Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, fikk vite for noen dager siden at dørene ikke åpner før i august, så da blir det hjemmestudier resten av semesteret + hjemmeeksamener. Har vært så ensom den siste uken og gruer meg til resten av semesteret. Andre som har det slik? :( 

Anonymkode: 34828...69d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går et studie med mye praksis og øvinger, men nå? Alt foregår online. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd. Liker best å jobbe alene. Skulle egentlig ha 6 timers skoleeksamen uten hjelpemidler til netteksamen. 

Anonymkode: 7f400...4bf

• Liker 5
Skrevet

Hvor står det at det er stengt til august?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fornøyd. Liker best å jobbe alene. Skulle egentlig ha 6 timers skoleeksamen uten hjelpemidler til netteksamen. 

Anonymkode: 7f400...4bf

Jeg er i hvert fall ikke fornøyd. Liker å dra på universitetet, være sammen med medstudenter, gjøre øvinger og praksis er en viktig del av studiet. Jeg skal for øvrig ha flere hjemmeeksamener før sommerferie og disse er naturlig nok ikke avlyst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Gorilla skrev:

Hvor står det at det er stengt til august?

På universitetets interne nettsider. Vet ikke med de andre universitetene, da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg DRITER vel i at universitet er stengt. Selvstudier og hjemmeeksamen er chill som faen.

Men NÅR åpner student-treningssentrene igjen?!? :sur: Jeg mister jo alle gainsa mine :bond:

Anonymkode: c7fb9...eec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg DRITER vel i at universitet er stengt. Selvstudier og hjemmeeksamen er chill som faen.

Men NÅR åpner student-treningssentrene igjen?!? :sur: Jeg mister jo alle gainsa mine :bond:

Anonymkode: c7fb9...eec

Og jeg gir blaffen i at treningsentrene er stengt! 😉 Er da vår nå og fullt mulig å trene ute og å gjøre styrkeøvelser hjemme. Å sitte hjemme hele dagen med studier er ikke optimalt, spesielt ikke når du egentlig skal ha masse praksis.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal levere masteroppgave i mai, og biblioteket er stengt! Jeg kan bare bruke digitale resurser uten om bøkene jeg alle rede har. Vi fikk to uker utvidelse på fristen, men jeg liker ikke å ikke kunne bruke biblioteket. Jeg bruker noen spesielle bøker som ikke finnes digitalt. :( 

Anonymkode: b0fcb...5d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal levere masteroppgave i mai, og biblioteket er stengt! Jeg kan bare bruke digitale resurser uten om bøkene jeg alle rede har. Vi fikk to uker utvidelse på fristen, men jeg liker ikke å ikke kunne bruke biblioteket. Jeg bruker noen spesielle bøker som ikke finnes digitalt. :( 

Det er absolutt ikke optimalt, er noen år til jeg skal skrive master, men jeg blir smågal av å ikke ha forelesninger, praksis, ikke ha mulighet til å tilbringe tid på universitetet og komme meg ut av huset, går jo bare ut når jeg skal trene eller handle. Ikke bra for psyken dette her. 

Lykke til med masteroppgaven 👊

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til min verden. Studielivet er som før nedstengningen for meg. Ingen vil henge med meg uansett, så jeg sluttet å gå til campus pga ensomhet. Sånn føles det, folkens. Og jeg har 3 år igjen... Corona er vel over før det.

Anonymkode: 6c437...97d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde på mitt universitet!!! Får ikke tilgang på bøker jeg må ha fysisk og er redd jeg må ha lenger utsettelse nå. Mister dessuten motivasjonen når jeg må gå rundt hjemme. Luksusproblem - jeg vet, men sånn er det blitt :( 

Anonymkode: a0249...d52

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Og jeg gir blaffen i at treningsentrene er stengt! 😉 Er da vår nå og fullt mulig å trene ute og å gjøre styrkeøvelser hjemme. Å sitte hjemme hele dagen med studier er ikke optimalt, spesielt ikke når du egentlig skal ha masse praksis.

Jeg bor såpass trangt at jeg såvidt kan strekke ut armene hjemme uten å treffe noe, og i Trondheim snør det. Masse. Treningen min står helt stille. Men det skal bli vår på mandag her også har jeg hørt, så krysser fingrene! 

Anonymkode: 0284f...88c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det samme skjedde på mitt universitet!!! Får ikke tilgang på bøker jeg må ha fysisk og er redd jeg må ha lenger utsettelse nå. Mister dessuten motivasjonen når jeg må gå rundt hjemme. Luksusproblem - jeg vet, men sånn er det blitt :( 

Har du sjekket om du har tilgang til bøkene digitalt på nettsiden til Nasjonalbiblioteket?

Anonymkode: 0284f...88c

AnonymBruker
Skrevet

jeg sliter med motivasjonen alene. får ikke tak i pensum for å gjøre oppgaver, får heller ikke kontakt med medstudenter da jeg ikke vet etternavnene deres (ett av fagene mine). de digitale nettforelesingene klarer jeg kun å komme innpå i det ene faget...får snart magesår av hele studiet! det verste er at jeg har leid dyrt ifb med studie og behandling på sykehus(for langt å pendle) og nå er alt stopp... blir for dyrt for meg å fortsette å leie, da jeg skal flytte hjem til leiligheten min  om ca 2,5 mnd. føler alt går i vasken for tiden. er veldig skuffet over universitetet som ikke har noe digital support eller annet å tilby.

har ikke engang adresse å levere oppg i det ene faget til😬og har ikke lest boken jeg skulle skrive om for den er ikke mulig å gå tak i😭har søkt overalt. det er jo studiet som skal være krevende, ikke alt helsikes ting rundt det, som nå,

Anonymkode: ff512...0c0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss kan vi ta kontakt med instituttet om det er noe ekstraordinært utstyr vi må hente på campus. Prøv det. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg sliter med motivasjonen alene. får ikke tak i pensum for å gjøre oppgaver, får heller ikke kontakt med medstudenter da jeg ikke vet etternavnene deres (ett av fagene mine). de digitale nettforelesingene klarer jeg kun å komme innpå i det ene faget...får snart magesår av hele studiet! det verste er at jeg har leid dyrt ifb med studie og behandling på sykehus(for langt å pendle) og nå er alt stopp... blir for dyrt for meg å fortsette å leie, da jeg skal flytte hjem til leiligheten min  om ca 2,5 mnd. føler alt går i vasken for tiden. er veldig skuffet over universitetet som ikke har noe digital support eller annet å tilby.

har ikke engang adresse å levere oppg i det ene faget til😬og har ikke lest boken jeg skulle skrive om for den er ikke mulig å gå tak i😭har søkt overalt. det er jo studiet som skal være krevende, ikke alt helsikes ting rundt det, som nå,

Bruker dere ikke en plattform (ex Blackboard eller Itslearning) hvor de andre i gruppen din står? Evt er det jo bare å ta kontakt med foreleser som kan legge ut et diskusjonsforum hvor man kan nå hverandre?

NTNU har orakelet man kan kontakte for IT-support, om du hører til der. Vi har også fått tilgang til alt mulig digitalt, av artikler iaf. Har du forhørt deg, eller bare gitt opp? Det er ikke så håpløst å sende en mail og forklare problemstillingen.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere ikke en plattform (ex Blackboard eller Itslearning) hvor de andre i gruppen din står? Evt er det jo bare å ta kontakt med foreleser som kan legge ut et diskusjonsforum hvor man kan nå hverandre?

NTNU har orakelet man kan kontakte for IT-support, om du hører til der. Vi har også fått tilgang til alt mulig digitalt, av artikler iaf. Har du forhørt deg, eller bare gitt opp? Det er ikke så håpløst å sende en mail og forklare problemstillingen.

vi har innlevering i morgen, så det er for sent uansett. har tatt kontakt med foreleser på det viktigste faget for å prøve å få tatt igjen litt der, så har ikke gitt opp. men en av grunnene til at jeg flytter er nettopp fordi jeg egner meg ikke til nett studier, så for meg er studiene bare triste nå. sliter med sterk depresjon fra før, og har vært isolert noen uker nå. men forstår selvsagt at det må være sånn nå; veldig skremmende å se hvor alvorlig syke noen av de smittede blir. har all respekt for karantenen.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber best hjemme og jeg skriver masteroppgave, så det gjør ingenting om skolen er stengt. Jeg velger å flytte tidligere fra studiebyen, blir nok permittert fra jobbene mine en god stund likevel. 

Anonymkode: 58dba...13d

Skrevet

Hvilket universitet er dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...