AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Litt om meg: Jeg er kunstnerisk og kreativ. Men jeg er også veldig veldig sensitiv. Når jeg jobber med mat gir det meg noe helt spesielt, men da må det være på et kreativt nivå. Jeg er veldig flink. Men når det kommer til restauranter som credo og Noma så detter jeg sammen. Jeg kan ikke jobbe på avanserte restauranter. Og det er ikke pga nivået, men pga at jeg rett og slett ikke takler presset. Er det en ting jeg ikke takler så er det å jobbe i 12 timer. Jeg kan gråte av det. Gråter med en gang jeg blir sliten. Det jeg synes er verst er folkene jeg møter som kokk. På disse restaurantene møter jeg så mange «rare» mennesker. De har rus og alkohol problemer og takler ikke stress. Mange mobbere her altså. Sier noen noe stygt til meg bryter jeg sammen. Ja jeg er så følsom som du kan få det. Jeg kunne godt jobbet med min store lidenskap. Men pga mobbere og rare folk så klarer jeg ikke. Noen med erfaring fra yrket her? Virker som det er noen som tåler ALT. Å jobbe tungt fysisk i 10-15 timer uten en fri dag i uka. Hvordan klarer dere det? Jeg må gråte om jeg jobber 12 timer i 7 dager. 😭 Anonymkode: e9e62...93a 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt om meg: Jeg er kunstnerisk og kreativ. Men jeg er også veldig veldig sensitiv. Når jeg jobber med mat gir det meg noe helt spesielt, men da må det være på et kreativt nivå. Jeg er veldig flink. Men når det kommer til restauranter som credo og Noma så detter jeg sammen. Jeg kan ikke jobbe på avanserte restauranter. Og det er ikke pga nivået, men pga at jeg rett og slett ikke takler presset. Er det en ting jeg ikke takler så er det å jobbe i 12 timer. Jeg kan gråte av det. Gråter med en gang jeg blir sliten. Det jeg synes er verst er folkene jeg møter som kokk. På disse restaurantene møter jeg så mange «rare» mennesker. De har rus og alkohol problemer og takler ikke stress. Mange mobbere her altså. Sier noen noe stygt til meg bryter jeg sammen. Ja jeg er så følsom som du kan få det. Jeg kunne godt jobbet med min store lidenskap. Men pga mobbere og rare folk så klarer jeg ikke. Noen med erfaring fra yrket her? Virker som det er noen som tåler ALT. Å jobbe tungt fysisk i 10-15 timer uten en fri dag i uka. Hvordan klarer dere det? Jeg må gråte om jeg jobber 12 timer i 7 dager. 😭 Anonymkode: e9e62...93a Ps. Jeg kunne jobbet på disse plassene om folk ikke klikker, mobber, er alkiser og bruker narkotika. Anonymkode: e9e62...93a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Det finnes vel steder uten narkomane og alkiser? Kan du gå ned i stilling? Det er vel ikke innafor aml å jobbe 12t 7 dager i uka. Du har krav på fri. Tror du har mer problemer med arbeidsstedet enn kokkeyrket. Anonymkode: 0ea11...aba 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes vel steder uten narkomane og alkiser? Kan du gå ned i stilling? Det er vel ikke innafor aml å jobbe 12t 7 dager i uka. Du har krav på fri. Tror du har mer problemer med arbeidsstedet enn kokkeyrket. Anonymkode: 0ea11...aba Det finnes vel steder som er normale men på de beste restaurantene er det slik. Det er det jeg lurer på da, er jeg altfor sensitiv, eller ville de fleste reagere slik? Anonymkode: e9e62...93a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 Jeg tror ikke at kokkeyrket er for alle. Det er tøft og folk kan være ganske tøffe mot hverandre så man må ha ganske hard hud. Spesielt på de beste restaurantene. Så om man ønsker å jobbe der så må man nesten belage seg på at det er slik. Anonymkode: 7acf7...3ec 2
Knirke Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 Hva med å jobbe på café e.l. der det er litt roligere? Kan du omskolere deg til noe annet? Jeg har ikke erfaring som kokk selv, men jeg har jobbet tett med kokker og kjenner meg igjen i det du skriver. Mye slitsomme arbeidstider, kjefting og masing. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå