AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg har sluttet å følge med i media, og får bare opp en og annen post på facebook om dette virus-hysteriet når jeg orker å scrolle. Følger også med på en videoblogg med to fra Spania som forteller hvordan det er å være i "fengsel" i sitt eget hjem om dagen. Ikke stort mer enn det. Noe jeg har fått med meg er at det visst skal være travelt på sykehusene, stemmer det? Eller har jeg misforstått? Og samtidig går privatpersoner til sitt lokale sykehus og filmer tomme mottak. Her er en norsk video fra noen som ikke har filmet som jeg forstår det, men de har gått rundt og spurt, og fått vite at det er veldig rolig på sykehusene, og legevakten i Oslo var tom. De blir oppringt og advart etter denne runden rundt på sykehusene (de var bare utenfor, gikk ikke inn), og dette etter de var blitt bortvist av politiet fra sykehusområdene i 48 timer, med beskjed om at de kom til å bli arrestert om de kom tilbake. Så hva er dette med at det skal være travelt men folk finner at det er stille? Anonymkode: 388c3...22b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Del Skrevet 4. april 2020 Samboeren min er sykepleier på sykehus, og sier også at det er stille og rolig. Vanligvis ville det vært pårørende på sykehuset, men de har ikke adgang nå, pga smittefare. Det er også få pasienter, siden alle ikke-akutte operasjoner er satt på vent på ubestemt tid. Anonymkode: ad03a...10a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Del Skrevet 4. april 2020 Folk tar altså filmer av sine lokale sykehus og sammenligner med nyhetene, og de sier at det matcher ikke. Jeg vet ikke for jeg følger ikke med på nyhetene, men dette er det som sies. # FilmYourHospital Anonymkode: 388c3...22b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Del Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min er sykepleier på sykehus, og sier også at det er stille og rolig. Vanligvis ville det vært pårørende på sykehuset, men de har ikke adgang nå, pga smittefare. Det er også få pasienter, siden alle ikke-akutte operasjoner er satt på vent på ubestemt tid. Anonymkode: ad03a...10a Men er det på nyhetene at det er fullt av corona-pasienter der? Anonymkode: 388c3...22b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Del Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det på nyhetene at det er fullt av corona-pasienter der? Anonymkode: 388c3...22b Jeg leser ikke lokalmedia, så det vet jeg ikke. Dette er altså et sykehus i en relativt liten by. Samboeren min sier at det er opprettet to såkalte kohortavdelinger på sykehuset. En for intensivbehandling av koronapasienter. Og en for de som ikke trenger intensivbehandling. Hun skal selv jobbe på sistnevnte, siden hun egentlig er sykepleierstudent og bare har jobbet på deltid før. (Intensivavdelingen trenger folk med fullført utdannelse.) Nå går hun straks over i turnus og hundre prosent. Studiet er kansellert, og jobbingen fungerer som praksisperiode. Grunnen til at sykehusene nå er tomme, er visst altså at personalet har forberedt seg på kommende covidpasienter ved å lage kohortavdelinger og kutte ut alle ikke-akutte operasjoner/behandlinger, samt å stenge sykehusene for pårørende. Dette er ihvertfall den offisielle forklaringen. Anonymkode: ad03a...10a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Del Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser ikke lokalmedia, så det vet jeg ikke. Dette er altså et sykehus i en relativt liten by. Samboeren min sier at det er opprettet to såkalte kohortavdelinger på sykehuset. En for intensivbehandling av koronapasienter. Og en for de som ikke trenger intensivbehandling. Hun skal selv jobbe på sistnevnte, siden hun egentlig er sykepleierstudent og bare har jobbet på deltid før. (Intensivavdelingen trenger folk med fullført utdannelse.) Nå går hun straks over i turnus og hundre prosent. Studiet er kansellert, og jobbingen fungerer som praksisperiode. Grunnen til at sykehusene nå er tomme, er visst altså at personalet har forberedt seg på kommende covidpasienter ved å lage kohortavdelinger og kutte ut alle ikke-akutte operasjoner/behandlinger, samt å stenge sykehusene for pårørende. Dette er ihvertfall den offisielle forklaringen. Anonymkode: ad03a...10a Interresant. Du får rapportere tilbake om disse pasientene skulle dukke opp noen gang. Anonymkode: 388c3...22b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #7 Del Skrevet 4. