Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du så sikker på at en mental form (en tanke) aldri kan generere en fysisk kraft?

Det er jo nettopp som er vanskelige med «spøkelser» og lignende, vi forstår ikke fysikken i hvordan det kan fungere.

Samtidig skjer det jo faktisk helt ubegripelige ting en del steder. Å si at dette kan forklares med kjente fysiske lovet, bare man undersøker saken lenge nok, er en ganske dogmatisk tanke egentlig.

Hva slags fysisk prosess kan for eksempel gjøre at en person som sover i et tomt hus hører det plutselig bråke vanvittig på kjøkkenet i etasjen under, som om bestikket og andre ting blir kastet rundt? Og at lyden fortsetter i et kvarter før den slutter like brått som den kom?

Anonymkode: 9dcdc...22f

Ja det er riktig, men det skjer ting i verdensrommet som også påvirker oss. Sola generer masse kraft fra sine solstormer som vi påvirkes mye av. Treffer dette på riktig tidspunkt kan det bli riktig morro/ille. Det har hendt før. Elektromagnetisme er skumle saker. Her har du sikkert mange av disse spøkelsene. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i et hus hvor det skjedde noen uforklarlige ting. Jeg er, har alltid vært, og kommer for alltid til å forbli realist og skeptiker. Mine nærmeste er av samme slaget. Noen av hendelsene opplevde jeg alene, andre sammen med dem. 

Jeg vet om mange som ville kalt hendelsene overnaturlige, og sagt at det spøkte hos oss. Jeg/vi har aldri greid å se det på den måten. Det ligger bare ikke i vår natur. Vi tenker på det som hendelser som det 100% sikkert finnes naturlige forklaringer på; vi har bare ikke greid å finne de forklaringene, fordi vi ikke har, eller det finnes foreløpig ikke, kunnskap som forklarer dem for oss. Det lever vi fint med. :)

Anonymkode: 00c40...9a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, The Kitten said:

Det er jo en beleilig unnskyldning for at evnene ikke fungerer.

Så du mener at lik ikke forsvinner i naturen, og man kan finne dem uansett hvor lenge etterpå man leter? Interessant teori.

Anonymkode: 92c34...cae

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i et hus hvor det skjedde noen uforklarlige ting. Jeg er, har alltid vært, og kommer for alltid til å forbli realist og skeptiker. Mine nærmeste er av samme slaget. Noen av hendelsene opplevde jeg alene, andre sammen med dem. 

Jeg vet om mange som ville kalt hendelsene overnaturlige, og sagt at det spøkte hos oss. Jeg/vi har aldri greid å se det på den måten. Det ligger bare ikke i vår natur. Vi tenker på det som hendelser som det 100% sikkert finnes naturlige forklaringer på; vi har bare ikke greid å finne de forklaringene, fordi vi ikke har, eller det finnes foreløpig ikke, kunnskap som forklarer dem for oss. Det lever vi fint med. :)

Anonymkode: 00c40...9a7

Kan du fortelle om noe av det dere opplevde?

Hadde vært interessant å prøve å sette opp flere hypoteser og vurdere dem.

Blir det ikke litt underlig å si at du er 100% sikker på at det var en naturlig forklaring på dem, når du selv ikke ser noen slik, eller har noen hypotese å vurdere?

• Liker 1
Skrevet
På 4.4.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Jeg fokuserte på grisen og følte meg veldig dårlig, akkurat som noe skjedde i hjerte-og mageområdet som var helt feil, og jeg følte meg kvalm. Og fikk inntrykk av at den døde av dette. Jeg sa; den følte seg dårlig og så døde den bare.
Bilmekanikeren min sa at han hadde spurt bonden om hva som hadde skjedd før en gang, når en annen gris lå på samme måten, og bonden sa at grisen hadde dødd av seg selv. Så det var sannsynlig at dette hadde skjedd med den grisen også. Bilmekanikeren min er ikke fullt så skeptisk lenger etter dette, men det holder jo ikke i noen vitenskapelig test. Det gjør ikke Wingers funn av savnede heller. TS

Anonymkode: 1ad8e...1c8

Til og med jeg, som er født og oppvokst i tjukkeste Oslo, hadde skjønt at en gris som lå død på bakken hadde dødd av naturlige årsaker.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at lik ikke forsvinner i naturen, og man kan finne dem uansett hvor lenge etterpå man leter? Interessant teori.

Det var vel ikke helt det jeg sa.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Ja det er riktig, men det skjer ting i verdensrommet som også påvirker oss. Sola generer masse kraft fra sine solstormer som vi påvirkes mye av. Treffer dette på riktig tidspunkt kan det bli riktig morro/ille. Det har hendt før. Elektromagnetisme er skumle saker. Her har du sikkert mange av disse spøkelsene. 

Men hvordan fungerer dette rent fysisk?

Kan en solstorm gjøre at en bok kastes ut av bokhylla på egen hånd? For å bruke et konkret eksempel.

Mange «naturlige forklaringer» på ulike paranormale fenomener har betydelig plausibilitet når de anvendes generelt, eller på utvalgte hendelser som matcher. Men når du velger å helt konkret gå inn på enkeltsaker og enkelthendelser, ser du svakhetene ved dem.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan fungerer dette rent fysisk?

Kan en solstorm gjøre at en bok kastes ut av bokhylla på egen hånd? For å bruke et konkret eksempel.

Mange «naturlige forklaringer» på ulike paranormale fenomener har betydelig plausibilitet når de anvendes generelt, eller på utvalgte hendelser som matcher. Men når du velger å helt konkret gå inn på enkeltsaker og enkelthendelser, ser du svakhetene ved dem.

Ingen bøker kastes ut av bokhylla uten ytre påvirkning. Enten er det noen som spiller et pek eller så er det en løgn fra de som påstår det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev:

Ingen bøker kastes ut av bokhylla uten ytre påvirkning. Enten er det noen som spiller et pek eller så er det en løgn fra de som påstår det. 

Men hvordan begrunner du at du er så sikker på dette?

Er alle mennesker som hevder de har opplevd slike hendelser løgnere? Går hele familier sammen om en felles løgn? Lyver folk som er på jobb og har et omdømme å tenke på om slike ting?

Det er noe som skurrer med denne forklaringen.

Og virkelige hjemsøkte hus kan by på mye verre ting enn dette.

• Liker 2
Skrevet
På 4.4.2020 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Det finnes en sak der med en mobil som angivelig skal ta imot meldinger fra de døde.

Høres ut som en veldig god grunn til reklamasjon / heve kjøp...

a.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan begrunner du at du er så sikker på dette?

Er alle mennesker som hevder de har opplevd slike hendelser løgnere? Går hele familier sammen om en felles løgn? Lyver folk som er på jobb og har et omdømme å tenke på om slike ting?

Det er noe som skurrer med denne forklaringen.

Og virkelige hjemsøkte hus kan by på mye verre ting enn dette.

Slik vi kjenner universet i dag er det ikke plass til gud, jesus og en rekke ånder. Alt dreier seg om fysiske lover.

Så langt har det ikke dukket opp noen ånder som river bøker utav bokhylla med mindre den ramler ned eller får en ytre påvirkning. 

Det er masse rart folk gjør for å få oppmerksomhet. Ånder og spøkelser selger så det suser. ;)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Slik vi kjenner universet i dag er det ikke plass til gud, jesus og en rekke ånder. Alt dreier seg om fysiske lover.

Så langt har det ikke dukket opp noen ånder som river bøker utav bokhylla med mindre den ramler ned eller får en ytre påvirkning. 

Det er masse rart folk gjør for å få oppmerksomhet. Ånder og spøkelser selger så det suser. ;)

Men disse fenomenene tyder på at det er en mangel i våre kjennskap til fysiske lover.

De fleste som opplever åndelig aktivitet har ikke noe ønske om oppmerksomhet, og forteller det kun til de nærmeste, om noen i det hele tatt.

Din forklaringsmodell passer ikke så godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Høres ut som en veldig god grunn til reklamasjon / heve kjøp...

a.

Høres ut som en oppgave for Forbrukerrådet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet/Økokrim har samarbeidet tett med Michael Winger i over flere år. Dette er ikke uten grunn, for å si det sånn. Han har vært med på å løse mange savner saker. 

Anonymkode: aaf6d...8f4

Dokumentasjon på dette? 

Anonymkode: 8d81a...0c6

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon på dette? 

Anonymkode: 8d81a...0c6

Og økokrim? De har vel ikke mye savnet saker😂

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Jodaneida skrev:

Og økokrim? De har vel ikke mye savnet saker😂

Å joda, savnede penger 😅

Skrevet
På 4.4.2020 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Leser på et annet forum at Winger skal hjelpe politiet i forsvinningssaken på Lørenskog. Winger har funnet døde før, så jeg håper han kan klare å finne Anne Elisabeth Hagen også.

Anonymkode: b6915...ca2

Winger har ikke og kan ikke gjøre en dritt, av den enkle grunn at klarsynte mennesker ikke finnes. Kan dere slutte å bringe inn disse idiotene i diskusjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Svigermor said:

Til og med jeg, som er født og oppvokst i tjukkeste Oslo, hadde skjønt at en gris som lå død på bakken hadde dødd av naturlige årsaker.

Jeg er oppvokst på landet og trodde grisen var blitt skutt, altså avlivet. Ble faktisk i tvil når jeg ikke hørte noe skudd når jeg tunet inn på grisen, jeg hadde ingen anelse om at den hadde dødd selv. Samme med mekanikeren, som også er oppvokst på landet, han hadde spurt bonden så det var derfor han visste det.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, K.B. said:

Winger har ikke og kan ikke gjøre en dritt, av den enkle grunn at klarsynte mennesker ikke finnes. Kan dere slutte å bringe inn disse idiotene i diskusjonen.

Nei vi kan nok ikke slutte med det du, og iallefall ikke på dette underforumet der det er meningen at man skal snakke om akkurat dette. Om du ikke liker det kan du dra på vitenskapsforumet og holde deg der.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...