Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, littegrann usikker på egen aldringsprosess her.. Vet at smilerynker er vanlig de som stråler ut fra øyekroken når man smiler, og som egentlig er sjarmerende i mine øyne. Men jeg er 27 år og har begynt å få tynne linjer nedover mot store deler av kinnet også når jeg smiler. Er det vanlig å få så tidlig? Ikke engang moren min har sånne nedover kinnet bare øynene.. Dette er eneste bildet jeg fant men mine er naturligvis ikke like dype enda da men tynne linjer. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg mistenker at det er AHA syren jeg bruker eller microneedling jeg har tatt fast siste halvår som gjør huden tynnere og mer utsatt for rynker? Vet at botox går i kråketær men er ikke krpketærne kun det oppe ved øyet og ikke ned mot kinnet? Ganske kjipt å få så dårlig hud allerede nå.. Anti age vitaminer? Kremer? Behandlinger? Laser? 

Botox-for-Crows-Feet.jpg

Anonymkode: b6bad...195

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke 27 år

Anonymkode: 18080...068

• Liker 13
Skrevet

Hvis du har slike rynker som 27 åring (skjønner at det ikke er deg på bildet) så er ikke det helt normalt nei, men kan være som du sier at du har brukt litt sterke produkter som huden har reagert på. Gå til innkjøp av noe som gir deg godt med fukt, kanskje det ikke er permanent 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kremer kommer til å hjelpe deg effektivt. Ta heller botox i kråketær rynkene dine. 

Anonymkode: 76ee4...015

AnonymBruker
Skrevet

Du er rett å slett uheldig med hvordan det rynker seg når du smiler. Jeg er selv 39 år snart. Og har ikke rynker i det hele tatt. Men når jeg smiler så beveger ikke huden seg andre steder en munnvikene. Så tror ikke det er mye du får gjort med det. 

Anonymkode: d95f2...129

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke 27 år

Anonymkode: 18080...068

Det er ikke meg på bildet da! 😂

Mine linjer mot kinnet syns bare hvis jeg går helt inntil speilet, men de har begynt å forme seg liksom.. Føler det er veldig tidlig! :( De som er akuratt i øyekroken er ok men liker ikke har det har begynt å synes lange linjer mot kinnet for de kommer jo bare til å bli mer og mer synlige. Jeg prøvde å ta bilde av det fra mitt ansikt men det kommer ikke frem på bildet. Bildet jeg har brukt i tråden er for å vise hvor i ansiktet jeg mente, men mine er ikke like dype og synlige - Enda 😬🙏

Har brukt AHA syre og microneedling som forebyggende rynkebehandling siste halvår men begynt å se disse linjene nå og vet ikke om det er vanlig aldring eller om kanskje behandlingene bryter ned huden istedet for å bygge den opp som det skal? 

AnonymBruker
Skrevet

Rynker er genetisk, det handler ikke om hvilke produkter du bruker enorme summer på. Et tips er at du tar innover deg at de kommer og lærer deg at det er slik du ser ut. Så slipper du sjokket når du mister jobben og ikke har penger til å fylle på med ditt og datt når du er 43. Da kommer du til å se gammel ut over natten.

Anonymkode: 33f40...cd5

• Liker 12
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg på bildet da! 😂

Mine linjer mot kinnet syns bare hvis jeg går helt inntil speilet, men de har begynt å forme seg liksom.. Føler det er veldig tidlig! :( De som er akuratt i øyekroken er ok men liker ikke har det har begynt å synes lange linjer mot kinnet for de kommer jo bare til å bli mer og mer synlige. Jeg prøvde å ta bilde av det fra mitt ansikt men det kommer ikke frem på bildet. Bildet jeg har brukt i tråden er for å vise hvor i ansiktet jeg mente, men mine er ikke like dype og synlige - Enda 😬🙏

Har brukt AHA syre og microneedling som forebyggende rynkebehandling siste halvår men begynt å se disse linjene nå og vet ikke om det er vanlig aldring eller om kanskje behandlingene bryter ned huden istedet for å bygge den opp som det skal? 

Men du sier at du begynte med rynkebehandlig før du så disse rynkene, i en alder av 27 år?! 
Det er i mine øyne altfor tidlig. Som regel begynner man ikke med slike ting før 35+++..

Hvis disse smilerynkene ikke skal forme seg må du enten slutte å smile, eller så kanskje kan man lamme de musklene med botox. Slik at man da stopper utviklingen. Men problemer blir at det er synd å måtte bli avhengig av det i 15 år fremover. 

Stå foran speilet å smil. Den gjentatte bevegelsen i huden får du ikke stoppet med kremer eller syrer det er jeg ganske sikker på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Men du sier at du begynte med rynkebehandlig før du så disse rynkene, i en alder av 27 år?! 
Det er i mine øyne altfor tidlig. Som regel begynner man ikke med slike ting før 35+++..

Hvis disse smilerynkene ikke skal forme seg må du enten slutte å smile, eller så kanskje kan man lamme de musklene med botox. Slik at man da stopper utviklingen. Men problemer blir at det er synd å måtte bli avhengig av det i 15 år fremover. 

Stå foran speilet å smil. Den gjentatte bevegelsen i huden får du ikke stoppet med kremer eller syrer det er jeg ganske sikker på. 

Jeg smiler ganske lite men myser en del til og med når jeg bare ser på tv... Skjeve hornhinner :(

Det var hudpleier som anbefalte meg å begynne med AHA som forebyggende. 

Vet botox lammer musklene fra øyekroken ytters der, men jeg vet ikke om det er muskler ned mot kinnet, eller det er vel det men kan man lamme de uten å lamme hele kinnet da? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere går helt inntill speilet og myser og smiler, får dere spor av disse påbegynnende linjene mot kinnene da? Skriv gjerne alder. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere går helt inntill speilet og myser og smiler, får dere spor av disse påbegynnende linjene mot kinnene da? Skriv gjerne alder. 

Ikke så langt ned. Hvor og hvordan rynker dy får er genetisk.

Anonymkode: d3a54...459

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så langt ned. Hvor og hvordan rynker dy får er genetisk.

Hvor langt ned da? Mine går til ca i linje med nesevingen hans.. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kremer kommer til å hjelpe deg effektivt. Ta heller botox i kråketær rynkene dine. 

Anonymkode: 76ee4...015

Er ikke botox for kråketær bare for området akuratt fra øyekanten og ut mot templene der? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt ned da? Mine går til ca i linje med nesevingen hans.. 

Mine ligger bare rundt øye, ikke nedover. Jeg er kvinne 33. Vi er alle ulike. 

Bruker du noen hudpleieprodukter?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg smiler ganske lite men myser en del til og med når jeg bare ser på tv... Skjeve hornhinner :(

Det var hudpleier som anbefalte meg å begynne med AHA som forebyggende. 

Vet botox lammer musklene fra øyekroken ytters der, men jeg vet ikke om det er muskler ned mot kinnet, eller det er vel det men kan man lamme de uten å lamme hele kinnet da? 

Selvsagt var det det, hun/han luktet usikkerhet hos deg = penger i kassa. Det betyr ikke at du trenger det. 

Anonymkode: 75838...d9a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt var det det, hun/han luktet usikkerhet hos deg = penger i kassa. Det betyr ikke at du trenger det. 

Anonymkode: 75838...d9a

Er ikke aha bare peeling som alle bør bruke?

Skrevet

Det er helt normalt. Hadde du vært helt glatt, hadde det og vært helt normalt. Vi er forskjellige!

Hva er det med rynkene dine du ikke tror er normalt? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du veganer eller undervektig? Veganere kan ha problemer med å få i seg nok kollagen som huden trenger. Samme hvis man er undervektig, du kan miste underhudsfettet som holder huden på plass. Dette kan skape tydelige rynker.

Anonymkode: aeac3...f7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veganer eller undervektig? Veganere kan ha problemer med å få i seg nok kollagen som huden trenger. Samme hvis man er undervektig, du kan miste underhudsfettet som holder huden på plass. Dette kan skape tydelige rynker.

Anonymkode: aeac3...f7b

Hva har du for kilde på det? Kollagen er ikke noe som man trenger å få i seg, det er noe kroppen produserer selv av aminosyrer. 

Anonymkode: ffc05...98d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du mye solarium? Er du mye ute i sola uten å beskytte deg med enten caps eller solskydd? Man skal være påpasselig med sollys når man tar behandlinger som inneholder AHA. 

Er selv 44 og har ikke anelser av ryker rundt øyene. 

Anonymkode: 7cf22...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...