Gå til innhold

Oppgradere/forsterke(?) el-anlegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er ikke helt sikker på hva det kalles. Men skulle gjerne hatt ett "sterkere" el-anlegg. Det som jeg har koblet på nå er tv(boks til tv/wifi),alt av hvitevarer ,panelovn,avtrekksvifte  og en lampe. Dette er er alt det tåler. Kobler jeg inn på en ting til,kobler sikringsboksen seg ut,med melding om overbelastning.

Er det mulig å få dette "oppgradert"?. Og evt pris. Og hvor mye ekstra kraft jeg trenger for å kunne ha pc,mikro,og noen lamper til,uten å måtte koble ut de andre tingene.

Anonymkode: 46f17...42c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strømkursene må enten deles opp og/eller oppgraderes til å kunne levere mer effekt. Prisene på dette er vanskelig å si noe om da det varierer en god del. Jeg tror det beste er å få en elektriker hjem for å vurdere hva som han gjøres og hvordan.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må få lagt opp nye sikringer til f eks kjøkkenet. Er dette en eldre leilighet, er nok kapasiteten laget utifra et kjøkken uten dagens mikro, oppvaskemaskin, kjøkkenmaskin osv osv. Prisen kommer an på om det er føringsvei fra sikringsskapet ditt, eller om det må etableres ny føringsvei. Du må få inn elektriker som kan vurdere hva som kan gjøres hos deg, og gi deg en pris. Gjerne 2 - 3 stykker. Av egen erfaring, med rørlegger, kan det fort bli flere tusenlapper i forskjell på akkurat det samme arbeidet. Noen ynder også å komme med anbefalinger og påplussinger som øker prisen betraktelig. Undersøk firmaet økonomi på proff.no og Brønnøysundregisteret. Særlig i disse tider, vil du engasjere noen som har økonomisk ryggrad til å klare seg igjennom dette, og dermed kunne rette opp i evnt reklamasjoner i ettertid.

Anonymkode: 1b53a...901

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten er fra 60-70 tallet,men sikringsskapet ble oppgradert  for 4-5år siden i forbindelse med oppussing. Om det har noe å si. 

Men takk for svar. 

Anonymkode: 46f17...42c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...