Gå til innhold

Hva har vært ditt verste brudd på myndighetenes koronaregler, råd og anbefalinger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste til en kommune i nord hvor søringer ikke skal dra for å være hos min far på dødsleiet og i begravelse.

Anonymkode: ec567...2b4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Gretagarbo skrev:

Gikk på kino. Det var kort tid før alle tiltakene ble satt igang, så jeg brøt ikke noen regler. Men kjente en stund etterpå at å sitte trangt i en kinosal, med folk som hosta, ikke var noe jeg burde gjort.  

Trodde alle kinoene var stengt ?

Anonymkode: 69241...7bd

AnonymBruker
Skrevet

Går på matbutikken nesten hver dag. Har oftest med treåringen. (Selvom vi er to voksne). Noen dager går vi alle tre. 

Gikk på kjøpesenteret uten noe konkret jeg skulle ha der. 

skjønner jo at vi burde strukturert ting mer, men vi prøver. Bader oss i antibac da 

Anonymkode: e7723...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker neglelakk. Men har klippet neglene korte da. Er ikke jeg som handler og gjør ærender, så satser på at det går bra. 

Anonymkode: ad5cc...fc2

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg reiste til en kommune i nord hvor søringer ikke skal dra for å være hos min far på dødsleiet og i begravelse.

Anonymkode: ec567...2b4

Jeg bor i en kommune i nord, og må bare si at jeg synes du gjorde det eneste riktige.

Kondolerer så mye :dagens-rose:

Anonymkode: ee206...46a

• Liker 2
Gjest Gretagarbo
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde alle kinoene var stengt ?

Anonymkode: 69241...7bd

Dette var 1-2 dager før de stengte. Så ikke ulovlig, bare veldig lite smart.

AnonymBruker
Skrevet

Går for ofte i butikken, nesten like ofte som før. Hater å handle for 14 dager.   Bader heller ikke i antibac slik det later til at mange gjør nå.  Bruker det kun hvis jeg skal på kjøpesenter og innom flere butikker, brukes aldri hjemme.  Skal jeg handle mat vasker jeg hender før og etter handling.  Har heller ikke vasket noe mer hjemme enn jeg vanligvis gjør, virker som om man skal klore ned hele huset i disse dager.   Jobber innen helse. 

Anonymkode: d902d...c95

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på landet uten bil, så jeg tar buss like mye som jeg ellers ville gjort. Setter meg lengst mulig unna andre, og stort sett er bussen nesten tom, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Ellers har jeg vært mye sammen med familien, selv om vi ikke bor i samme husstand, prøver å ikke ta på hverandre, men sitter og går jo nærmere enn to meter støtt og stadig. Ved middagsbordet for eksempel, ville det vært vanskelig! 

AnonymBruker
Skrevet

1) Bruker ikke antibac
2) Vasker hendene like ofte som før
3) Prøvde å bry meg om avstanden på matbutikken før, men akkurat nå så gir jeg faen... Det er rett og slett umulig å holde en meters avstand til alle som er der. 
4) Dro på et kjøpesenter en lørdag og det var stappfullt. Vi gikk ikke hjem, selv om det var stappfullt. Ingen holdt en meter avstand til hverandre. 

Anonymkode: 7b64b...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette teller, men den dagen tiltakene kom var jeg på jobb selv om jeg hadde vondt i halsen.. Jeg vurderte også å dra på fest den lørdagen (14. mars). Hadde ikke skjønt alvoret enda da. 

Anonymkode: 109d6...293

AnonymBruker
Skrevet

Vært en gang på kjøpesenter, IKEA og litt for mange (i forhold til det jeg egentlig syns er greit) turer på matbutikken. Vært for mange mennesker samlet i rommet på jobb flere ganger, og glemt å sprite hendene et par ganger på jobb. Glemt å sprite hender før jeg gikk ut med søpla (står lapp på søppelkassa fra styret i borettslaget).

Anonymkode: fb929...62a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga en venninne en klem da vi møttes for å gå tur rett etter at landet lukket ned. Det var en ren impulshandling og begge stod der og følte vi hadde begått en forbrytelse etterpå. Nå har det blitt en mer inngravert vane å holde avstand. 

Anonymkode: 883df...787

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke direkte brudd, men vi reiste på besøk til fastboende familie for å bli der nesten en uke. 

Jeg går også forbi antibac pga psoriasis som flammer veldig opp på hender nå. 

Jeg bor i en kommune uten noen kjente smittetilfeller og besøker en med under 5 kjente tilfeller, og disse er fra tidlig i mars måned. Vi kjørte direkte på påskeferien uten stopp og akter selvsagt ikke møte noen andre, handle eller befinne oss i populære turområder. Vi skal fiske litt og leke litt i ny hage. 

Jeg har ikke så dårlig samvittighet, men er redd koronapolitiet. 

Anonymkode: fc001...641

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt buss, vært og spist på mc Donalds og kjørt litt rundt med venner. Jeg har generelt tenkt at dette ikke angår meg, som med alt annet som hender med alle andre og ikke meg. Dårlig tankegang sikkert, men hittil har det gått fint altså. Hvordan greier folk å være innendørs i flere uker i strekk, liksom?

Forferdelig at mange eldre blir smittet og ikke greier å puste, jeg tenker mye på de. Men jeg skjønner ikke hvordan smitten har spredt seg på sykehjem.. man skulle jo tro at sykehjemmene er ekstra godt isolert nå.

Anonymkode: 435f8...a82

AnonymBruker
Skrevet

Sniker oss inn til hytta på dagstur. 

Handler oftere enn jeg burde. 

Anonymkode: 8db00...04f

AnonymBruker
Skrevet

Tok sønnen med på matbutikken, og faren mistet kontroll på han. Han sprang og tok på varene til en dame som satt i karantene. 

Anonymkode: 7a4b1...b16

Skrevet

Handler for ofte

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt buss, vært og spist på mc Donalds og kjørt litt rundt med venner. Jeg har generelt tenkt at dette ikke angår meg, som med alt annet som hender med alle andre og ikke meg. Dårlig tankegang sikkert, men hittil har det gått fint altså. Hvordan greier folk å være innendørs i flere uker i strekk, liksom?

Forferdelig at mange eldre blir smittet og ikke greier å puste, jeg tenker mye på de. Men jeg skjønner ikke hvordan smitten har spredt seg på sykehjem.. man skulle jo tro at sykehjemmene er ekstra godt isolert nå.

Anonymkode: 435f8...a82

Fordi de som jobber på sykehjem er på matbutikker og har familie med jobb.

Anonymkode: fb929...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når panteautomaten ikke ligger i selve butikken, men i et eget rom, så bruker jeg ikke å vaske hendene der.

Jeg vet ikke om det er brudd på noen usynlige regler, å handle sjokolade på Narvesen på sykehuset for tiden. Vi har ikke corona smitte, vi var der av andre grunner.

Her har vi også tatt bussen noen dager, for å få handlet nødvendige ting på apoteket.

Her vasker jeg hendene bare jeg henter avisen om morgenen eller posten på ettermiddagen. Det er ikke rart at en måtte handle flere flasker med håndsåpe nettopp.0

Anonymkode: fd08f...4ba

• Opprett ny...