Gå til innhold

Kineserne har brukt ansiktsmaske i mange år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mine ferieturer og reiser i Norge har jeg  gjennom flere år undret meg over alle kineserne som gikk rundt med masker 😷

Noen har også hatt hansker og store hatter, det er for god beskyttelse mot solen. Men hvorfor masker?

Visste de noe vi ikke visste..?  Bare undrer. 

Anonymkode: 1264b...194

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Anonymkode: 43fb4...884

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.

Anonymkode: 43fb4...884

Haha, bare tuller 😅

Skrevet

Jeg synes også det er litt rart at helsevesenet i Norge og kanskje deler av vesten så skråsikkert mener at munnbind er en dårlig løsning og i verste tilfellet en motsatt effekt av hva man ønsker å oppnå ved luftveinsinfeksjoner. Det finnes faktisk smarte og godt skolerte mennesker i asia også.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, fotosyntesen skrev:

Jeg synes også det er litt rart at helsevesenet i Norge og kanskje deler av vesten så skråsikkert mener at munnbind er en dårlig løsning og i verste tilfellet en motsatt effekt av hva man ønsker å oppnå ved luftveinsinfeksjoner. Det finnes faktisk smarte og godt skolerte mennesker i asia også.

Ok...jeg ser jeg leste litt dårlig på første post🥴😧

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, fotosyntesen skrev:

Ok...jeg ser jeg leste litt dårlig på første post🥴😧

😅 Men du har helt rett i det. Kinesere er veldig smarte. 🤓

AnonymBruker
Skrevet

For viruset har sirkulert i et år allerede, men først nå vi får vite. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På mine ferieturer og reiser i Norge har jeg  gjennom flere år undret meg over alle kineserne som gikk rundt med masker 😷

Noen har også hatt hansker og store hatter, det er for god beskyttelse mot solen. Men hvorfor masker?

Visste de noe vi ikke visste..?  Bare undrer. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

😅 Men du har helt rett i det. Kinesere er veldig smarte. 🤓

retard.gif

Skrevet

Mange steder i Kina er det mye luftforurensning. Det er ikke så farlig når man er der på et kort besøk, men for de som lever der og må puste inn helseskadelig forurensning hver dag er det farlig. 

Den bruken av masker i forhold til korona som foreslås er først og fremst for å beskytte det rundt deg. 

Det anslås at mellom 2 % og 10 % av befolkningen i Europa er smittet. De fleste er selv ikke klar over det, men risikerer å smitte alle de er i nærheten av. 

Når det nå begynner å bli klart at viruset smitter via luft i større omfang enn tidligere antatt, blir masker enda mer fornuftig. 

Det er jo skremmende hvordan det som fra WHO og FHI ble framsatt som sannheter, faller én etter én. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En stor grunn til at enkelte asiatere bruker en munnbind er faktisk for å vise respekt for andre dersom de selv er forkjølet. De ønsker ikke å smitte andre. Noen bruker det for å beskytte seg mot luftforurensing. De sa på nyhetene i dag har man i Norge ikke anbefaler å gå med munnbind, da vi vil bruke de feil. I Kina har de egne måter for å ta på og av munnbindet som gjør det mer sikkert. Det er en del av kulturen de har.

Anonymkode: e58e5...b0a

Skrevet

I Asia bruker de som er syke selv maske for å beskytte andre mot smitte. Dette er veldig vanlig.

Nå under denne krisen bruker enda flere det selv om de ikke er syke.

Skrevet

De bruker masker pga. ekstremt høy luftforurensing og for å gjemme seg litt (skjule ansiktet). Litt trendy eller noe sånt. Samt for å hindre å spre vanlig forkjølelse. Men det er stort sett helt meningsløst, da de bruker billige papirmasker som er mindre effektive enn selv standard støvmasker. Det hjelper ikke mot sånne virus som dette.

• Opprett ny...