Gå til innhold

Informasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en bolig for psykisk utviklingshemmede. 

Vi får veldig lite informasjon fra ledelsen. For eks ble en kollega testet for to uker siden. Burde vi ikke få informasjon om det? 

Jeg ble testet forrige uke. Fikk da munnnkurv fra ledelsen om å ikke fortelle det til noen! 

Og en pårørende til en bruker har visstnok vært syk og blitt testet. Dette får vi ikke vite, det går rykter! Men brukeren bor på boligen vår og den pårørende har vært innom her mange ganger i det siste. Så hvis han er smittet så kan det spre seg! Men vi får ikke vite noe. Det bare dysses ned 🙉 

Hva er vanlig praksis hos dere som jobber tilsvarende? 

Anonymkode: 74357...631

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber ikke jeg innenfor helsevesenet eller med psykisk utviklingshemmede, men dette høres jo veldig uprofesjonelt ut. Det bidrar jo bare til at dere blir gående rundt å gruble og lure og engste dere og så begynner ryktene å gå

Anonymkode: 36c1f...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er sykepleier på sykehus, og kunne allerede for 2-3 uker siden fortelle meg at Lillehammer sykehus var stengt etter at en lege der hadde smittet pasienter og mye av personalet. Men denne sykehusstengningen har ennå ikke vært nevnt i media, så vidt jeg vet. Det er visst mye hemmelighetskremmeri nå for tiden. Myndighetene trenger vel ikke mer negativ PR enn de allerede har fått. Heldigvis er Erna mer populær enn noensinne, så folk flest er visst fornøyd med måten hun håndterer krisen på. 

Anonymkode: aa43a...d12

AnonymBruker
Skrevet

Viktigheten og konsekvensene av manglende informasjon synes dessverre å ha gått enkelte hus forbi.

Her er en lenke som ganske tydelig demonstrerer problemet i praksis. Det er nesten fristende å definere det som at hensynet til de dødes pårørende går foran de levende.

Alle vet jo, enten direkte eller implisitt, at det ikke den avdødes eller de pårørendes 'feil' eller 'svakhet' at vedkommende hadde en kronisk sykdom: https://www.nrk.no/norge/er-bekymret_-diabetesforbundet-vil-vite-hvorfor-ofrene-dor-av-korona-1.14961837

Anonymkode: 05995...0b4

• Liker 1
  • Opprett ny...