Gå til innhold

Hva tenker dere om Spania? Norsk familie bosatt i Spania noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norge kan ikke klage! Dere har egentlig ikke karantene, men lever nesten som normalt. Vi i Spania kan ikke gå ut på tur med barna og heller ikke kjøre tur med de. Og slik at vi hatt det i over 3 uker. Portforbud! Kun lov å være i egen hage. Det er tøft for barna og familien. 
Tror dere portforbudet blir forlenget veldig lenge? Og at de norske skolene holder stengt til påskeferie? 
Norsk 17 mai feiring i Spania er allerede avlyst, så lover ikke bra med tanke på at portforbud blir opphevet. Jeg tror faktisk det blir portforbud til sommeren. 
Noen som tenker og kjøre hjem til Norge snart? Er det lov? Når fly/grensene er stengt?
Tenker det er bedre å være 2 uker i karantene i Norge, og så kunne leve litt mer normalt etter det. 
Norsk familie som bor i Spania. 
Hva ville dere gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: add87...492

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente at de norske skolene holder stengt også etter påskeferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener portforbudet i Spania så planlegges det at det skal forlenges til 25. april, men jeg tviler på at det slutter etter det. Tror det er risikabelt å kjøre hjem med bil nå, hvis det i det hele tatt er mulig. Det tar lang tid, og hva om dere blir syke på veien?

Anonymkode: 4a902...552

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke på Spania!

Vi har verre ting å tenke på! Det er noen frekke folk oppe i etellerannet-våg i Nord-Norge et sted som vil nekte oss å komme! Vi har aldri vært nord for Lillehammer, men vi er fornærmet!

Anonymkode: 5bf33...6d3

• Liker 2
Skrevet

Hør med UD hvordan det er å kjøre hjem. Ta med dere alt dere trenger av mat og drikke på turen. Eventuelt telt. 
håper det ordner seg for dere! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å  bli i Spania, og tenker da at vi blir her til sommeren. Synes egentlig det har gått greit, så langt. 

Vi er heldige og har stor uteplass, men savner å ha egen hage. Føler meg heldig, som har trygg økonomi og fullt kjøleskap i disse tider. 

Portforbudet er forlenget til slutten av april. Men kommer sola tilbake, skal nok dette gå helt greit. 

Anonymkode: 55337...d32

AnonymBruker
Skrevet

Flere? Portforbudet er forlenget til ut april. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok jeg ville dratt til Norge hvis det var mulig. Men jeg ville ikke kjørt, jeg hadde vært redd for å bli stoppet på en av de mange grensene. Hvis fly hadde vært umulig, hadde jeg blitt.

Anonymkode: 819a4...1ba

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Norge kan ikke klage! Dere har egentlig ikke karantene, men lever nesten som normalt. Vi i Spania kan ikke gå ut på tur med barna og heller ikke kjøre tur med de. Og slik at vi hatt det i over 3 uker. Portforbud! Kun lov å være i egen hage. Det er tøft for barna og familien. 
Tror dere portforbudet blir forlenget veldig lenge? Og at de norske skolene holder stengt til påskeferie? 
Norsk 17 mai feiring i Spania er allerede avlyst, så lover ikke bra med tanke på at portforbud blir opphevet. Jeg tror faktisk det blir portforbud til sommeren. 
Noen som tenker og kjøre hjem til Norge snart? Er det lov? Når fly/grensene er stengt?
Tenker det er bedre å være 2 uker i karantene i Norge, og så kunne leve litt mer normalt etter det. 
Norsk familie som bor i Spania. 
Hva ville dere gjort i en slik situasjon? 

Hvorfor benyttet du deg ikke om det lille vinduet med flytrafikk fra Spania til Norge, som var åpent nå i månedsskifte? Da kom det hjem et flylass av folk fra Spania. Hjem i karantene, men dog

Anonymkode: a9954...66c

AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo helt sykt i Spania nå. De som er fattige blir fattigere, supermarkedene donerer mat, folk kjører ut maten med fare for å bli stoppet av politiet....her er et par som videoblogger dag for dag:

Anonymkode: c05e4...548

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2020 den 21.14, anno1 skrev:

Hør med UD hvordan det er å kjøre hjem. Ta med dere alt dere trenger av mat og drikke på turen. Eventuelt telt. 
håper det ordner seg for dere! 

Er ikke grensene stengt da? Eller nordmenn som bor i Norge får vel komme hjem. Andre får jo ikke. 

Anonymkode: 19ac4...220

AnonymBruker
Skrevet

Flyprisene er jo skyhøye. Men tror ikke det er flytrafikk nå? Grensene er jo stengt. Gjelder ved kjøring også? 
Lurer på hvor lenge det varer. Ja, Spania sliter og kommer til å gjøre det i lang tid pga portforbudet. Jeg vil hjem!  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke grensene stengt da? Eller nordmenn som bor i Norge får vel komme hjem. Andre får jo ikke. 

Anonymkode: 19ac4...220

Alle med norsk statsborgerskap kommer inn

Anonymkode: da4c7...92e

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Portforbudet er forlenget til 26 april. Tror det blir forlenget? Skolene også stengt til da. Jeg tror ikke skolene åpner igjen før sommeren. Hva tror dere? Vurderer å reise hjem til Norge. Hvis vi får lov, og det går fly? Hvis dette forsetter er det jo bedre å være i Norge. 
Noen meninger? 

AnonymBruker
Skrevet

Største problemet for tiden er vel at det ikke er noen steder å stoppe/ gå på do. Vi blir til skolene slutter, og er litt spent på om jeg da må kjøre oppover. Siden det er bare jeg og ungene, tenker jeg at turen er litt drøy.

Tenker som så at vi har det helt ok her. Men savner eget basseng. 

Nb! Ser ut til at de forlenger state allert til 10.Mai.

Anonymkode: 55337...d32

• Opprett ny...