AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Jeg har en bachelor i business, og har veldig lyst til å ta et tilsvarende kurs (gjerne innen PR) i USA. Både for å fordype kompetansen min, men også for å oppleve litt mer før jeg blir eldre og får barn og hus. Har sett på å studere et semester ved et universitet (da det vil ha mer verdi på papiret), men det blir for dyrt når bare skolen alene koster over 100 000 kroner. Husleie, mat, sosialisering og reise kommer jo i tillegg. Jeg har allerede studielån på nesten 500 000 kroner, og ønsker ikke mer. Derfor har jeg sett på enkeltkurs som er åpent for alle. De jeg har sett på koster rundt 10 000 kroner for en måned, og rundt 3000 kroner for en uke. Det mener jeg er innafor økonomisk, siden jeg ikke trenger å ta opp lån for det - og husleie ikke blir så ille når det bare er en måned i stedet for fem. Jeg har sett på kurs i New York, og det er jo enormt mye å velge mellom. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal skille kvalitet fra piss. Dette er ikke Norge, og det stilles ikke så mange krav til kursholdere/bedriftene. Dette er sikkert ikke riktig forum å spørre i, men aner ikke hvor jeg elles skal spørre: Vet dere om noen skoler/kursinstutisjoner med et bra rykte? Eller vet hvordan jeg kan spore opp de med god kvalitet og et godt rykte? PS: Det MÅ ikke være i NY, og det MÅ ikke være i USA heller hvis du har noen andre veldig gode anbefalinger. Det viktigste er kvalitet, pris og at det ikke er i Skandinavia (for opplevelsens skyld). Anonymkode: a05f6...7e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede studielån på nesten 500 000 kroner, og ønsker ikke mer. Derfor har jeg sett på enkeltkurs som er åpent for alle. De jeg har sett på koster rundt 10 000 kroner for en måned, og rundt 3000 kroner for en uke. Det mener jeg er innafor økonomisk, siden jeg ikke trenger å ta opp lån for det - og husleie ikke blir så ille når det bare er en måned i stedet for fem. PS: Det MÅ ikke være i NY, og det MÅ ikke være i USA heller hvis du har noen andre veldig gode anbefalinger. Det viktigste er kvalitet, pris og at det ikke er i Skandinavia (for opplevelsens skyld). Anonymkode: a05f6...7e7 Det du er ute etter er summer school. De varer sånn typisk alt fra et par uker til flere uker. Men så varierer også pris. De kursene er blitt dyre de også i tillegg til at vanlig utdanning er svært dyr som det er, spesielt i disse landene. Så budsjettet ditt er 10.000 kr for en måned, eller 3.000 kr i uka i verste fall. Kronen strekker veldig lite nå for tiden, men her har du noen valg å velge mellom. Men jeg tviler på at universitetene vil holde åpent om sommeren. Dette er i Nederland. https://www.utrechtsummerschool.nl/ Selv her må man punge ut nærmere 22.500 - 25.000 kr for en måned. Så 10.000 kr rekker for et par uker. Så vil du ha 1 måned, så må du nok betale nærmere 25.000 kr. Selv dette er ofte i det laveste laget. Men som sagt, tror ikke at du får noe til av dette i sommer. Ser at UiO har avlyst sin summer school. https://www.uio.no/english/studies/summerschool/ Anonymkode: 087d7...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 På 4.4.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev: Det du er ute etter er summer school. De varer sånn typisk alt fra et par uker til flere uker. Men så varierer også pris. De kursene er blitt dyre de også i tillegg til at vanlig utdanning er svært dyr som det er, spesielt i disse landene. Så budsjettet ditt er 10.000 kr for en måned, eller 3.000 kr i uka i verste fall. Kronen strekker veldig lite nå for tiden, men her har du noen valg å velge mellom. Men jeg tviler på at universitetene vil holde åpent om sommeren. Dette er i Nederland. https://www.utrechtsummerschool.nl/ Selv her må man punge ut nærmere 22.500 - 25.000 kr for en måned. Så 10.000 kr rekker for et par uker. Så vil du ha 1 måned, så må du nok betale nærmere 25.000 kr. Selv dette er ofte i det laveste laget. Men som sagt, tror ikke at du får noe til av dette i sommer. Ser at UiO har avlyst sin summer school. https://www.uio.no/english/studies/summerschool/ Anonymkode: 087d7...fd3 Takk for respons Nei, det blir nok ikke noe i sommer. Det hadde vært det mest perfekte, siden jeg ikke har noe annet å gjøre, men nå sikter jeg meg heller mot høsten - og håper på at det lar seg gjøre. Jeg har studert om sommeren gjennom "sertifiserte" universiteter i Libanon, Spania og Frankrike, og tatt et uavhengig kurs i Los Angeles. Nå tenker jeg å ta noe lignende sistenevnte på grunn av pris. Av det jeg har sett på så langt, er ikke pris et problem med dagens kurs (som forhåpentligvis er annerledes når landegrensene åpner igjen). Problemet er bare at jeg ikke aner hva som er dritt. Vil jo ikke kaste penger ut av vinduet. 25 000 kroner er forresten ikke noe problem hvis det inkluderer housing 😁 Anonymkode: a05f6...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå