Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er prosenten i det? 

Bruker et koreansk fra Tiam. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, addict skrev:

Hva er prosenten i det? 

Bruker et koreansk fra Tiam. 

Det vet jeg ikke. Men sendte mail til produsenten i går angående dette faktisk. Det viktigste for meg og min hud er uansett at jeg finner noe huden min tåler, og som ikke koster skjorta :)

Anonymkode: e201f...c77

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Men sendte mail til produsenten i går angående dette faktisk. Det viktigste for meg og min hud er uansett at jeg finner noe huden min tåler, og som ikke koster skjorta :)

Ja, jeg bare tenker på at kondentrasjonen må være såppas høy at det faktisk har noen effekt 😊 skulle gjerne hatt et nytt, vestlig serum. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt den som heter C20 og C21.5 men får bare brukt 1/3 av flasken før serumet oksiderer og stivner, så jeg har aldri rukket å se noe effekt og skjønner ikke hypen disse serumene har fått 😕

Anonymkode: 99bbf...08f

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, addict skrev:

Ja, jeg bare tenker på at kondentrasjonen må være såppas høy at det faktisk har noen effekt 😊 skulle gjerne hatt et nytt, vestlig serum. 

Ser ikke ut som om konsentrasjonen av C må være så høy for at det skal ha effekt :)

https://www.paulaschoice.com/skin-care-advice/skin-brightening/what-is-vitamin-c-and-how-does-it-benefit-skin

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt den som heter C20 og C21.5 men får bare brukt 1/3 av flasken før serumet oksiderer og stivner, så jeg har aldri rukket å se noe effekt og skjønner ikke hypen disse serumene har fått 😕

Anonymkode: 99bbf...08f

Hvilke hudpleieprodukter kombinerer du serumet med? Det kan ha litt å si. Det kan forøvrig hjelpe å oppbevare serumet i kjøleskapet for å hindre at det oksiderer så raskt.

AnonymBruker
Skrevet

Dr. Greve har innkapslet C-vitamin i serumet sitt. Hjelper ikke hvor høy konsentrasjon det er av C-vitamin hvis det ikke er innkapslet, men ligger fritt i serumet, da er det ikke virksomt

Anonymkode: 676b8...111

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

Bruker ikke noen form for syrer på ansiktet, da jeg har sensitiv hud. Husk solfaktor dere som gjør det...!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dr. Greve har innkapslet C-vitamin i serumet sitt. Hjelper ikke hvor høy konsentrasjon det er av C-vitamin hvis det ikke er innkapslet, men ligger fritt i serumet, da er det ikke virksomt

Anonymkode: 676b8...111

Men da sier du altså at serumet til Dr. Greve Pharma er bra, siden det er innkapslet? Hvordan vet du at det er innkapslet egentlig?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da sier du altså at serumet til Dr. Greve Pharma er bra, siden det er innkapslet? Hvordan vet du at det er innkapslet egentlig?

Jeg er ikke AB#10, men det som er utfordringen med vitamin C, og da spesielt den formen for vitamin C som heter L-Ascorbic Acid (som er rent c-vitamin og det mest effektive men også det mest hudirritetende) er at det er veldig ustabilt og oksiderer raskt. Oksidert c-vitamin "virker" derfor rett og slett ikke.

Den formen for C-vitamin som er i serumet fra Dr Greve heter sodium ascorbyl phosphate . Det har en annen sammensetning en L-Ascorbic Acid og er derfor mer stabilt ( og mindre irriterende).

Alle c-vitaminforner som brukes i hudpleie oksiderer før eller siden, så det er best å oppbevare C-vitaminserum mørkt og kjølig, og være nøye med å skru korken/lokket på beholderen godt igjen, da det er eksponering for lys og oksygen som forårsaker oksideringen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skinceuticals 

Anonymkode: 28dde...be2

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Skinceuticals 

Anonymkode: 28dde...be2

Denne bruker jeg og. 

Anonymkode: 7cae0...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...