Gå til innhold

Hva fyller dere påskeegget med og når gir dere egget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere noen tradisjoner som eggjakt? Jeg trenger litt inspirasjon 🐤💛

Jeg føler denne påska trenger litt ekstra kos, hva skal dere finne på sammen med barna deres? 🐤🐣

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 time siden, Gumman87 skrev:

Og har dere noen tradisjoner som eggjakt? Jeg trenger litt inspirasjon 🐤💛

Jeg føler denne påska trenger litt ekstra kos, hva skal dere finne på sammen med barna deres? 🐤🐣

Vi skal lage påskepynt, bake og gå turer.

Påskeegget gir vi på påskemorgen :)  Ofte med en rebus fra påskeharen i forkant, så barna må "jakte" på det.

Anonymkode: d441e...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Ifjor hadde påskeharen kommet og hengt opp en lapp på døra til hytta, med hint om hvor eggene lå utendørs. Det var veldig populært for barnet vårt + 3 barn vi hadde besøk av. I år må han komme hjem til oss istedet, men blir nok litt det samme, at barnet må løse en rebus eller lignende for å finnet egget sitt. 

ellers så skal vi kose oss med å være i skogen, se film sammen, lage påskepynt, bake. Lage en fin påske selvom den blir annerledes enn den pleier😊🐣

Anonymkode: a40f3...712

Skrevet

Ååå påskeegg! Og så nå som smågodthyllene er stengt. 😥

AnonymBruker
Skrevet

Påskeaften, snop

Lager nok et rebusløp ute sammen med nabogutten som er lekevenn.

Anonymkode: a7e0a...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir påskeeggene som lørdagsgodt på påskeaften. Fyller med normal mengde lørdagsgodt. Vi porsjonerer alltid ut lørdagsgodtet, hvis vi tømmer alt i samme skål er det en person i familien som spiser 90 % av det (og begynner alltid med å spise de 1-2 tingene som er de eneste en annen person liker...).

Anonymkode: d66ad...557

• Liker 3
Skrevet

Til tanteungene surrer jeg alltid lapper rundt noe av godteriet. Og så skriver jeg noe fint om dem der. Jeg bruker å lege sånne smellerter i dem også, sånn en bruker på kransekake? Baker alltid små kjeks som jeg legger i cellofan, for det tar litt plass. Blir litt for mye godteri ellers. Og ja, jeg legger ofte ballonger i. Men slutt på det nå. Pga miljø

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyller opp med favorittgodteri. De får det påskeaften, etter rebus enten inne eller ute.

Anonymkode: 10c0d...660

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er påske egget gjemt i dag, klart for at sønnen min skal finne det da han våkner. Valgte i dag, siden han har bursdag om en uke, og det hadde blitt litt mye med påske egg da. Det er fylt med favoritt godteriet hans, og 200 kr. Før har jeg kjøpt små bokser lego eller lignende. Men nå er han snart 13, så bedre med 200 kr, han kan bruke på noe gaming i disse dager.

Anonymkode: fed3a...576

Skrevet

De får på påskeaften, fylt med godteri 

AnonymBruker
Skrevet

Her lager vi kart veien mot egget. Kartet legges i skoen til barns i gangen, så det første de gjør er å begynne å lete😁

Anonymkode: 94e0b...0c0

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Ååå påskeegg! Og så nå som smågodthyllene er stengt. 😥

Jeg har ikke sett en eneste stengt smågodthylle, så du finner sikkert en butikk som selger deg om du virkelig vil ha det😁

Anonymkode: 81a00...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyller med litt gummigodt og stratos så får han et barnekryssord med påskenøtter ved siden av :)

Anonymkode: f7bd8...87e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sett en eneste stengt smågodthylle, så du finner sikkert en butikk som selger deg om du virkelig vil ha det😁

Anonymkode: 81a00...321

Tør jeg ikke. :forkjola:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med påskeeggjakt på alle de røde dagene i påska og kommer til å føre det videre til mine barn. Da er det selvfølgelig bare et par-tre godtebiter i egget hver dag i stedet for et fullt egg én dag. 

Anonymkode: faed6...aeb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir første året vi starter med skikkelige påsketradisjoner, har en femåring og en snart toåring. Har tenkt til å gjemme påskeeggene ute eller inne, litt avhengig av været, og lage et skattekart eller rebusløp av noe slag. Gir eggene på påskeaften, femåringen kommer til å kjøre alt i seg med en gang sikkert 😅 ellers blir det mye deilig påskemat og hvis det er fint vær skal vi definitivt være mye ute og kose oss. Påskeverksted har vi allerede hatt ❤️

Anonymkode: f017a...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Påskeaften, med innlagt påskejakt/rebus. Jeg har ikke egg, men har laget en påskesekk som fylles med masse snop (kjøpte hele bokser på Europris), fire nye spill til Nintendo, diverse utstyr til mobil/nettbrett osv, nye adidas-joggedresser og -joggesko, og to nye brettspill. Tipper det er noen som blir fornøyde.

Anonymkode: c8487...6ea

Skrevet

Våre får påskeegget på påskeaften. Da blir det skattejakt med rebuser og andre ledetråder som til slutt fører dem til eggene. Eggene blir fullt med mye ulikt snop, en liten boks Pringles og et ukeblad. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha "jakt" hver morgen ons-man tenker vi. Er jo ikke så mye å finne på ellers. Våre er 1 og 2år så de får blåbær og annen frukt i eggene.

Anonymkode: b2d15...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Litt små leker, gjerne et lite byggesett med påskekylling eller noe, klistermerker, et blad de liker og litt godteri. I år er det også pokemon-kort til hver i egget. 

De våkner skjærtorsdag til at eggene står pent fremme i stua. Der skal eggene stå (ikke mens man henter eller utforsker ting i egget) til helgen er over og påskepynt ryker ut :)

Vi har ikke hatt tradisjon for jakt. 

Anonymkode: e5643...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...