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser ikke lokalmedia, så det vet jeg ikke. Dette er altså et sykehus i en relativt liten by. Samboeren min sier at det er opprettet to såkalte kohortavdelinger på sykehuset. En for intensivbehandling av koronapasienter. Og en for de som ikke trenger intensivbehandling. Hun skal selv jobbe på sistnevnte, siden hun egentlig er sykepleierstudent og bare har jobbet på deltid før. (Intensivavdelingen trenger folk med fullført utdannelse.) Nå går hun straks over i turnus og hundre prosent. Studiet er kansellert, og jobbingen fungerer som praksisperiode. Grunnen til at sykehusene nå er tomme, er visst altså at personalet har forberedt seg på kommende covidpasienter ved å lage kohortavdelinger og kutte ut alle ikke-akutte operasjoner/behandlinger, samt å stenge sykehusene for pårørende. Dette er ihvertfall den offisielle forklaringen. Anonymkode: ad03a...10a Og hva mener du liksom er den uoffisielle forklaringen? Anonymkode: 69e31...a1c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Del Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du liksom er den uoffisielle forklaringen? Teorien om at hele viruset er oppdiktet og at det ikke fins covidpasienter i det hele tatt. Selv tror jeg at pasientene fins, for the record. Men andre får tro hva de vil. Anonymkode: ad03a...10a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #9 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg jobber på legevakt, og her er det absolutt ikke stille. Mange med koronasymptomer, og en del uten særlig med plager som er livredd for egen helse pga medienes vinkling siste måneden. I tillegg en haug med folk som dikter opp alvorlige symptomer i håp om at de skal bli testet. Til slutt har vi de vanlige pasientene med psykiatri, overgrep (voldtektsmottak), rus, sepsis, akutte magesmerter, brystsmerter, astmaanfall, anafylaksi, spontanaborter osv, som vi har ellers i året. Disse var det lite av i en uke eller så mens folk tok forholdsregler, men nå merker vi at mange tar lettere på tiltakene i god tro om at ting er i bedring. Anonymkode: 5bc6e...7a6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #10 Del Skrevet 4. april 2020 Reportasje fra Elmhurst Hospital, der de viser en diger trailer utenfor på baksiden der de liksom skal laste inn lik og det er visst helt forferdelig travelt, de må få tilsendt respiratorer osv. https://www.nytimes.com/video/nyregion/100000007052136/coronavirus-elmhurst-hospital-queens.html Og her er en som filmer utenfor Elmhurst, det er ikke en sjel der, ikke en ambulanse, ingenting. Anonymkode: 388c3...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #11 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg jobber på Aker sykehus, og der er det akkurat nå ganske rolig. Flere avdelinger er stengt ned eller redusert drift da personell er overflyttet til Ullevål for å avlaste der. Videre er det besøksforbud, og kun pasienter med avtale og ansatte får komme inn. På enkelte avdelinger på Ullevål, Riksen osv er det ganske travelt. Anonymkode: 68aa7...55c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #12 Del Skrevet 4. april 2020 Jobber i Vestre Viken (lege), her er det ikke spesielt rolig for oss. Færre pasienter, men økende siste to ukene, flere dårlige pasienter, mange på respirator grunnet Covid. Mulig sykepleierne på post har det roligere grunnet færre pasienter totalt sett, og bedre bemanning. Jeg har det travelt som aldri før. Anonymkode: 6d15c...f2e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #13 Del Skrevet 4. april 2020 Det er eget mottak for alle med mistenkt coronasmitte (aka alle pasienter som har en eller annen form for luftveissymptomer eller feber) der jeg jobber, og tipper det er sånn på andre sykehus også. Jeg kan ikke si noe om hvordan det vanlige mottaket ser ut, men i mottaket for coronamistenkte er det fullt kjør døgnet rundt, fordi veldig mange har en eller annen form for luftveissymptom og må derfor testes. Folk slutter jo ikke å få f.eks hjerneblødning, KOLS forverring, alvorlige infeksjoner, kreft osv bare fordi samfunnet er stengt ned. Anonymkode: 29a51...49e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #14 Del Skrevet 4. april 2020 Mannen min er sykehuslege, og han sier han aldri har hatt det så rolig på jobb noen gang. Han har jobbet i nesten 20 år som lege. Anonymkode: ab5a4...f01 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #15 Del Skrevet 4. