Gå til innhold

Hva har vært ditt verste brudd på myndighetenes koronaregler, råd og anbefalinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spilte fotball med venninnelaget samme dagen det ble forbudt. Har også blitt fysisk på det som skulle være en turdate med avstand. Hva er deres verste?

Ikke ment som en "skrytetråd" om regelbrudd, men kanskje som hjelp til å reflektere rundt hva som er OK og ikke.

Anonymkode: b57b4...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må være at jeg holder samboer i hånden når vi er ute 😋

Skrevet

Har ikke brutt noen

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, altflyter said:

Tror det må være at jeg holder samboer i hånden når vi er ute 😋

Det er vel lov vel? ❤️ 

Anonymkode: b57b4...07c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har regelmessig kontakt med kjæresten min selv om han tilhører en annen husstand og bor i en annen kommune. Det er vel det. 

Anonymkode: cfc59...40c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har brutt er vel at jeg klemmer og kysser kjæresten min som jeg ikke bor med. Samt at enkelte venninner har jeg klemt når jeg har møtt dem. Bortsett fra dette holder jeg alle regler, har aldri møtt mer enn en person av gangen etter tiltakene trådde i kraft. 
Bor alene og trenger å treffe noen for å holde meg mentalt frisk, så det er fire personer jeg har truffet jevnlig, og de klemmer jeg. 

Anonymkode: de10f...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- jeg fikk feber samme dag som de vedtok å stenge skolene, da reiste jeg på butikken hamstret mat for 3 uker. 

- Har gått på langrennsski mens jeg har vært syk. 

Anonymkode: bf11a...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Når dattera mi hadde bursdag fikk hun ei venninne å besøk noen timer. Men det var egentlig mest fordi moren hennes akkurat hadde mistet faren sin og hadde behov for barnevakt i forbindelse med forberedelser til begravelse, hvor det ikke var noe særlig å ta med en treåring. 

Anonymkode: a3e26...7be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok på en utenfor husstanden i dag, begge var kledd i fullt turutstyr med turbukse, jakke, lue og votter. Tenkte meg ikke om og tok vedkommende på skulderen. 

Anonymkode: 221af...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Besøkt en nær venn og gitt han en klem. Sammenligner det litt med at barn kan ha små, faste lekegrupper. 

Anonymkode: 48f96...d70

AnonymBruker
Skrevet

Går oftere på (mat)butikken enn jeg burde. Synes det er vanskelig å kjøpe for en uke av gangen, så jeg drar minst annenhver dag. Prøver å dra sent på kvelden da.

ellers har jeg vært flink.

Anonymkode: cc611...b69

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ingenting. Jeg har lov å gå tur, være med de jeg bor med, la datter ha sin ene valgte lekevenn på besøk. Handler flere ganger i uken og kan være folk stusser på det men handler for tre andre familier i risikogrupper eller karantene 

Anonymkode: 86ac9...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var innom butikken mens jeg var i karantene (uten symptomer, og har ikke blitt syk i ettertid heller). Det var ingen andre kunder der, og jeg brukte selvskanning og «tæpping». Kom hjem fra reise lørdag etter at butikkene var stengt, og søndag ble det bestemt at alle som hadde vært utenfor Vestland fylke skulle i karantene i 2 uker. Jeg hadde nesten ikke mat i huset, og har ingen som kan handle for meg, så alternativet var å leve på vann og knekkebrød med jordbærsyltetøy utgått på dato i fjor fram til torsdagen (den ene butikken kjører ut varer på torsdager).

Anonymkode: d7dc9...bc5

Skrevet

Jeg har aldri vært så mye innom butikken (Posten)  som i de siste ukene. Har en nettbutikk og det har eksplodert med bestillinger i de siste ukene. Jeg spriter før og etter, går rett inn og ut igjen etter jeg har levert pakker

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handler flere ganger i uken fordi vi lager masse mat og mangler ofte noe.

Anonymkode: fa871...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Klemma eksen

Anonymkode: 2e835...67f

Skrevet

Ingen brudd her. Man er da strukturert og evner å både sette opp handlelister, å planlegge og styre hverdagens. Selv med hjemmekontor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vel ikke brutt noen, for følger alle regler med å holde avstand osv, men vi har måtte dra mer i butikken enn jeg liker. Skal selge huset vårt og var noen ting vi måtte ha. Det er snakk om 3-4 butikker og har holdt avstand, men likevel. Handler også oftere mat enn jeg helst vil, men synes det er vanskelig. Vi er seks mennesker og selv om vi tenker fremover og kjøper mye, så går vi plutselig tom for melk, brød og andre ting vi må ha oftere enn jeg regner med. Har bestilt hjemlevering et par ganger, men det er nesten to ukers leveringstid og mange av tingene vi bestiller er utsolgt. 

Ellers treffer vi ingen andre enn oss i husstanden. Mannen er på jobb, vi andre er hjemme. Har gått noen turer ut i frisk luft, men ikke på lekeplass eller sånne ting. Jeg har hatt symptomer på sykdom og har holdt meg helt isolert mens det varte. Så føler vi er flinke, tross alt 😊 

Anonymkode: fb96d...8db

AnonymBruker
Skrevet

Tatt buss flere ganger i uka, selv om jeg ikke skal på jobb. Er på butikker alt for ofte, både matbutikk og ymse andre butikker. Møter psykologen på kontoret forran telefonsamtaler. 

Anonymkode: 1a7a1...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Var akkurat på kjøpesenteret og kjøpte påskepynt. Alt er på hytta.. tok forhåndsregler med antibac. 

Anonymkode: dde72...5aa

• Liker 1
  • Opprett ny...