Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Anonym27 skrev:

Dette er noe av verste jeg har sett (Se fra 36:20 om det ikke automatisk hopper frem dit). Dette er personer jeg mener vi virkelig burde gjøre unntak for relatert til dødsstraff. Så får vi krysse fingrene for at det finnes et helvette.

NB: Ikke se bare første del med dama som blir overaska hjemme, det er neste del jeg tenker på.

Ja, jeg er fortsatt mot dødsstraff, uansett.

Når det er sagt, så må man innse at enkelte mennesker er så ødelagt at de vil være farlige for samfunnet og andre mennesker så lenge de lever. Disse bør ikke få gå fritt ute i samfunnet. Når du hører om f.eks. 16-åringer som har over hundre saker av til dels alvorlig karakter på seg og det aldri får konsekvenser, så trenger lovverket en oppdatering slik at slike kan fjernes fra samfunnet permanent, eller eventuelt til de har gjennomgått behandling og rehabilitering. Men ikke alle kan rehabiliteres, og samfunnet bør beskyttes fra dem til de dør av seg selv.

Men dødsstraff er ikke akseptabelt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for dødsstraff av personer som er for dødsstraff.

Skrevet (endret)
12 timer siden, Anonym27 skrev:

Jeg synes det er skremmende å bo i et land der barnemordere får 5 års fengsel. Mye verre enn et rettssystem der personer en vet 100 prosent er skyldige får dødsstraff. Det er faktisk kvalmende å bo et sted der de kriminelle får drive på som de vil og få et klapps på handa når de skader andre. Vi risikerer jo å bli et mekka for verdens avskum.

Jeg synes det er like skremmende at folk ikke tenker konsekvenser ved å innføre dødsstraff. Hvor går grensen og hvem vil stå ansvarlig for å ta andres liv? Støtter du denne loven, så er du også like delaktig i drapet på den dømte som den personen som plasserte gjerningsmannen i stolen. Og hvordan vil du ta det dersom man finner ut i etterkant at vi drept feil person?

Endret av klondrik
  • Liker 4
Skrevet
11 timer siden, Anonym27 skrev:

Dødsstraff vil ikke bli gitt til noen det ikke er hundre prosent har utført drapet. Eksempelvis at en har vitner som ser at de skyter, eksempelvis på gutten i videoen. Og relatert til det valget, mener jeg at det er verre at skyldige får for lav straff.

Det er en naiv tankegang, det er flere uskyldige som er dømt til døden i blant annet USA. Flere er også faktisk henrettet uskyldig, blant annet i land i Midt Østen. Her er jeg imot dødsstraff og det vil jeg alltid være. Land som praktiserere dødsstraff, må være helt sikker på at den tiltalte er skyldig, før han/ hun skal dømmes.

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Kaptein Klein skrev:

Jeg er for dødsstraff av personer som er for dødsstraff.

Så du ønsker å drepe meg, men du vil ikke at de verste av de verste av mordere skal dø?

Skrevet
På 4.4.2020 den 2.07, Anonym27 skrev:

Dette er noe av verste jeg har sett (Se fra 36:20 om det ikke automatisk hopper frem dit). Dette er personer jeg mener vi virkelig burde gjøre unntak for relatert til dødsstraff. Så får vi krysse fingrene for at det finnes et helvette.

NB: Ikke se bare første del med dama som blir overaska hjemme, det er neste del jeg tenker på.

Å være i mot dødsstraff er et prinsipielt syn som ikke lar seg påvirke av enkeltsaker...

• Liker 1
Gjest Heartgirl
Skrevet

Jeg er mot dødsstraff uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...