AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 I de seneste 50 årene har staten Norge arbeidet aktiv for å skape likestilling i Norge. De har grepet sterkt inn i samfunnet for å nå disse målene. Likevel blir ingen ting gjort, når guttunger er de som ikke greier seg like godt. Det er en enorm politisk og sosial motstand mot å utføre tiltak som gir gutter og jenter like muligheter. Vi vet en rekke årsaker til forskjellene, blant annet ubevisst diskriminering fra lærerene sin side, samt at gutter fysisk sett er yngre enn jentene ved samme alder. Å være tidligere utviklet gir deg en enorm fordel i Norge, siden du først konkurrerer om plassene på vgs, så blir du gitt fordel som ung når du søker inn på høyere utdanning gjennom førstegangsvitnemålskvoten. Dette er noe en kan kalle likestillingsparadokset. Eller mer riktig, hvor jævlig umoralske kvinnesaksaktivistene på stortinget og akademika er. Anonymkode: 3ef44...807
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Hva mener du? Gutter har de samme mulighetene som jenter til å gå på skole. I andre land får ikke jenter gå på skole fordi de er jenter, men sånn har vi det heldigvis ikke her noen veier. Det er gutter og menns feil som ikke selv gidder å bli lærere fordi det ikke er macho nok for dem, så man kan ikke si at skolen diskriminerer elever av guttekjønn og at kvinnelige lærere ødelegger balansen og opplæringen. Du kan ikke ha satt deg så veldig inn i hverken likestillingspolitikken eller utdanningsreformer heller, for det er gjort mange ting av stortingspolitikerne våres og de kvinnelige likestillingsforekjemperne som utelukkende kun er gjort for å gagne menn. For eksempel pappapermen og kvotwringspoeng for menn som vil inn på kvinnedominerte studier og yrkeslinjer. Utdanningsforbundet har i mange år jobbet med å legge om læreplanen til å passe nåtidens gutter bedre, så det er på gang og ingen motvilje mot fra noen kant. Hvis du faktisk var engasjert i dette her så hadde du følgt med og lest deg opp Anonymkode: 71064...b59 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Gutter har de samme mulighetene som jenter til å gå på skole. I andre land får ikke jenter gå på skole fordi de er jenter, men sånn har vi det heldigvis ikke her noen veier. Det er gutter og menns feil som ikke selv gidder å bli lærere fordi det ikke er macho nok for dem, så man kan ikke si at skolen diskriminerer elever av guttekjønn og at kvinnelige lærere ødelegger balansen og opplæringen. Du kan ikke ha satt deg så veldig inn i hverken likestillingspolitikken eller utdanningsreformer heller, for det er gjort mange ting av stortingspolitikerne våres og de kvinnelige likestillingsforekjemperne som utelukkende kun er gjort for å gagne menn. For eksempel pappapermen og kvotwringspoeng for menn som vil inn på kvinnedominerte studier og yrkeslinjer. Utdanningsforbundet har i mange år jobbet med å legge om læreplanen til å passe nåtidens gutter bedre, så det er på gang og ingen motvilje mot fra noen kant. Hvis du faktisk var engasjert i dette her så hadde du følgt med og lest deg opp Anonymkode: 71064...b59 Når gutter og jenter utvikles forskjellig, og er forskjellige, noe det ikke blir lagt til rette for. Er det en form for diskriminering. Pappapermisjon ble innført fordi feministene ikke ville at kvinner skal tape like mye av karrieren sin til barna. Det hadde ikke noe med det du skriver å gjøre. Jeg vil og at du skal dokumentere for meg at det er gjort noen tiltak. For jeg er kjent bare med forslag ingen ting annet. Anonymkode: 3ef44...807
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når gutter og jenter utvikles forskjellig, og er forskjellige, noe det ikke blir lagt til rette for. Er det en form for diskriminering. Pappapermisjon ble innført fordi feministene ikke ville at kvinner skal tape like mye av karrieren sin til barna. Det hadde ikke noe med det du skriver å gjøre. Jeg vil og at du skal dokumentere for meg at det er gjort noen tiltak. For jeg er kjent bare med forslag ingen ting annet. Anonymkode: 3ef44...807 Åja, så du tror at ingen menn egentlig ønsker mere tid med babyen sin? Pappapermen har vært en kampsak for menn, ikke bare for kvinner. Veldig mange grupper blir det ikke lagt til rette for, innvandrere og funksjonshemmede på veldig mange områder i samfunnet. Man kan godt si at skolen ikke er lagt til rette for gutter, de fleste lærere og politikere er enige i det. Men på grunn av en ukultur i holdninger og forventninger til gutter, ikke minst gutters manglende selvdisiplin så er det veldig mange som kunne gjort det bra på skolen som ikke gidder å ta seg sammen nok til å gjøre det. Utdanningsforbundet og politikerne jobber som sagt med å endre læreplanen og skoleundervisningen