Gå til innhold

Foreldrene mine mener jeg bare må bo i kjeller med passiv røyk!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i London og måtte finne noe billig nok til å leve på Lånekassen. Endte opp hjemme hos en eldre dame som leier ut en kjeller uten utsyn og hun sitter bare hjemme og røyker. Jeg har ikke egen dør så røyken kommer ned til meg.

Fortalte det til foreldrene mine at det var umulig å finne bolig som var billig nok men de ønsker ikke å bidra økonomisk men mener at siden jeg har "valgt" denne boligen må jeg bare bli der. De hadde lett kunnet bidra til at jeg bor et annet sted men de vil ikke.

Hva skal jeg gjøre? Vet ikke om jeg orker 2,5 år til med dette. Har prøvd å sende hundrevis av søknader men det er så utrolig dyrt her og dårlig boligstandard også.

Anonymkode: 53646...a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du opprette flere tråder om samme sak? 

DU har fått svar i den andre tråden din som du opprettet for 8 minutter siden

Anonymkode: 45b45...362

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Om man vil ha råd til å dekke alle utgifter på den inntekten man har, er ting man avklarer FØR man drar til utlandet for å studere. Det er urimelig å forvente at foreldrene skal dekke utgiftene dine når du er over atten år (og det ikke er foreldrene dine som har insistert på at du må studere i utlandet). Så- det koker ned til at du må revurdere enten om du har råd til å studere i London, eller om du må gjøre tiltak for å øke inntekten din. 

Anonymkode: 1ed80...112

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et tykt forheng til døråpningen uten dør. Det blir ikke bra, men det blir veldig mye bedre.

Anonymkode: d2707...9c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da søker du til de leilighetene som er bofellesskap. Venninna mi bor sammen med 4 andre og bor billig pga det.

Anonymkode: 0201f...22f

• Liker 13
Skrevet

Du skulle sett hvordan jeg bodde da jeg begynte å studere. Det var i en iskald, fuktig liten kjellerleilighet. Jeg pustet frostrøyk når jeg kom ut av dusjen om vinteren, og det var grønn mugg på veggene bak møblene.

Ikke ett sekund vurderte jeg å be foreldrene mine om penger. Jeg var jo voksen og ville være selvstendig og klare meg selv. Flaut å ikke takle voksenlivet når man har lengtet etter det i 18 år.

Det endte med at jeg flyttet inn i et kollektiv med 3 andre jenter, og stortrivdes.

Skjerp deg, ta tak og få orden på dette selv. Alle andre klarer det.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt hvor mange tråder skal du egentlig lage om dette? Liker du ikke svarene du får? 

Anonymkode: dbfee...06f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er KOLLEKTIV! Studenters beste triks siden....alltid

Anonymkode: 0e490...61f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når du studerer i London, er du vel stor nok til å stå på egne ben? Skjønner ikke hva foreldrene dine har med dette å gjøre? 

Anonymkode: 3696a...eba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du se å få hodet ditt ut av ræva di og ta til deg alle de rådene du har fått på alle de ørten trådene du har starta!!!

Anonymkode: a7f70...481

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et rom i bofellesskap, du kan også lett finne deg en jobb for å høyne budsjettet litt.

Det er endel som søker norskspråklige til jobber i kundeservice og markedsundersøkelser rettet mot Norge. Lykke til.

Anonymkode: 39310...7a4

• Liker 1
Skrevet

Men kjære deg. 

Ta ansvar for eget liv. 

Slutt å syt.

Slutt å før deg som offer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er altså ikke dummere enn at du har klart å søke deg inn på et studie utenlands, flyttet dit OG funnet et sted å bo. men der stopper det opp 😄 Nå vet du ikke lenger hva du skal gjøre, annet enn å rope på mamma og pappa.
Jeg forslår at du flytter ut, kommer krypende hjem og dulles med ett ekstra år. Kanskje det da går bra når du forsøker på nytt?

Anonymkode: 119ea...a3e

• Liker 1
Skrevet
På 4.4.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer i London og måtte finne noe billig nok til å leve på Lånekassen. Endte opp hjemme hos en eldre dame som leier ut en kjeller uten utsyn og hun sitter bare hjemme og røyker. Jeg har ikke egen dør så røyken kommer ned til meg.

Fortalte det til foreldrene mine at det var umulig å finne bolig som var billig nok men de ønsker ikke å bidra økonomisk men mener at siden jeg har "valgt" denne boligen må jeg bare bli der. De hadde lett kunnet bidra til at jeg bor et annet sted men de vil ikke.

Hva skal jeg gjøre? Vet ikke om jeg orker 2,5 år til med dette. Har prøvd å sende hundrevis av søknader men det er så utrolig dyrt her og dårlig boligstandard også.

Anonymkode: 

Slutt med sytingen din og flytt tilbake til norge. Ikke foreldrene dine som skal ordne ut for deg, dette valget tok du bevisst og burde såpass klare å stå på egne bein..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ingenting, og foreldrene dine har ikke noe med det å gjøre. Hvorfor er det deres sak, det er jo ditt valg? 

Anonymkode: 0c8fb...a1b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...