Gå til innhold

Har du hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken jobb har du i såfall som gjør det mulig å ha hjemmekontor? :)

Anonymkode: 7a3da...083

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med IT. Jobben krever egentlig mye konsentrasjon, siden barna er hjemme får jeg egentlig ikke gjort jobben min.

Hjemmekontor fungerer nok bedre for de som har en type jobb hvor man stort sett sender email og snakker i telefon, uten å måtte være konsentrert

Anonymkode: eda12...ade

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne høre om hvem som har hjemmekontor uten å måtte høre hvor mye jobb dere klarer få gjort pga barna. Det er nok tråder om barn og hvor vanskelig det er med hjemmekontor.

Det er jeg interesssert i å vite er HVA SLAGS JOBB man har hvor man bruke hjemmekontor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi produserer noe greier. Så vi har tidsfrister, men styrer dagen/døgnet selv. Tar ting slik det passer best, og ser jeg blir nødt å gjøre litt arbeid i helgen. Har alt utstyr hjemme, og eget område til dette.

Anonymkode: ec901...03b

Gjest Albbas
Skrevet

Jeg er økonom, jobber i staten. Driver med saksbehandling og analyser. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tør å si noe ala "jobber i Aker", "jobber i Equinor" osv. Hvorfor så diffust rundt hva dere jobber med egentlig?

Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marinejeger. Jeg slår Taliban i sjakk på nett. Hver gang! De er rett og slett dumme.

Edit: Og så fant jeg en kone på en side som driver med spykologisk veiledning. Her er linken: https://www.livejasmin.com/en/member/girls

Jeg tror det blir en fin familie av oss.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er rådgiver innen IT, og hjemmekontor er ikke noe nytt her i gården. Det meste av mine vanlige oppgaver kan gjøres fra de fleste pcer med tilkobling til nett.

Anonymkode: 75463...860

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tør å si noe ala "jobber i Aker", "jobber i Equinor" osv. Hvorfor så diffust rundt hva dere jobber med egentlig?

116 123

Ring.

Anonymkode: 9c8c0...313

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber administrativt ved teknisk avdeling i kommunen. 

Anonymkode: 5c38e...9f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ingen poeng i å fortelle det, i tillegg er det best å ikke utlevere så alt for mye om seg selv på nett og ovenfor fremmede. Hvorfor lurer du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ingen poeng i å fortelle det, i tillegg er det best å ikke utlevere så alt for mye om seg selv på nett og ovenfor fremmede. Hvorfor lurer du?

Alle er jo anonyme, så hvilken rolle spiller det da? 

Jeg lurer fordi jeg er rett og slett er intereressert i hvilke type jobber som åpner for hjemmekontor, det er jo relativt trygge jobber i disse koronatider. Verre med dem som ikke har jobber som kan gjennomføres via hjemmekontor, det er vel den gjengen som blir permittert.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer fordi jeg er rett og slett er intereressert i hvilke type jobber som åpner for hjemmekontor, det er jo relativt trygge jobber i disse koronatider. Verre med dem som ikke har jobber som kan gjennomføres via hjemmekontor, det er vel den gjengen som blir permittert.

Hvis jeg forteller deg hva jeg jobber som og hvor jeg jobber, så er jeg plutselig ikke anonym lenger.. :)

Og i forhold til hva du lurer på, så er det funksjonen/stillingen som er relevant, og ikke hvilken arbeidsgiver, så da ordner det seg jo!

Og ja, mange av de som ikke kan ha hjemmekontor blir permittert nå, og sikkert noen som kunne gjort jobben sin med hjemmekontor også, fordi for eks. salg i bedrifter stuper.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er jo egentlig ikke anonym på kvinneguiden. Var jo en sak for ikke lenge siden om at en moderator hadde røpet navnet på en anonym bruker her.

Anonymkode: 5266c...7f4

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du spurte ikke HVOR vi jobber, men med hva. 

Og siden jeg var så dum å svare med brukernavn kan jeg ikke beskrive nærmere enn at jeg jobber i staten. Blir fort lett å kjenne igjen (jeg har blitt gjenkjent på KG flere ganger). 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med IT, kan utføre jobben min fra hvor som helst. Hjemmekontor fungerer helt supert, jobber med flinke folk som leverer minst like bra hjemmefra som på kontoret. Ulempen er at det er kjedelig, og kaffen er bedre på kontoret.

Regner egentlig med det blir hjemmekontor ut året.

Anonymkode: 642e5...eaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg forteller deg hva jeg jobber som og hvor jeg jobber, så er jeg plutselig ikke anonym lenger..

EH, javel. Hvis du hadde sagt at du var permittert og jobbet i Norwegian så hadde jeg nok heeeeeelt sikkert klart å finne ut av hvem du var blandt 10.000 av ansatte permitterte basert kun på at du var "Anonym Bruker."

Er dere sprø?

Gjest Albbas
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei så enkelt er det ikke. Mannen min kan også ha hjemmekontor, men jobben hans er svært avhengig av oljeprisen. Jeg har flere venner som startet denne krisen med hjemmekontor men som nå er permitterte. Typisk hjemmekontorjobber i det private er jo svært avhengig av hvordan resten av økonomien går (og den går det jo ganske ræva med). 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

EH, javel. Hvis du hadde sagt at du var permittert og jobbet i Norwegian så hadde jeg nok heeeeeelt sikkert klart å finne ut av hvem du var blandt 10.000 av ansatte permitterte basert kun på at du var "Anonym Bruker."

Er dere sprø?

Jammen, hallo da. Jeg jobber ikke i Norwegian. Jeg er den eneste som har min stilling der jeg jobber - da sier det seg selv at hvis jeg sier hvor jeg jobber så er det veldig lett å identifisere meg. Og måte man skriver på kan være identifiserende, samt forumledelse mm. kan også identifisere.

Men, hvorfor så utrolig interessert i hvor vi jobber egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Og siden jeg var så dum å svare med brukernavn kan jeg ikke beskrive nærmere enn at jeg jobber i staten. Blir fort lett å kjenne igjen (jeg har blitt gjenkjent på KG flere ganger). 

Gud bedre. Jeg har ingen anelse hvem du er, hvilke innlegg du har skrevet før, om du er dame eller mann osv. Og ikke har jeg noen som helst interesse av å vite det heller. Ville bare vite hva slags jobber folk flest med hjemmekontor har. Det er tydeligvis trygge jobber å ha i disse tider.

Men at det finnes gærne folk her inne som gjør å finne ut hvem folk her er, det til en hobby eller noe, det er skremmende. 

• Opprett ny...