AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 Hei! Jeg har en nabo som er litt spesiell, noe han også er «kjent for» i byen jeg bor. Vi holder for tiden på å bygge ny parkeringsplass. Søppeldunkene sto tidligere i et søppelskur, og vi skal bygge nytt og støpe det nye fast i asfalten på parkeringsplassen. Pga arbeidet med parkeringsplassen har vi satt søppeldunkene på den gamle parkeringen vår, siden det blåser endel og søppeldunkene vil velte dersom de settes på den nye, uten søppelskur. Det virker imidlertid likesom om naboen forstår dette, og hver kveld/natt mellom 24-06 er han ute og flytter søppeldunkene til den nye parkeringsplassen vår, og pga vinden velter de hver dag. Søppeldunkene står IKKE i veien for noe eller noen. Hva bør jeg gjøre? Vi får ikke søppelskur før om 1-2 uker, da den nye parkeringsplassen skal asfalteres da. Anonymkode: 8bda7...ed7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #2 Skrevet 3. april 2020 Disse søppeldunkene, er de felles eller deres private? Er de felles så kan det hende han bare tror han order opp/rydder om han flytter de der de egentlig skal stå, selv om det er litt sært. Er det deres private så er jo det veldig sært. Møter dere han på dagtid? Gi beskjed om hvorfor de står plassert der de står nå. Han er vel en litt spesiell person så mulig han kanskje må ha det inn med teskje? Og hvis det fortsetter ville jeg lagt ark inni plastlommer og tapet fast på søppeldunkene hvor det står "Private søppeldunker, ikke rør!". Anonymkode: 4ad7b...80d 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 Vel, du har jo bare to alternativ. 1. leve med det i to uker til. Virker helt overkommelig, for dette er jo bare en vag irritasjon, ikke noe reelt problem. 2. nevne prosjektet og hvorfor dunkene står der de står for naboen. Og håpe på at det gjør at han slutter. Dersom han ikke slutter har dere alternativ 1 - leve med det. Anonymkode: 8a17a...382 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse søppeldunkene, er de felles eller deres private? Er de felles så kan det hende han bare tror han order opp/rydder om han flytter de der de egentlig skal stå, selv om det er litt sært. Er det deres private så er jo det veldig sært. Møter dere han på dagtid? Gi beskjed om hvorfor de står plassert der de står nå. Han er vel en litt spesiell person så mulig han kanskje må ha det inn med teskje? Og hvis det fortsetter ville jeg lagt ark inni plastlommer og tapet fast på søppeldunkene hvor det står "Private søppeldunker, ikke rør!". Anonymkode: 4ad7b...80d Søppeldunkene er private. Jeg har aldri møtt han, men har sett han gjennom vindu når han flytter dunkene. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, du har jo bare to alternativ. 1. leve med det i to uker til. Virker helt overkommelig, for dette er jo bare en vag irritasjon, ikke noe reelt problem. 2. nevne prosjektet og hvorfor dunkene står der de står for naboen. Og håpe på at det gjør at han slutter. Dersom han ikke slutter har dere alternativ 1 - leve med det. Anonymkode: 8a17a...382 Problemet er ikke st jeg må flytte dunkene hver morgen, men på grunn av vind så blåser de over ende, og søppel ligger og flyter i hagen vår og på veien. Er ikke så gøy å plukke søppel hver morgen bare fordi naboen bander seg inn i ting han ikke har noe med. Det skal også sies at jeg aldri har hilst på denne naboen, bare sett han gjennom vinduet. Til og med på overtaking av huset ble vi fortalt og nærmest «advart» om at denne personen er naboen Anonymkode: 8bda7...ed7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 Skriv en lapp på søppeldunkene da. "Vennligst ikke flytt dunkene, da velter de i vinden. Nytt søppelskur kommer om et par uker." Anonymkode: 0a995...d7a 18
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 Dette er nesten akkurat samme problem som jeg har. Pga. sterk vind har vi i alle år hatt søppeldunkene stående rundt hjørnet av en garasje slik at de står litt i le. Her står søppeldunkene til fire hus. Renovasjonsetaten er enig i at det er best at de står der de pleier å stå. I fjor fikk vi nye naboer i det ene huset og de driver hele tiden og flytter alle søppeldunkene frem til veien, der de da blåser over ende og søppel tyter utover. Vi tre andre naboene har alle sammen forsøkt å forklare årsaken til hvorfor de står rundt hjørnet, men de nye, utenlandske naboene forstår det ikke. Vi deler på noen av søppeldunkene, så det nytter ikke å skrive på dem at de er provate og ikke må flyttes. Vi vet ikke hva vi skal gjøre for at de nye naboene skal forstå, så jeg har dessverre ingen gode råd til TS, annet enn at jeg forstår hvor frustrerende det er. Anonymkode: c84f0...482 2
strynejenta Skrevet 4. april 2020 #9 Skrevet 4. april 2020 Smør inn handtakene med tabasco slik at neste gang han tar seg på ansiktet, svir det. Søppelarbeiderne bruker hansker så det går fint med dem. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Du har sett han flytte de så istedenfor å gå ut for å spørre han skriver du et innlegg her ??? Anonymkode: e4762...35f 8
Ulven Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 Stikk på biltema, eller noe lignende, i morgen og kjøp en kjetting og en lås. Naboen er forhåpentligvis ikke så på tuppa ang disse dunkene, at han vil prøve å flytte på tre dunker som er lenket sammen. 1
Gjest Kristina S. Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 22 timer siden, strynejenta skrev: Smør inn handtakene med tabasco slik at neste gang han tar seg på ansiktet, svir det. Søppelarbeiderne bruker hansker så det går fint med dem. Hvorfor skal hun gjøre noe sånt? Er dette noe du selv pleier å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 Hva med å snakke med naboen ? kjetting og Tabasco .... Gud bedre Anonymkode: e4762...35f 2
Gjest KDNO Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 Isteden for å syte om dette på et forum på nettet så går du opp til idioten og ber han fint dra til helvette før du lager problemer for han.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 Løsninger, i preferert rekkefølge; snakk med naboen/ lapp på spannet/ kjetting/ tabasco/ vask spannet, sett deg oppi det, lek troll-i-eske når h*n flytter spannet Anonymkode: c5c3f...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Våre.. ikke våres Anonymkode: 70336...779 1
Djungelvrål Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Herregud så sykt. Du kan sette søppedunkene dine midt på plenen din om du vil, naboene har ingenting med hva du gjør med dine søppeldunker. Ring på hos han og si at han skal slutte å flytte de! 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Merkelig at man ikke kan ringe på døra til naboen sin og snakke. Er jo bare dere to som kan løse problemet sammen. Eventuelt kan du legge en lapp i postkassen hans. Anonymkode: ede9b...165
Gjest ti10 Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 Kan du ikke bare snakke med ham? Eller hvis det ikke er et alternativ, og det ikke er så lenge til du kan sette dem der du egentlig skal ha dem, kan du ikke bare sette dem midlertidig utenfor utgangsdøra, og så flytte dem tilbake når det er tid for henting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå