Gå til innhold

Pakke fra danmark

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Nerine_ skrev:

Hvor har du lest 9 døgn? 

Det er funnet virus på overflater og i ventilasjonssystemet på et cruiseskip 9 dager etter at det ble tømt. 

Anonymkode: 38a24...20d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er funnet virus på overflater og i ventilasjonssystemet på et cruiseskip 9 dager etter at det ble tømt. 

Mulig at sjøvannet preserverer virus og sånt litt bedre? Det er jo høy PH i sjøvann.

Eller kanskje noe med materiale brukt i cruiseshipet. Betyr ikke at det gjelder for pappesker som ofte pappesker kommer i

Virus liker også dårlig ekstremt varme.

Anonymkode: 12564...676

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å uroe deg. Vask deg godt på hendene etter du har pakket opp. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: 2cb85...30c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Funnet ja, men istand til å smitte videre etter ni dager er nødvendigvis ikke det samme. Alle virus taper seg over tid. 

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Du kan la den stå 3-4 dager hvis papir. Plast er rundt 7 dager, metall 9 tror jeg.

Men uansett; med eller uten hansker åpner du emballasjen og vasker hendene godt med såpe. Virus smitter hvis du får det gjennom nese, øyne og munn. Ikke gjennom hud. Derfor skal du ikke ta deg til ansiktet eller slimhinner. Også dråpesmiite og luftsmitte da, men det er vel ulogisk i den forbindelse.

Endret av Lawyam
Skrevet
7 minutter siden, Lawyam skrev:

Du kan la den stå 3-4 dager hvis papir. Plast er rundt 7 dager, metall 9 tror jeg.

Men uansett; med eller uten hansker åpner du emballasjen og vasker hendene godt med såpe. Virus smitter hvis du får det gjennom nese, øyne og munn. Ikke gjennom hud. Derfor skal du ikke ta deg til ansiktet eller slimhinner. Også dråpesmiite og luftsmitte da, men det er vel ulogisk i den forbindelse.

Lite trolig at det fortsatt er istand til å smitte etter så mange dager. 

Gjest Lawyam
Skrevet
35 minutter siden, Nerine_ skrev:

Lite trolig at det fortsatt er istand til å smitte etter så mange dager. 

Det er jeg enig i, men hvis man er ordentlig redd så tror jeg at det var ca.antall dager jeg leste. Jeg selv vasker hendene godt bare.

Skrevet
15 minutter siden, Lawyam skrev:

Det er jeg enig i, men hvis man er ordentlig redd så tror jeg at det var ca.antall dager jeg leste. Jeg selv vasker hendene godt bare.

Det holder det. Smitte fra gjenstander/berøring er uansett ikke hovedkilden til smitte. Det er fra person til person. 

Gjest Lawyam
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Det holder det. Smitte fra gjenstander/berøring er uansett ikke hovedkilden til smitte. Det er fra person til person. 

Kontaktsmitte også.

Skrevet
52 minutter siden, Lawyam skrev:

Kontaktsmitte også.

Ja, men indirekte kontak smitte er som sagt ikke hovedkilden til smitte. 

AnonymBruker
Skrevet

Har fått flere pakker på døren. Eneste jeg passer på er å vaske hendene etter jeg har åpnet pakken, og vaske flaten den har vært på. Legger pappen/plasten klar til resirkulering. Men så har jeg bestilt ting jeg trenger og må åpne raskt også :)  Ser ingen grunn til å la en pakke ligge i dagesvis i inngangspartiet...

Anonymkode: 62759...9e2

• Opprett ny...