AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #21 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gud bedre. Jeg har ingen anelse hvem du er, hvilke innlegg du har skrevet før, om du er dame eller mann osv. Og ikke har jeg noen som helst interesse av å vite det heller. Du er ikke den eneste som kan lese sider på nettet eller være på forumet. Men ja, en trygg jobb er nok fint det. Anonymkode: 75463...860
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #22 Skrevet 4. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle er jo anonyme, så hvilken rolle spiller det da? Jeg lurer fordi jeg er rett og slett er intereressert i hvilke type jobber som åpner for hjemmekontor, det er jo relativt trygge jobber i disse koronatider. Verre med dem som ikke har jobber som kan gjennomføres via hjemmekontor, det er vel den gjengen som blir permittert. Anonymkode: 7a3da...083 Absolutt ikke. Mange av disse kommer til å møte massive runder med permitteringer, oppsigelser og konkurser nå. Det er jobber som er ganske avhengig av humankapital, det vil si, menneskene som jobber der. Hos oss er det en massiv utfordring at barnehager og skoler er stengt. Mennesker som normalt klarer å gi 150% hver uke klarer nå maks 50%. Så produksjonen av effektive timer stuper. Det er jobber som ofte yter service til andre. Det vil si bedrifter som permitterte i første bølge. Så livsgrunnlaget for mange bedrifter der man lett kan jobbe hjemmefra er nå radert. Anonymkode: abf70...324 3
Gjest Albbas Skrevet 4. april 2020 #23 Skrevet 4. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Gud bedre. Jeg har ingen anelse hvem du er, hvilke innlegg du har skrevet før, om du er dame eller mann osv. Og ikke har jeg noen som helst interesse av å vite det heller. Ville bare vite hva slags jobber folk flest med hjemmekontor har. Det er tydeligvis trygge jobber å ha i disse tider. Men at det finnes gærne folk her inne som gjør å finne ut hvem folk her er, det til en hobby eller noe, det er skremmende. Anonymkode: 7a3da...083 Jeg er jo ikke redd for at DU kjenner meg igjen, men andre brukere. Det har som sagt skjedd flere ganger og jeg bytter derfor nick med jevne mellomrom. Jeg har også kjent igjen flere bekjente her inne.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #24 Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen, hallo da. Jeg jobber ikke i Norwegian. Jeg er den eneste som har min stilling der jeg jobber - da sier det seg selv at hvis jeg sier hvor jeg jobber så er det veldig lett å identifisere meg. Og måte man skriver på kan være identifiserende, samt forumledelse mm. kan også identifisere. Men, hvorfor så utrolig interessert i hvor vi jobber egentlig? Anonymkode: 75463...860 Hvorfor jeg er interessert har jeg allerede svart på flere ganger. Du tror tydeligvis jeg har ett eller annet psyko mål bak det, så du virker rimelig paranoid. Det er jo klart at hvis du har en veldig lett identifiserende jobb så opplyser du ikke om det. DU kan gjerne bare si om du jobber med it eller i varehandel hvis du vil. Eller la være å svare - det siste er kanskje det beste siden du er så paranoid. Anonymkode: 7a3da...083
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #25 Skrevet 4. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor jeg er interessert har jeg allerede svart på flere ganger. Du tror tydeligvis jeg har ett eller annet psyko mål bak det, så du virker rimelig paranoid. Det er jo klart at hvis du har en veldig lett identifiserende jobb så opplyser du ikke om det. DU kan gjerne bare si om du jobber med it eller i varehandel hvis du vil. Eller la være å svare - det siste er kanskje det beste siden du er så paranoid. Anonymkode: 7a3da...083 Absolutt ikke paranoid, og du har jo fått vite hva du lurte på, så ser ikke hva greia er. Og, jeg må bare få lov til å si det igjen, du er ikke den eneste som er på forumet. At DU ikke har et eller annet psyko mål tviler jeg ikke på, men at det finnes andre som kan ha det, er helt garantert. Ikke at det trenger å være så psyko for at jeg ønsker å være anonym. Ingen vits å ty til angrep av den grunn, ta det med ro du. Og i forhold til rådet ditt, det var nettopp det jeg gjorde. Anonymkode: 75463...860 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #26 Skrevet 4. april 2020 Digital markedsføring for et internettfirma. Anonymkode: aab7f...830 2
SPOCA Skrevet 4. april 2020 #27 Skrevet 4. april 2020 Jobber med administrative oppgaver, deriblant ordrehåndtering/prosedyrebeskrivelse/sjekk av grunnlag etc innen finansielle tjenester. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #28 Skrevet 4. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber med IT. Jobben krever egentlig mye konsentrasjon, siden barna er hjemme får jeg egentlig ikke gjort jobben min. Hjemmekontor fungerer nok bedre for de som har en type jobb hvor man stort sett sender email og snakker i telefon, uten å måtte være konsentrert Anonymkode: eda12...ade Samme her. Her er vi begge i IT. Det funker bra med hjemmekontor ellers, men ikke med to barn i barnehagealder. Når det ikke går an å konsentrere seg i over flere timer i strek i ro, kan ikke vi være effektive i jobben vår. Anonymkode: 10d69...c60
Lille-pus Skrevet 4. april 2020 #29 Skrevet 4. april 2020 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som tør å si noe ala "jobber i Aker", "jobber i Equinor" osv. Hvorfor så diffust rundt hva dere jobber med egentlig? Anonymkode: 7a3da...083 Av den enkle grunn at det er litt for enkelt å bli gjenkjent og fortolket i alle retninger for noe som har med ens arbeidsgiver/arbeidsplass å gjøre om 3 mnd, 6 mnd og 4 år. KG er ikke et trygt sted for å fortelle nøyaktig hvor man jobber. Til TS: Jobber i en kommune. Den delen jeg jobber i er pålagt hjemmekontor for øyeblikket, og vi kan gjøre de fleste oppgavene våre fra hjemmekontor. Resten gjør vi når ting på nytt er tryggere for alle involverte. Endret 4. april 2020 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #30 Skrevet 4. april 2020 Glemte svare i mitt første innlegg. Statsautorisert revisor, for store selskap som kan levere dokumentasjon via elektroniske delingsplattformer. Og ja, vi er veldig utsatt for permitteringer når kundene våre begynner å gå konkurs. Anonymkode: abf70...324
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #31 Skrevet 4. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som tør å si noe ala "jobber i Aker", "jobber i Equinor" osv. Hvorfor så diffust rundt hva dere jobber med egentlig? Anonymkode: 7a3da...083 Jeg jobber med et kreativt yrke som alltid innebærer hjemmekontor, så ingen endringer sånn sett (bortsett fra at jeg tjener mye mindre fordi jeg har barna hjemme og ikke kan jobbe like mye, men det var du visst ikke så interessert i, forstod jeg). Min mann jobber i Equinor. Kontorarbeiderne der har det foreløpig trygt (i motsetning til de som er offshore), men jeg vet ikke om jeg ville ha ansett Equinor som en spesielt trygg arbeidsplass fremover sånn generelt, hvis det var det du tenkte på. Anonymkode: 8ff88...fc3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #32 Skrevet 4. april 2020 Jeg har hjemmekontor. Universitetslektor som jobber i lærerutdanninga. Anonymkode: d10db...8b8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #33 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kontorarbeiderne der har det foreløpig trygt (i motsetning til de som er offshore) De som jobber offshore er i fare for å bli permittert mener du? Men er det stopp på oljeplattformene da? Anonymkode: 7a3da...083 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #34 Skrevet 4. april 2020 Jobber på NAV og har hatt hjemmekontor siden 13. mars. Det aller meste av jobben min kan gjøres hjemmefra. Anonymkode: c4767...ff4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #35 Skrevet 4. april 2020 Jobber med regnskap og har alltid pleid å ha hjemmekontor innimellom når jeg må superkonse. Er introvert og synes det er helt topp at jeg er pålagt å ha hjemmekontor nå. 😄 Anonymkode: 3bb0e...c54
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #36 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle er jo anonyme, så hvilken rolle spiller det da? Jeg lurer fordi jeg er rett og slett er intereressert i hvilke type jobber som åpner for hjemmekontor, det er jo relativt trygge jobber i disse koronatider. Verre med dem som ikke har jobber som kan gjennomføres via hjemmekontor, det er vel den gjengen som blir permittert. Anonymkode: 7a3da...083 Hos oss har de aller fleste hjemmekontor, men likevel er mange blitt permitert, og det blir nok flere etter påske også. Det er nok ganske stor sannsynlighet for at jeg også blir permutert snart. Kunder avbestiller og utsetter oppdrag i stor grad nå. For alle må spare økonomisk og ingen vil begynne på et prosjekt som ikke allerede er begynt på nå. De aller fleste kundene konsentrerer seg utelukkende om drift nå, ikke utvidelser, ol. Derfor er det stor forskjell på folk som jobber med forskjellige markeder, og segmenter bare innenfor min arbeidsplass nå. De eneste trygge arbeidsplassene nå er vel en del kommunalt ansatte, og folk som jobber i produksjonen i matvare bedrifter. Også er det vel noen nettbutikker som går bra også nå da. Anonymkode: 97388...6b4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #37 Skrevet 4. april 2020 Jobber som lærer på småtrinnet. Har hatt hjemmekontor siden 16 mars. Får mest sannsynlig også fortsette med det etter påske. Anonymkode: daaef...c56 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #38 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De som jobber offshore er i fare for å bli permittert mener du? Men er det stopp på oljeplattformene da? Anonymkode: 7a3da...083 Jeg vet dessverre av oppsigelser innenfor de som jobber på land i oljeselskapene også. Oljeplattformene som produserer driftes ennå (såvidt jeg vet), men med lav oljepris utsettes boring av nye brønner og diverse utbyggings prosjektet. Og så er offshore jobber i fare. Håper det ordner seg snart! (Ikke meg du siterte). Anonymkode: 9b9e8...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #39 Skrevet 4. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber med regnskap og har alltid pleid å ha hjemmekontor innimellom når jeg må superkonse. Er introvert og synes det er helt topp at jeg er pålagt å ha hjemmekontor nå. 😄 Anonymkode: 3bb0e...c54 Jeg kan igrunnen bare signere denne. Hadde det ikke vært for de store mengdene overtid de siste ukene hadde jeg hatt det helt utmerket. Jeg er autorisert og effektiv og blir garantert ikke den første som permitteres hvis kundene begynner å gå konkurs. Anonymkode: 07665...3e8
Fremhevede innlegg