Gå til innhold

Bruker dere Ibux nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo kommet diverse advarsler mot bruk av Ibux for coronasyke. Uten at det finnes bevis for at bruk av Ibux er farlig. Føler man seg frisk, men har f.eks menssmerter, så bør det vel være trygt? Blir helt paranoid. Tenk om man har Corona uten å vite det, så eskalerer sykdommen pga. smertestillende..

Anonymkode: 8b2ec...34c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk paracet, det fungerer bedre mot mensensmerter. 

Anonymkode: ad431...553

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det mot mensensmerter nå. Føler ikke at Paracet har like bra effekt. Jeg er ellers frisk.

Anonymkode: fa9c7...3ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har helt ekstreme menssmerter, og laparoskopi operasjonen for å se etter endometriose er satt på vent slik mange andre «ikke nødvendige» operasjoner i disse tider.

Så jeg knasket alt jeg har av smertestillende 😐 ibux og paralagin forte i store doser funker med å dempe smertene slik at jeg ikke ligger i fosterstilling å kun ønsker å skrike.

Anonymkode: b534b...f52

AnonymBruker
Skrevet

Det der var jo bare tull, så du kan nok trygt bruke ibux.

Anonymkode: 7e35c...374

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet virker ikke mot menssmerter.

Anonymkode: 0a30f...040

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Aldri bruk ibux hvis du har Paracet  (eller pinex, basically alt som inneholder paracetamol) , tilgjengelig. Paracet er altid førstevalget. Ibux (NSAID) kan gi mange interaksjonsproblemer så med mindre du er absolutt super frisk eller bare MÅ ha det så bør mange ungå ellers

Anonymkode: 718e7...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en lege. Og sliter veldig med menssmerter. Han anbefaler NSAIDs, helst i form av Naproxen. 

Er vi for eksempel kraftig forkjølet brukes en kombinasjon av Ibux og Naproxen. 

Og, ja - jeg tar selvfølgelig det jeg behøver av smertelindring, også om jeg skulle trenge noe i disse dager. 

Anonymkode: ef951...ce5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har det på resept fra legen. 

Anonymkode: a94b1...30f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri bruk ibux hvis du har Paracet  (eller pinex, basically alt som inneholder paracetamol) , tilgjengelig. Paracet er altid førstevalget. Ibux (NSAID) kan gi mange interaksjonsproblemer så med mindre du er absolutt super frisk eller bare MÅ ha det så bør mange ungå ellers

Paracet er ofte ubrukelig alene ved intense menssmerter eller hodepine. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Paracet er ofte ubrukelig alene ved intense menssmerter eller hodepine. 

Som sagt, hvis du må ha det så har du ingen andre valg. Men du kan oppsøke legen og eventuelt få paracet med resept. Men jeg verken hatt menssmerter eller hodepine så jeg vet ikke. Men til andre smerter så er paracetamol greit nokk

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk skal pushe på en paracet. Kjenner mange,  meg selv inkludert,  som aldri får smertelindring av det, det er bare ibux som hjelper.  Er jeg i Sverige kjøper jeg noe som heter Ipren, helt fabelaktig. Og billigere da, samt flere piller i esken. Føler meg som en langer når jeg reiser hjem til Norge 😎  men det blir lenge til jeg kan kjøpe det nå.. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Måneskinn skrev:

Jeg fatter ikke at folk skal pushe på en paracet. Kjenner mange,  meg selv inkludert,  som aldri får smertelindring av det, det er bare ibux som hjelper.  Er jeg i Sverige kjøper jeg noe som heter Ipren, helt fabelaktig. Og billigere da, samt flere piller i esken. Føler meg som en langer når jeg reiser hjem til Norge 😎  men det blir lenge til jeg kan kjøpe det nå.. 

Ipren er ibuprofen og inneholder akkurat samme virkestoff som ibux.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mening: jeg syns det er bedre å ha litt smerter enn å bruke noe som potensiell kan ha andre negative virkninger. Men hvis man er helt frisk kan man bruke ibuprofen 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo merkelig at de nevner ibux, for så å trekke det tilbake. Av den grunn bruker jeg det ikke.

Anonymkode: 792af...637

Skrevet (endret)
På 4.4.2020 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Det gjør det ikke, men derimot NSAID’s gjør :)

Endret av Absurdah
  • Liker 1
Skrevet

Ibux 400/600mg er det eneste som hjelper når jeg ikke har sterkere nsaids for hodepine/migrene liggende hjemme. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, hvis du må ha det så har du ingen andre valg. Men du kan oppsøke legen og eventuelt få paracet med resept. Men jeg verken hatt menssmerter eller hodepine så jeg vet ikke. Men til andre smerter så er paracetamol greit nokk

Paracet er paracet, med eller uten resept. 

• Opprett ny...