SoWhat? Skrevet 4. april 2020 #41 Skrevet 4. april 2020 Akkurat nå, Sizz- skrev: Vi har også empati og forståelse, men vi greier å se helheten, det er forskjellen. Vi holder oss innendørs på våre fridager, holder avstand til folk, vasker og spriter hendene i hytt og pine for at de eldre og syke skal skånes for viruset. Det er fullt mulig å ha medfølelse for de i risikogruppen men samtidig handle fornuftig. Jaja, ok. Men du bør forstå meg så lenge jeg ikke har hatt noe i helsevesenet å gjøre. Jeg vet da søren hvordan dere må forholde dere. Jeg har alltid beundret mennesker som jobber der, fra hjelpepleiere til kirurger for å si det sånn. Men jeg tenker utenfra, og jeg tenker på eldre jeg kjenner. Akkurat det syns jeg du burde ha full forståelse for, og ikke bruke min " uvitenhet" mot meg. Hallo
Sizz- Skrevet 4. april 2020 #42 Skrevet 4. april 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jaja, ok. Men du bør forstå meg så lenge jeg ikke har hatt noe i helsevesenet å gjøre. Jeg vet da søren hvordan dere må forholde dere. Jeg har alltid beundret mennesker som jobber der, fra hjelpepleiere til kirurger for å si det sånn. Men jeg tenker utenfra, og jeg tenker på eldre jeg kjenner. Akkurat det syns jeg du burde ha full forståelse for, og ikke bruke min " uvitenhet" mot meg. Hallo Man trenger da vel ikke være helsepersonell for å være fornuftig og hensynsfull på samme tid. Jeg skjønner at du ikke forstår hvordan ting foregår i helsevesenet, men synes du kan spare deg fra å komme med kommentarer om at man ikke bryr seg bare fordi man i krisesituasjoner må prioritere de yngste fremfor de gamle. For så simpelt er det rett og slett ikke. Men sunn fornuft forventer jeg faktisk av mennesker nå til dags. Helsepersonell eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #43 Skrevet 4. april 2020 Mine eldre gir jeg faen i, for å være ærlig. Lang historie, rasist, overgrep, mishandling og stygge og ondskapsfulle eldre i min familie, ikke en eneste snill person som var gammel. Mitt syn på eldre er nok farget av min familie. Det er en stygg og ødelagt generasjon. Jeg klarer ikke å føle empati for eldre, jeg har empati for familien deres som mister dem om de er glad i dem. Men jeg klarer ikke å se for meg en person på 80+ som faktisk er snill og god, for alle i min familie er ondskapsfulle og stygge mennesker. Så klart, jeg går ikke rundt å sparker på eldre jeg møter på gaten. Jeg nikker og smiler og behandler dem med respekt. Jeg hilser daglig på de eldre i nabolaget, men det gjør jeg med alle. Men å bry meg når eldre dør, det klarer jeg bare ikke. Jeg holder meg ikke hjemme pga dem. Anonymkode: 1c4da...9d2 2
SoWhat? Skrevet 4. april 2020 #44 Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, Sizz- skrev: Man trenger da vel ikke være helsepersonell for å være fornuftig og hensynsfull på samme tid. Jeg skjønner at du ikke forstår hvordan ting foregår i helsevesenet, men synes du kan spare deg fra å komme med kommentarer om at man ikke bryr seg bare fordi man i krisesituasjoner må prioritere de yngste fremfor de gamle. For så simpelt er det rett og slett ikke. Men sunn fornuft forventer jeg faktisk av mennesker nå til dags. Helsepersonell eller ei. Du kan jo se saken fra min side også. Det har ikke noe med sunn fornuft å gjøre! Det har med empati å gjøre. Jeg vet om eldre som lever gode liv. Folk med sykdommer det samme. Da blir det feil for meg at folk kan si at det "bare" er de som blir rammet. Som om de ikke betyr noe, selv om intensjonen er å trøste de mye yngre. Det er vel ikke så vanskelig å se den? Og slutt med den "sunn fornuft"-greia di. Ikke vær så overlegen.
Sizz- Skrevet 4. april 2020 #45 Skrevet 4. april 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Du kan jo se saken fra min side også. Det har ikke noe med sunn fornuft å gjøre! Det har med empati å gjøre. Jeg vet om eldre som lever gode liv. Folk med sykdommer det samme. Da blir det feil for meg at folk kan si at det "bare" er de som blir rammet. Som om de ikke betyr noe, selv om intensjonen er å trøste de mye yngre. Det er vel ikke så vanskelig å se den? Og slutt med den "sunn fornuft"-greia di. Ikke vær så overlegen. Nytter ikke å diskutere med deg, er som å snakke til en vegg. Gidder ikke gjenta det jeg har sagt. Så du får ha en god helg👍🏻
SoWhat? Skrevet 4. april 2020 #46 Skrevet 4. april 2020 3 minutter siden, Sizz- skrev: Nytter ikke å diskutere med deg, er som å snakke til en vegg. Gidder ikke gjenta det jeg har sagt. Så du får ha en god helg👍🏻 Ok.. da kommuniserer vi dårlig da. Ha en god helg du også! 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #47 Skrevet 4. april 2020 48 minutter siden, SoWhat? said: Nei, det er de som bryr seg også. Heldigvis Det her synes jeg var en drøyt frekk avvisning av et grundig og godt perspektiv på det du gir uttrykk for å undre deg over. Anonymkode: 85289...ee8 1
SoWhat? Skrevet 4. april 2020 #48 Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her synes jeg var en drøyt frekk avvisning av et grundig og godt perspektiv på det du gir uttrykk for å undre deg over. Anonymkode: 85289...ee8 Jeg klarte ikke å være enig i alt. Så svarte på det jeg var enig i.
Fremhevede innlegg