Gå til innhold

Pakke fra danmark

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en pakke fra Danmark levert på døren idag. Satt den inn i gangen, vasket hendene, og har ikke rørt den siden. Hvor lenge må den stå der før den er trygg, evt er alt i huset smittet allerede?

Anonymkode: 25c8c...1d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den ble sendt tirsdag forresten. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

En pakke fra danmark bruker så lang tid på å komme til norge at det er ikke noe smittefare! Ta en chillpill please!

Anonymkode: 54517...f65

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En pakke fra danmark bruker så lang tid på å komme til norge at det er ikke noe smittefare! Ta en chillpill please!

Anonymkode: 54517...f65

Ja, 3 døgn.. Jeg leste 5 døgn et sted.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vel noen personer håndtert den i mellomtiden. 3-5 dager bør den stå. 

Anonymkode: e2fdf...fd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bedre å være sikker. Da gjør jeg det.

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke desinfeksjonsmidler?  Er tid det eneste middelet?  Selv når ingen vet hvor lenge det varer på noen materialer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Desinfeksjon fungerer sikkert. Men pakker kommer jo ofte i esker som kan være vanskelig å desinfisere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Desinfeksjon fungerer sikkert. Men pakker kommer jo ofte i esker som kan være vanskelig å desinfisere. 

Ja, vi snakker god gammeldags pappeske her.

Ts

Skrevet

Ta på gummihansker, åpne pakken og kast esken.  Hvor vanskelig kan det være?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Whistler skrev:

Ta på gummihansker, åpne pakken og kast esken.  Hvor vanskelig kan det være?

Og det inni esken ble tatt i av dansker på muligens tirsdag. 

Skrevet

Vi må være forsiktige så vi ikke ser noen løsninger skjønner jeg.  Få alle problemene på bordet først.  Hvis det ikke går an å desinfisere det som er i eska bør du nok la det stå et års tid, eventuelt brenne innholdet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Whistler skrev:

Vi må være forsiktige så vi ikke ser noen løsninger skjønner jeg.  Få alle problemene på bordet først.  Hvis det ikke går an å desinfisere det som er i eska bør du nok la det stå et års tid, eventuelt brenne innholdet.

Greit nok. Jeg vil ikke bli smittet. I tillegg til at jeg har et elendig immunforsvar nå pga underliggende sykdom, så skader det faktisk ikke å være ekstra forsiktig. 

Ts

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok. Jeg vil ikke bli smittet. I tillegg til at jeg har et elendig immunforsvar nå pga underliggende sykdom, så skader det faktisk ikke å være ekstra forsiktig. 

Ts

Viruset har overlevd maks 24 timer på papp og papir i tester, så det er nok helt trygt å åpne den etter at den har stått i over et døgn.

Gjest Familytree
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, 3 døgn.. Jeg leste 5 døgn et sted.

Et virus kan overleve en dag i best mulig sammenheng 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det lengste tidsaspektet som er blitt nevnt (så vidt jeg vet) er 9 døgn. Så her i huset står alt i kjellerboden i 10 døgn dersom det ikke kan desinfiseres, vaskes med såpe og vann eller emballasjen kan fjernes (og innholdet ikke er blitt håndtert på 10 dager minst). Det er slett ikke sikkert det er nødvendig, men vi gidder ikke ta unødvendige sjanser. Vi kjøper ingenting vi ikke kan overleve uten i en uke eller to dersom det ikke kan vaskes eller pakkes ut. 

Anonymkode: 38a24...20d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den pakken der har blitt manuellt håndtert av maks 3-4 personer med hansker etter den kom til Norge. Maten du kjøper i butikken har blitt håndtert av minst like mange personer, pluss at tilfeldige kunder også kan ha berørt den. Vet ikke om du lar kjølevarene også stå i gangen et par dager før du putter de i kjøleskapet?

Og så en annen ting som folk hele tiden ser ut til å glemme. Virus smitter ikke gjennom huden! Hvis du er nervøs, åpne pakken og hell innholdet ut uten å ta i det, kast esken å vask hendene.

Anonymkode: e3700...911

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Er du aldri på butikken? Tar du ikke i matvarer på flere dager? 

Anonymkode: 209aa...220

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi snakker god gammeldags pappeske her.

Ts

Men nå er det vel innholdet i esken du er interessert i? 

Som ikke har vært i kontakt med noen siden tirsdag. Du kan trygt åpne pakken. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lengste tidsaspektet som er blitt nevnt (så vidt jeg vet) er 9 døgn. Så her i huset står alt i kjellerboden i 10 døgn dersom det ikke kan desinfiseres, vaskes med såpe og vann eller emballasjen kan fjernes (og innholdet ikke er blitt håndtert på 10 dager minst). Det er slett ikke sikkert det er nødvendig, men vi gidder ikke ta unødvendige sjanser. Vi kjøper ingenting vi ikke kan overleve uten i en uke eller to dersom det ikke kan vaskes eller pakkes ut. 

Anonymkode: 38a24...20d

Hvor har du lest 9 døgn? 

• Opprett ny...