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er eget mottak for alle med mistenkt coronasmitte (aka alle pasienter som har en eller annen form for luftveissymptomer eller feber) der jeg jobber, og tipper det er sånn på andre sykehus også. Jeg kan ikke si noe om hvordan det vanlige mottaket ser ut, men i mottaket for coronamistenkte er det fullt kjør døgnet rundt, fordi veldig mange har en eller annen form for luftveissymptom og må derfor testes. Folk slutter jo ikke å få f.eks hjerneblødning, KOLS forverring, alvorlige infeksjoner, kreft osv bare fordi samfunnet er stengt ned. Anonymkode: 29a51...49e Nei, man mange får jo ikke lenger behandling for kreft, ALS og annet. Anonymkode: 6d29f...b24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #16 Del Skrevet 4. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser ikke lokalmedia, så det vet jeg ikke. Dette er altså et sykehus i en relativt liten by. Samboeren min sier at det er opprettet to såkalte kohortavdelinger på sykehuset. En for intensivbehandling av koronapasienter. Og en for de som ikke trenger intensivbehandling. Hun skal selv jobbe på sistnevnte, siden hun egentlig er sykepleierstudent og bare har jobbet på deltid før. (Intensivavdelingen trenger folk med fullført utdannelse.) Nå går hun straks over i turnus og hundre prosent. Studiet er kansellert, og jobbingen fungerer som praksisperiode. Grunnen til at sykehusene nå er tomme, er visst altså at personalet har forberedt seg på kommende covidpasienter ved å lage kohortavdelinger og kutte ut alle ikke-akutte operasjoner/behandlinger, samt å stenge sykehusene for pårørende. Dette er ihvertfall den offisielle forklaringen. Anonymkode: ad03a...10a Det ER forklaringen, i alle fall her. Hva annet skulle forklaringen være? Skjønner ikke helt hva du mener med at det «i alle fall er den offisielle forklaringen»? På sykehuset hvor mannen min jobber er det relativt få coronapasienter, og alt av planlagte konsultasjoner er kuttet ut (det som kan utsettes, såklart - ikke alt kan utsettes, men mye). I tillegg har de fått inn færre pasienter med annen sykdom enn vanlig (medisinsk avdeling). Dermed har de lite å gjøre. Anonymkode: ab5a4...f01 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #17 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg har akkurat vært innlagt i fire dager på et av de store Oslosykehusene. Hadde et firemannsrom helt for meg selv, og det var veldig få pasienter på avdelingen. Grunnen er som nevnt over, at de har avlyst mange planlagte innleggelser og inngrep i tilfelle personalet må omdisponeres. Pleierne klaget litt over at det var for lite å gjøre, samtidig som alle var veldig forberedt på at dette lett kunne bli stille før stormen. Ja, og så er det stengt for pårørende og besøk. Det gjør det jo også rolig i forhold til hvordan det er vanligvis. Anonymkode: 5f4c5...ee3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #18 Del Skrevet 4. april 2020 Enkelte avdelinger er det rolig nå ja. Men enkelte andre avdelinger er det ikke rolig. Vi er mange som jobber masse ekstra nå for å dekke opp på covid 19 kohort avdelingene, det er blant annet laget egne Intensivavdelinger, samtidig som de vanlige Intensivpasientene komme som vanlig. Er samme personalet som må bemanne begge plasser. Anonymkode: 50264...b02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #19 Del Skrevet 4. april 2020 Venninnen min jobber som lege på sykehus og sier at dette er en av de roligste periodene de har hatt. Derimot er legevakten tydeligvis sykt travel. Anonymkode: 4d1fb...508 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #20 Del Skrevet 4. april 2020 Jobber også på sykehus i et område med lite korona, og en pasientgruppe som blir lite syk. Det er rolig hos oss og, men det kunne ikke ledelsen vite når vi holdt på å stenge ned. Worst case var at vi måtte omprioritere ansatte til å hjelpe på hardere rammede avdelinger. En del av poenget er også å ha minst mulig folk som ikke trenger å være der inn, slik at vi unngår karantene på ansatte. Er ikke så rart at det er rolig der de kommer til for å filme. Man slipper ikke til i de områdene det er travelt. Anonymkode: 7ce47...2d6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg