss syke, det inneholder ikke de riktige næringsstoffene eller kaloriene som vi trenger for å holde oss varme om vinteren. Myglet brød forurenser vannet vårt og lager en ekkel overflate med alger, det dreper fisken vår og gjør oss syke. I tillegg gjør det at vannet lukter dårlig. Vi liker: Druer delt i to - uten stein, kokt ris, fuglemat (enhver blanding), erter, mais, havre, og salat» Det du skriver er feil. Ornitologisk forening sier at brød er helt greit for ender, men det MÅ være grovt. Skal ikke avspore mer om dette, men jeg må si i fra når folk sprer den myten der.
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. april 2020 #23 Skrevet 7. april 2020 (endret) 7 minutter siden, Maude skrev: Det du skriver er feil. Ornitologisk forening sier at brød er helt greit for ender, men det MÅ være grovt. Skal ikke avspore mer om dette, men jeg må si i fra når folk sprer den myten der. Fint med en link som viser dette, det blir jeg glad for Fant det selv, men da må brødet være grovt, usøtet og usaltet. Og i beskjedne mengder. Så jeg synes faktisk myten min holder mål. Endret 7. april 2020 av Dævendøtte
Tellus Skrevet 7. april 2020 #24 Skrevet 7. april 2020 På 4.4.2020 den 16.36, AnonymBruker skrev: .. Altså i skog, fjære osv. Hva er deres beste råd for å få det til enkelt? Vi bor veldig godt til både for skog, fjell og sjø men sliter med det å komme oss ut rett og slett... Noe kan legges på sykdom hos en av de voksne som gjør dagene litt uforutsigbare, men det er også tidvis ei dørstokkmil bare å få oss ut av døra.. Hvordan gjør dere det, hva har dere av utstyr, hva slags mat, alt som gjør det enklere enn en mor som ser for seg full oppakking for et par timer ute... Anonymkode: 994b4...0db Noe gode uteklær til barna(vanntett bukse og jakke/ dress). Viss ungene ikke vil ha votter/hals på legg det i sekken. Lue er et must. Pakker en pose med bleieskift(den ligger alltid klar på gangen- bare å røske med). Vannflaske. Hos oss har vi 1 stor på deling til alle som kan drikke av vanlig flaske. Egen til minstemann. Så maten: trenger ikke mye; men noe som metter et slitent barn. F.eks Skiver, kvikklunsj, kjeks, ferdig oppskåret frukt. Boller i frysen? Ta gjerne med bøtte og spade hvis barna er under 5 år. De finner alltid noe å putte oppi! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå