Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elektronisk kommunikasjon fra døde har vært studert seriøst av parapsykologiske forskere.

https://www.amazon.com/Phone-Calls-Dead-investigation-incredible/dp/0136643345

Dette skjer faktisk, og er enkelte ganger helt uforklarlig.

Anonymkode: 9dcdc...22f

Du linker til en bok som selges på Amazon, har du lest boken selv og kan konkludere med at de vitenskapelige bevisene er tilfredsstillende?.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Telefonoppringninger fra de døde har vært rapportert i en del saker.

Kan du vise til noen troverdige kilder med tanke på denne påstanden?.

Anonymkode: 21b3d...faa

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Alkoholist
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har skjedd tidligere også, mye peker på at det er et reelt fenomen.

Det finnes ikke spøkelser. 

Skrevet

Det finnes ingen referanse til at dette skjer på annen måte enn at meldinger henger litt i systemet og kommer igjennom etter folk har dødd. 

Ser jo åndenes makt prøver seg på noen billige triks. Det selger jo bra, men troverdig? Nei det er det ikke. 

• Liker 1
Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Alkoholist skrev:

Det finnes ikke spøkelser. 

Dette er jo ganske dogmatisk.

Endret av Sirkelen
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Gorilla skrev:

Har du hatt pasienter som føler de har hatt sex med spøkelser? Ikke meningen å være nedlatende, men da tror jeg ikke at jeg hadde klart å la være å le faktisk. Høres jo helt vanvittig sykt ut.

Tror hun sikter til meg... som mener en med helt spesielle evner kan beføle meg på avstand osv... Få som tror på det, og skjønner det. Men det betyr ikke at jeg er psykotisk. 

Anonymkode: ac897...cad

Skrevet
På 4.4.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Fordi klarsynte evner ikke passer til vitenskapelige tester. F.ex. vil to medium aldri få inn nøyaktig det samme, og det er vanskelig å få evnene til å "virke" på noe som gir null mening, som f.ex. bilder på baksiden av kort og sånne ting. Winger sier at det er lettest å få inn noe i saker der det er mye følelser. Derfor er det mulig for han å finne ut hvor en person har blitt drept eller døde, han går etter den følelsen som personen hadde før og mens de døde.

Jeg jobber selv litt som dyretolk, og en gang snakket jeg med mekanikeren min om dette, som ikke trodde på det. Vi diskuterte litt i bilen frem til verkstedet, og da vi kom frem sa han at det var iallefall èn ting han var helt sikker på. Hva da, spurte jeg, og følte meg umiddelbart kvalm og dårlig. Jeg tenkte, hva er det han skal si nå? Han sa; jeg er helt sikker på at du ikke kan snakke med den grisen som ligger der. (Der verkstedet ligger er det også en gård, utenfor der lå det en død gris.) Det kan jeg jo, for det går like godt å snakke med dyr som er døde, men jeg må ha mer tid på å forberede meg, så jeg kan ikke gjøre det nå, sa jeg.
Men så tenkte jeg, skitt au, jeg kan jo dette, så jeg prøver nå. Jeg fokuserte på grisen og følte meg veldig dårlig, akkurat som noe skjedde i hjerte-og mageområdet som var helt feil, og jeg følte meg kvalm. Og fikk inntrykk av at den døde av dette. Jeg sa; den følte seg dårlig og så døde den bare.
Bilmekanikeren min sa at han hadde spurt bonden om hva som hadde skjedd før en gang, når en annen gris lå på samme måten, og bonden sa at grisen hadde dødd av seg selv. Så det var sannsynlig at dette hadde skjedd med den grisen også. Bilmekanikeren min er ikke fullt så skeptisk lenger etter dette, men det holder jo ikke i noen vitenskapelig test. Det gjør ikke Wingers funn av savnede heller. TS

Anonymkode: 1ad8e...1c8

Ja, du det var skikkelig overbevisende det med den grisen🙄😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du linker til en bok som selges på Amazon, har du lest boken selv og kan konkludere med at de vitenskapelige bevisene er tilfredsstillende?.

Kan du vise til noen troverdige kilder med tanke på denne påstanden?.

Anonymkode: 21b3d...faa

Jeg har en kilde her:

https://www.snopes.com/fact-check/calls-from-beyond/

Jeg har ikke lest den aktuelle boken ennå. Men forfatterne er anerkjente parapsykologiske etterforskere. D. Scott Rogo underviste i feltet ved John F. Kennedy University i California.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/D._Scott_Rogo

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jodaneida skrev:

Ja, du det var skikkelig overbevisende det med den grisen🙄😂

Hva forventer du egentlig da? At hun skal gjenfortelle grisens livshistorie og favorittmat?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du egentlig da? At hun skal gjenfortelle grisens livshistorie og favorittmat?

Syns du det var troverdig? Med så mange som påstår at de kan lese dyr og snakke med døde så burde det vel være noen son klarer å være litt mer spesifikke. 

De aller fleste nevner ting som er veldig generelle. Som de fleste kan kjenne seg igjen i. Akkurat som horoskoper👌

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Jeez hva er det med folk 🙄

Når de får valget  å tro på det mest logiske og sannsynlige ..så velger de heller å tro på at det er et spøkelse .

KOm med et skikkelig  håndfast bevis så kan jeg tro på ånder /spøkelser.

Anonymkode: 5351f...a25

Det finnes ikke.

Anonymkode: 970f1...358

AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Å føle man har sex med et spøkelse, hører stemmer etc  er et tegn på psykose eller scizofreni .

Veldig skremmende for den som opplever det selvsagt , men dette er alvorlig sinnslidelse og relegionsforumet moderator  bør være mer kritisk til hva som blir lagt ut og hvem som svarer - kan være alvorlig syke folk som er under behandling.

Og hause hverandre opp her inne henger ikke på greip , og er veldig uforsvarlig.

Har jobbet på DPS før

Neida.  Har hatt "sex med spøkelse " Har forstått at det bare er søvnparalyse 😊👍

Anonymkode: 12c01...2ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jodaneida skrev:

Syns du det var troverdig? Med så mange som påstår at de kan lese dyr og snakke med døde så burde det vel være noen son klarer å være litt mer spesifikke. 

De aller fleste nevner ting som er veldig generelle. Som de fleste kan kjenne seg igjen i. Akkurat som horoskoper👌

Det stemmer det, og derfor tar jeg ikke slike synske så veldig seriøst heller.

Men om noen virkelig har telepatiske opplevelser, forventer jeg at de er «blurry» og mer preget av følelser/inntrykk enn en masse detaljer. Det ligger i sakens natur, da det er et psykologisk fenomen beslektet med intuisjon og drømmer.

Det betyr ikke nødvendigvis at det er fake.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke.

Anonymkode: 970f1...358

Ånder er lite håndfast av natur. De er rett og slett ... ånd.

Gjest Keikolina
Skrevet

Sikkert den betalingssiden han har??

Fordi den gratise et totalt tragisk, typisk folk med sterke skrivevansker som ser spøkelser på hvert eneste bilde, og er noen kritisk så blir de sletta eller blokkert. Ble medlem, men selvfølgelig er det ikke en eneste seriøs der. Tar bilde av falleferdige hus og det er spøkelser ihvert eneste bilde, selv om vi aldri får høre noen historie bak om dette bilde.

Men betaler ikke for siden hans for å oppleve det samme

AnonymBruker
Skrevet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2020 at 9:27 PM, Jodaneida said:

Nei, de er faktisk ganske spesifikke, hvis man gidder å sette seg inn i det. Kinkade forteller her at hun fikk navnet på en hest som den hesten hun snakket med savnet, når hun snakket med hestene på Buckingham Palace. Lite sannsynlig at hun vil lyve om det Engelske slottet på Engelsk TV: 

Anonymkode: 92c34...cae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er en dokumentar om en annen dyrekommunikatør, her er det noen skeptikere som har fulgt henne når hun snakker med dyrene. Hun får veldig spesifikke ting, og de ble vel overbevist her så vidt jeg husker. 

• Liker 1
Skrevet

Om man gidder å sette seg inn i det? Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte. Men de er gode detektiver og resere på cold reading. DET skal de ha. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Jodaneida said:

Om man gidder å sette seg inn i det? Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte. Men de er gode detektiver og resere på cold reading. DET skal de ha. 

Hun visste at leoparden kom fra en dyrehage der den var sammen med to leopard-unger? Og at papegøyen hadde hatt en eier som måtte plutselig reise fra landet? Og at apen hadde arr på magen og kom fra et forsøkslaboratorium? Hvordan finner man ut det uten å snakke med organisasjonene som har reddet disse dyrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...