Gå til innhold

Tråden for oss innadvente som koser oss i disse korona tider!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det fantastisk fint i disse tider. Kan trekke meg tilbake uten at noen stopper meg og lurer på hvorfor. Merker jeg har et stort overskudd jeg ikke får til vanlig for tiden. 

Kanskje de utadvente får kjenne litt på hvordan vi innadvente har det til vanlig? Kan være greit å bytte erfaring av og til. 

Anonymkode: 13731...428

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har det kjempefint, slapper av som aldri før. Koser meg med mann og barn helt uten forstyrrelser og mas fra andre, og depresjonen har aldri vært lenger unna. 

Det eneste jeg kan sette fingeren på er all aktiviteten i skogen. Jeg har vanligvis gått/løpt i skog fem ganger i uka, uten egentlig å treffe folk. Helt umulig nå... Så nå velger jeg skikkelig ugunstige tidspunkt for å slippe unna andre folk i skogen. Men det er egentlig bare en ubetydelig detalj, det går helt greit å gjøre det slik🙂

Anonymkode: 8473e...9c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lader batteriene best alene. Og det får jeg gjort mye av nå. Helt uten at noen forventer noe annet. Deilig. Men jeg møter også horder av mennesker i skogen. 

Anonymkode: 44b9e...711

Skrevet

Jeg også storkoser meg. Nå er man oppfordret til å være hjemme, og jeg trenger ikke stresse med at folk hele tiden spør «hva skal du i helgen da?». Ofte svarer jeg «ingenting» på slike spørsmål, og får da høre, men du er jo ung, du må ut å leve livet 😐

Jeg lever livet veldig godt fra sofakroken min 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Deilig med hjemmekontor og hjemmeskole. Her setter jeg frem alt til «dagens deig» dagen før og smeller det sammen før jobb. Gjør også klar brett med glass, asjett, te kopp med tepose og sukett/sukker. Da er det bare å sette på nystekte rundstykker, hele te i koppen og sette på fruktskålen (lager på kvelden, dekker med plast og oppbevarer i kjøleskapet) og servere barna på sengen eller der de skal sitte å jobbe. Alt av klær er gått over og mye levert Fretex. Alle skap i hele huset er ryddet og vasket, vinduer, garasjeporter etc er vasket, gårdsplassen kostet, utemøbler satt ut og hagen luket og rakket, klart til å så i kjøkkenhagen😊. To nye gensere er strikket i løpet av perioden og jeg har lært meg å hekle. Hundene får lange gode turer i skogen hver dag og koser seg maks. Kunne nesten ikke hatt det bedre hadde det ikke vært for at det skjer så mye ille rundt oss..

Anonymkode: 3f3ed...194

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

den følelsen 12.mars, da alle avlysningene haglet inn, og kalenderen ble tom - helt magisk!! Jeg nøt de første dagene, men nå hagler det jo inn med digitale erstatninger for alt som ble avlyst. Det digitale maset begynner å bli påtrengende, og facebook flommer over av ideer til ting man kan gjøre med ungene, som påfører dårlig samvittighet hvis man ikke vet å skjerme seg for støyen. Men mine unger elsker å sitte i timesvis og pusle med lego, og det skal de få lov til, den spesielle våren. 

Anonymkode: 792c9...b91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her med hjemmekontor og tom timeplan alle kvelder og helger - helt fantastisk. For meg er dette en etterlengtet ferie. 

Anonymkode: eeb02...abc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Får endelig ikke dårlig samvittighet for å bruke dagevis hjemme uten sosial omgang med folk. Jeg savner jo selvfølgelig vennene mine, men vi finner som regel måter å henge selv om det ikke er fysisk. Det hjelper at de fleste av oss er gamere, da har man mange muligheter 😄

Prater med en bestevenninne hver eneste dag på messenger og sender bilder og slikt så jeg får fylt mitt minimale sosialbehov på den måten, og tar meg en tur ut for å sykle/gå med podcast og musikk for frisk luft og mosjon hver dag.

Er student og har bare bachelor-oppgaven igjen, så har en del fritid som nå går til diverse prosjekter og ting jeg har hatt lyst til å gjøre lenge. Jeg tror det er tilfellet for en del folk nå.

Anonymkode: ccc0a...8c1

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det fantastisk fint i disse tider. Kan trekke meg tilbake uten at noen stopper meg og lurer på hvorfor. Merker jeg har et stort overskudd jeg ikke får til vanlig for tiden. 

Kanskje de utadvente får kjenne litt på hvordan vi innadvente har det til vanlig? Kan være greit å bytte erfaring av og til. 

Det er i disse tider de introverte skal ta seg av de ekstroverte. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er så deilig å bare sitte hjemme og slappe av på kvelder og i helger, uten å bli gitt dårlig samvittighet for å gjøre det! Jeg har også funnet en helt ny type energi de siste ukene, det er akkurat som jeg har fått lov til å leve livet slik jeg ønsker det... Å jobbe hjemmefra gjør meg utrolig produktiv. Har gått fra depresjon til meningsfulle dager. Det blir en solid gjennomgang av hva jeg vil ha ut av livet og hvordan jeg egentlig vil leve når denne krisen er over.

Anonymkode: 5cabd...b45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare ELSKER det. Jeg er permittert nå, 100%, og går veldig mye hjemme. Samboer jobber, noe jeg egentlig er glad for. Rekker å savne han litt i løpet av dagen, og blir ikke gående å gnage på hverandre hele tiden.

tiden min går til å sysle med småting, scrolle litt på telefonen, male litt, tegne litt, rydde litt.. slappe av, klargjøre middag til samboer kommer hjem.. altså, jeg ELSKER det. Storkoser meg Max, og alle rundt meg undres fælt over dette og at jeg koser meg som jeg gjør.

jeg har en tung fortid med mye psykisk bagasje, så familien min er egentlig litt urolig for at jeg skal grave meg inne og bli syk igjen - men jeg har aldri følt meg friskere til sinns.. så jeg gruer meg nesten til hverdagen starter igjen, og alt blir hektisk og stress.

Anonymkode: ec8e2...64b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke direkte å kose meg, når folk blir syke og mange flere mister jobben. Men håper jeg ikke blir kastet ut av tråden likevel, for jeg må innrømme at jeg virkelig elsker hjemmekontor. Jeg skulle ønske årsaken var en annen, feks at arbeidsgiver hadde sett lyset og forstått at min jobb gjøres like godt eller bedre hjemmefra når jeg slipper å sitte i det åpne landskapet med forstyrrelser på alle kanter. Til og med møtene er til å holde ut nå, en time på skype nå og da tåler jeg fint. Og så er det ingen som prøver å dra meg med ut fordi de tror jeg er ensom inne. Deilig. Og så slipper jeg å stå som en sardin i boks på bussen hver dag. 

Anonymkode: 697e7...c3c

• Liker 4
Skrevet

Titter innom her jeg også og sier meg enig. Jeg har vært heldig og er ikke permittert (enda iallfall) så jeg har ikke blitt nødt til å bekymre meg for økonomien. Etterhvert innså jobben at vi måtte prøve mer hjemmekontor vi også, og det har jeg oppdaget jeg trives godt med. Når jeg er på jobb fysisk er det mye mas og dagen blir veldig oppstykket så nå når jeg har hatt hjemmekontor har jeg merket at jeg har fått gjort mange ting som må gjøres på "halvlang sikt", men som har ligget på vent fordi det er så mange "nå". 

Hjemme er det stille og fredelig i gatene. Folk er ute, men det er tydelig mindre trafikk enn vanlig. Om kveldene slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg burde gjøre noe. Jeg har til og med fått overskudd til å gå litt mer turer enn før. Etter et nestenmøte med den berømmelige veggen i vinter så kjennes det riktig bra ut. Til og med nattesøvnen er blitt vesentlig bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Koser meg jeg også. Deilig å slippe å ha dårlig samvittighet (for meg selv?) med å omgås folk minimalt. Trives veldig godt i eget selskap. Jeg er sykepleier og er på jobb da, men det er egentlig fint. Får dekket mitt sosiale behov på jobb og kan kose meg hjemme med god samvittighet :) Av og til får jeg lyst å ta en skikkelig fest da. 

Anonymkode: 58d74...0ba

Skrevet
21 timer siden, Apocalypte skrev:

Det er i disse tider de introverte skal ta seg av de ekstroverte. 

Hvorfor det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 5.34, AnonymBruker skrev:

På 4.4.2020 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Jeg også har det kjempefint, slapper av som aldri før. Koser meg med mann og barn helt uten forstyrrelser og mas fra andre, og depresjonen har aldri vært lenger unna. 

Det eneste jeg kan sette fingeren på er all aktiviteten i skogen. Jeg har vanligvis gått/løpt i skog fem ganger i uka, uten egentlig å treffe folk. Helt umulig nå... Så nå velger jeg skikkelig ugunstige tidspunkt for å slippe unna andre folk i skogen. Men det er egentlig bare en ubetydelig detalj, det går helt greit å gjøre det slik🙂

Anonymkode: 8473e...9c5

Ja for dere som har samboer og barn så er det jo ingen sak å være "isolert". Er værre om man er helt alene.

Anonymkode: ebe5b...d02

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for dere som har samboer og barn så er det jo ingen sak å være "isolert". Er værre om man er helt alene.

Anonymkode: ebe5b...d02

jeg tror ganske sikkert jeg ikke ville hatt problemer med denne situasjonen om jeg var singel heller. Jeg var singel til jeg var 30, så jeg vet jo en del om hvordan jeg taklet det som voksen i arbeid.

Nå må jeg jo tåle masse støy og forstyrrelser som kompliserer hjemmekontorsituasjonen. Helt alene høres ikke avskrekkende ut i det hele tatt.

Anonymkode: 792c9...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koser meg også. Selvom vi har hjemmeskole er det mindre stress, og ikke minst: utrolig lykkelige og tilfredse barn der kreativiteten og arbeidslysten har blomstret opp! 

Jeg er introvert som ikke liker å være sosial av og til og har stort behov for venner (har hatt lite venner pga invalidiserende sykdom over flere år, men er frisk nå). Jeg kan synes det er sårt å følge med på SoMe og se hvor mye mange av mine venner/familie blir bedt med på hele tiden. Nå finner jo ingen på noe, så jeg slipper den såre følelsen av å sjekke SoME ☺️

Anonymkode: ac5c3...fb8

Skrevet

Jeg har mindre(null) mulighet til å pleie mine introverte sider nå når jeg må ha mann og barn rundt meg hele døgnet. Unntaket er at jeg slipper å ta imot besøk og besøke andre. Det er fint å være hjemme likevel nå når roen har senket seg og barna har vennet seg til situasjonen. De er ganske flinke til å aktivisere seg selv og er mer på rommene sine enn de ellers pleier å være. Tror de også har behov for litt egentid :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel, har ingen barn, og synes dette er helt magisk! Jeg er mye mer effektiv i arbeidshverdagen på hjemmekontoret fremfor det masete åpne landskapet på jobb. Jeg har ekstremt mye mer energi og overskudd etter arbeidsdagens slutt enn jeg har hatt det siste året. Og ikke minst, jeg kan holde meg hjemme og ikke delta sosialt uten dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 77abf...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...