for å tilpasses gutter bedre. Som sagt hvis du faktisk hadde engasjert deg i dette så hadde du visst det, og ikke laget et klageinnlegg her med uvitenhet. Du kan godt betale meg for å ta en times leksjon med deg, men å bruke tid på opplysningsarbeid med en kverulant som ikke engang har giddet å sette seg LITT inn i det han prater om, og som har gjort seg opp en mening om både det ene og det andre ut fra komplett uvitenhet og feil bare for å ha noe å klage på - det gidder jeg ikke Men lykke til videre, du finner mye på nett og regner med jeg ser deg i toget på den internasjonale mannedagen da! (Sannsynligvis ikke, fordi du egentlig ikke bryr deg så mye om diskriminering i samfunnet men bare liker å klage på kvinnerettsaktivisme på nettet og gi det skylda for at du datt ut av skolen) Anonymkode: 71064...b59 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Åja, så du tror at ingen menn egentlig ønsker mere tid med babyen sin? Pappapermen har vært en kampsak for menn, ikke bare for kvinner. Veldig mange grupper blir det ikke lagt til rette for, innvandrere og funksjonshemmede på veldig mange områder i samfunnet. Man kan godt si at skolen ikke er lagt til rette for gutter, de fleste lærere og politikere er enige i det. Men på grunn av en ukultur i holdninger og forventninger til gutter, ikke minst gutters manglende selvdisiplin så er det veldig mange som kunne gjort det bra på skolen som ikke gidder å ta seg sammen nok til å gjøre det. Utdanningsforbundet og politikerne jobber som sagt med å endre læreplanen og skoleundervisningen for å tilpasses gutter bedre. Som sagt hvis du faktisk hadde engasjert deg i dette så hadde du visst det, og ikke laget et klageinnlegg her med uvitenhet. Du kan godt betale meg for å ta en times leksjon med deg, men å bruke tid på opplysningsarbeid med en kverulant som ikke engang har giddet å sette seg LITT inn i det han prater om, og som har gjort seg opp en mening om både det ene og det andre ut fra komplett uvitenhet og feil bare for å ha noe å klage på - det gidder jeg ikke Men lykke til videre, du finner mye på nett og regner med jeg ser deg i toget på den internasjonale mannedagen da! (Sannsynligvis ikke, fordi du egentlig ikke bryr deg så mye om diskriminering i samfunnet men bare liker å klage på kvinnerettsaktivisme på nettet og gi det skylda for at du datt ut av skolen) Anonymkode: 71064...b59 For innvandrere blir det jo lagt til rette både med tanke på språk, kulturopplæring og ikke minst arbeidet mot at folk skal diskriminere. For funksjonshemmede er det lovpålagt tilrettelegging. Jegser ingen tiltak for å tilrettelegge for gutter i skolen. Og om det finnes tiltak, noe du mener det gjør, er det fint om du legger det frem. For jeg ser det ikke. Anonymkode: 3ef44...807
Anonym27 Skrevet 4. april 2020 #7 Skrevet 4. april 2020 (endret) Slik er det i Norge. Endret 4. april 2020 av Anonym27
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Det urettferdige ligger i at myndighetene griper inn og tar vekk konkurransefortrinnene til gutta. De er mer risikovillige, villige til å dedikere seg til jobben og nerdete. Alle steder hvor dette gir et fortrinn skal kvinner kvoteres inn. Samtidig gjør staten det slik at konkurransearenaen blir skolen der det kreves tidlig modenhet, smisking og pliktoppfyllelse. Anonymkode: 0bd92...819
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 På 4.4.2020 den 5.29, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Gutter har de samme mulighetene som jenter til å gå på skole. I andre land får ikke jenter gå på skole fordi de er jenter, men sånn har vi det heldigvis ikke her noen veier. Det er gutter og menns feil som ikke selv gidder å bli lærere fordi det ikke er macho nok for dem, så man kan ikke si at skolen diskriminerer elever av guttekjønn og at kvinnelige lærere ødelegger balansen og opplæringen. Du kan ikke ha satt deg så veldig inn i hverken likestillingspolitikken eller utdanningsreformer heller, for det er gjort mange ting av stortingspolitikerne våres og de kvinnelige likestillingsforekjemperne som utelukkende kun er gjort for å gagne menn. For eksempel pappapermen og kvotwringspoeng for menn som vil inn på kvinnedominerte studier og yrkeslinjer. Utdanningsforbundet har i mange år jobbet med å legge om læreplanen til å passe nåtidens gutter bedre, så det er på gang og ingen motvilje mot fra noen kant. Hvis du faktisk var engasjert i dette her så hadde du følgt med og lest deg opp Anonymkode: 71064...b59 Kan vi bruke dette argumentet også når det kommer til hvorfor kvinner ikke har like mange lederstillinger som menn? Eller er det annerledes siden det går ut over kvinner? Anonymkode: 20f2a...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå